Jag som trodda att du skaffat dig din egen HELIX (en viss karusell på liseberg)Thomas Marklund skrev:Nicke Nyfiken skrev:Grattis till en fantastisk bil!Thomas Marklund skrev:
Hämtad!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Och Tesla fortsätter att leverera på torsdagar.![]()
Men "Helix" är ju olja för fossilmotorer.
Nja. Egentligen betyder det spiral på latin.
Vi tillverkar spiralborrar för industrin.
Uppskattad leveranstid, MS facelift?
Moderator: Redaktion
Re: Uppskattad leveranstid, MS facelift?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Ä N T L I G E N, och på en torsdag dessutom!!!!!
Model x performance Raven 2019
Model 3 LR svart med vit inredning
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Torsdagar är bra leveransdag.akeller skrev:Ä N T L I G E N, och på en torsdag dessutom!!!!!
Jag fick dock levererad en onsdag och fredag.
Tar man och slår ihop onsdag och fredag och delar med 2 blir det torsdag!
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Grattis Snygg färgakeller skrev:Ä N T L I G E N, och på en torsdag dessutom!!!!!
Antar att du håller dig nykter hela midsommar och agerar chaufför

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Andreas Muller
- Teslaägare
Ääääääntligen tisdagen är det min tur. Undra lite hur kunderna kommer reagera. Men någon gång måste man står upp för sina övertygelse. Glad midsommar allihop. 

Stromare
Det är ett problem, frun har alltid kört från fest, nu blir det "först ut till bilen" som gällere5m1r skrev:Antar att du håller dig nykter hela midsommar och agerar chaufför

Men det är inte klokt hur många som vill provåka, antar att alla ni andra ägare har fått uppleva samma sak.
Model x performance Raven 2019
Nu helt plötsligt på en lördag eftermiddag ändrades min status från juni-juli till 30 juni till 7 juli. båda dom datumen är torsdagar....
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Torsdagar är bra. Problem är bara att stackars Tesla kommer märka av dessa torsdagar då fler och fler vill ha sina bilar levererade på torsdagar.Rich-hard skrev:Nu helt plötsligt på en lördag eftermiddag ändrades min status från juni-juli till 30 juni till 7 juli. båda dom datumen är torsdagar....

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

Idag åkte jag söderut på E6:an söder om Göteborg. Vid Torpasjön finns en rastplats på norrgående sida där det brukar stå många långtradare. I ögonvrån la jag märke till en biltransport och tittade noggrannare och insåg, wow, det är ju Teslabilar på den. Efter några sekunder gick det upp för mig att min bil kan ju finnas med, där fanns ju minst en röd model S och min leveranstid har ju nyligen uppdaterats till mellan 30 juni och 7:e juli. På väg hem några timmar senare tänkte jag att om bilarna ska levereras till Mölndal på måndag så kan ju biltransporten fortfarande stå kvar. Jag svängde in och mycket riktigt var den där med sex sprillans nya model S. Jag gick närmare för att beundra den röda i nedre raden och vad ser jag då om inte mitt VIN-nummer skrivet med svart tuschpenna på bakre fälgen! Det var häftigt! Nu börjar det gå upp för mig att jag snart kommer att köra omkring i den...
Det är säkert fler från västra Sverige som har sin bil med på denna transport!
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Nu börjar det bli svårt att sova på riktigt va?Janka skrev:Idag åkte jag söderut på E6:an söder om Göteborg. Vid Torpasjön finns en rastplats på norrgående sida där det brukar stå många långtradare. I ögonvrån la jag märke till en biltransport och tittade noggrannare och insåg, wow, det är ju Teslabilar på den. Efter några sekunder gick det upp för mig att min bil kan ju finnas med, där fanns ju minst en röd model S och min leveranstid har ju nyligen uppdaterats till mellan 30 juni och 7:e juli. På väg hem några timmar senare tänkte jag att om bilarna ska levereras till Mölndal på måndag så kan ju biltransporten fortfarande stå kvar. Jag svängde in och mycket riktigt var den där med sex sprillans nya model S. Jag gick närmare för att beundra den röda i nedre raden och vad ser jag då om inte mitt VIN-nummer skrivet med svart tuschpenna på bakre fälgen! Det var häftigt! Nu börjar det gå upp för mig att jag snart kommer att köra omkring i den...

Grattis iallafall till en grym bil.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Skicka bilden till din DS och om det är Christian hälsa från migJanka skrev:Idag åkte jag söderut på E6:an söder om Göteborg. Vid Torpasjön finns en rastplats på norrgående sida där det brukar stå många långtradare. I ögonvrån la jag märke till en biltransport och tittade noggrannare och insåg, wow, det är ju Teslabilar på den. Efter några sekunder gick det upp för mig att min bil kan ju finnas med, där fanns ju minst en röd model S och min leveranstid har ju nyligen uppdaterats till mellan 30 juni och 7:e juli. På väg hem några timmar senare tänkte jag att om bilarna ska levereras till Mölndal på måndag så kan ju biltransporten fortfarande stå kvar. Jag svängde in och mycket riktigt var den där med sex sprillans nya model S. Jag gick närmare för att beundra den röda i nedre raden och vad ser jag då om inte mitt VIN-nummer skrivet med svart tuschpenna på bakre fälgen! Det var häftigt! Nu börjar det gå upp för mig att jag snart kommer att köra omkring i den...

- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Härligt att snubbla över sin bil bara sådär! Jag minns hur jag åkte ut till Mölndal helgen efter att min bil kommit och stod och dreglade mot den genom staketet...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
danni skrev:Härligt att snubbla över sin bil bara sådär! Jag minns hur jag åkte ut till Mölndal helgen efter att min bil kommit och stod och dreglade mot den genom staketet...

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
I dag var det D-Day
Hämtade upp Teslan i morse och har inte kunna sluta köra. Var dock tvungen att parkera ett tag pga ett möte men nu är det slut så nu kan jag ge mig ut igen. Tror jag drar en vända till Gävle SuC bara för att... 

MY LR, Pearl White
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Sååååå snygg.Kirre skrev:I dag var det D-DayHämtade upp Teslan i morse och har inte kunna sluta köra. Var dock tvungen att parkera ett tag pga ett möte men nu är det slut så nu kan jag ge mig ut igen. Tror jag drar en vända till Gävle SuC bara för att...

-"Med ett motordrivet fordon får onödig och störande körning
inte äga rum vid bostadsbebyggelse. Föraren av ett sådant
fordon skall i övrigt anpassa färdväg, hastighet och färdsätt
så att andra inte störs i onödan."
Passa dig bara för: Trafikförordning (1998:1276)
Svensk författningssamling 1998:1276
t.o.m. SFS 2016:333
Kap 4
§8
Den så kallade "Raggarparagrafen".

http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lag ... -1998-1276
Tesla Model Y
Tänk när folk börjar störa sig på avgaser och motorbuller, då finns en lag som förbjuder fossilbilar redan! Dessa får då bara användas på landsväg och motorvägar.gellerstam skrev:Sååååå snygg.Kirre skrev:I dag var det D-DayHämtade upp Teslan i morse och har inte kunna sluta köra. Var dock tvungen att parkera ett tag pga ett möte men nu är det slut så nu kan jag ge mig ut igen. Tror jag drar en vända till Gävle SuC bara för att...
-"Med ett motordrivet fordon får onödig och störande körning
inte äga rum vid bostadsbebyggelse. Föraren av ett sådant
fordon skall i övrigt anpassa färdväg, hastighet och färdsätt
så att andra inte störs i onödan."
Passa dig bara för: Trafikförordning (1998:1276)
Svensk författningssamling 1998:1276
t.o.m. SFS 2016:333
Kap 4
§8
Den så kallade "Raggarparagrafen".![]()
http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lag ... -1998-1276
Bilen är mycket vacker, det håller jag med om!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
-Leverans på en tisdag alltså..?Kirre skrev:I dag var det D-DayHämtade upp Teslan i morse och har inte kunna sluta köra. Var dock tvungen att parkera ett tag pga ett möte men nu är det slut så nu kan jag ge mig ut igen. Tror jag drar en vända till Gävle SuC bara för att...

Vi väntar på en facelift i samma färg som kommer i slutet av aug. Har i efterhand tvekat lite då vi var nära att välja en blå. Blå är också fin, men efter att ha sett din bild så vet jag att vi gjorde rätt val för oss!
Grattis till en mycket vacker bil!

Face-liftad S75 i titanium metallic med panoramatak, svarta nextgen-säten, ljust alcantara-tak och autopilot.
Beställd 2016-06-17, levererad 2016-09-19.
Beställd 2016-06-17, levererad 2016-09-19.
- alset srotom
- Teslaägare
Ser onekligen ut som något hänger mot lacken på den vita. Hoppas verkligen han inte har kört hela leveransen så.Janka skrev:Idag åkte jag söderut på E6:an söder om Göteborg. Vid Torpasjön finns en rastplats på norrgående sida där det brukar stå många långtradare. I ögonvrån la jag märke till en biltransport och tittade noggrannare och insåg, wow, det är ju Teslabilar på den. Efter några sekunder gick det upp för mig att min bil kan ju finnas med, där fanns ju minst en röd model S och min leveranstid har ju nyligen uppdaterats till mellan 30 juni och 7:e juli. På väg hem några timmar senare tänkte jag att om bilarna ska levereras till Mölndal på måndag så kan ju biltransporten fortfarande stå kvar. Jag svängde in och mycket riktigt var den där med sex sprillans nya model S. Jag gick närmare för att beundra den röda i nedre raden och vad ser jag då om inte mitt VIN-nummer skrivet med svart tuschpenna på bakre fälgen! Det var häftigt! Nu börjar det gå upp för mig att jag snart kommer att köra omkring i den...
Vill du ha 8000:- rabatt vid köp av Model S & X skicka PM!
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Kanske rent av uursnygg?gellerstam skrev:Sååååå snygg.

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
- Peter Holm
- Teslaägare
Vill minnas att jag fick min en torsdag.....
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
danni skrev:Kanske rent av uursnygg?gellerstam skrev:Sååååå snygg.

MY LR, Pearl White
- gellerstam
- Teslaägare
apkungen skrev:hahaha, nu fattade jag. Två dagar senare
Dito, nu vart jag tvunget att läsa om för att se vad jag missat. Å där var den. lol
Tesla Model Y
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
apkungen skrev:hahaha, nu fattade jag. Två dagar senare

Samma här, var tvungen att kolla igen när du skrev så där, och då fattade även jag

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- gellerstam
- Teslaägare
Snyggt Bjelke, stal du mitt inlägg?Bjelke skrev:apkungen skrev:hahaha, nu fattade jag. Två dagar senare
Samma här, var tvungen att kolla igen när du skrev så där, och då fattade även jag

Tesla Model Y