Hur långt är det till din närmaste Supercharger?

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Andreasson
Teslaägare

Re: Hur långt är det till din närmaste Supercharger?

Inlägg av Andreasson »

Arboga 53km :|
Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Användarvisningsbild
Johnny_B
Teslaägare

Inlägg av Johnny_B »

Lödde 33 km.
85D Referrallänk: http://---
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Lödde 12 km enl. Teslans navigator.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare

Inlägg av grenhall »

Nicke Nyfiken skrev:
Då kan du ju ställa bilen där istället för hemma. ;)
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

grenhall skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Då kan du ju ställa bilen där istället för hemma. ;)
Nja... lite mer rädd om bilen än så är jag. :D
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare

Inlägg av bullen »

Karlstad knappt 4 km.
Användarvisningsbild
inCup1
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av inCup1 »

Sjömarken - Suc Jung 93 km
Umgås mycket med ELin en mörk skönhet från 2015 med AP, premiuminredning, next gen säten och 90Kwh batteri.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

nu borde ju någon göra ett fint diagram som plottar in alla avstånd och presenterar det grafiskt korrekt :D
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare

Inlägg av Challe76a »

Ödeshög
Kråkvägen:101.6 km (63.1 miles)
Driving: 110.8 km (68.9 miles

Sillekrog
Kråkvägen: 78 km (48.5 miles)
Driving: 133.7 km (83.1 miles)

Ser fram emot att få denna data presenterad på ett bra sätt vad man nu ska ha den till. :lol:
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Inlägg av bonath »

Falkenberg, 37 km fågelvägen och 43 km att köra...

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

Ibland är frågan extra viktig och dök direkt i mitt huvud när vi såg SuC i Kozin hela området avspärrat :o

Men som tur var är det till för att spärra av från ICE så allt funkade, men många myror i huvudet innan man visste.
20160712_183331_resized.jpg
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

leiflodde skrev:
Ibland är frågan extra viktig och dök direkt i mitt huvud när vi såg SuC i Kozin hela området avspärrat :o

Men som tur var är det till för att spärra av från ICE så allt funkade, men många myror i huvudet innan man visste.
Det där var ju verkligen påhittigt. Det skulle man kunna göra på alla laddare tycker jag. :mrgreen:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

mati skrev:
leiflodde skrev:

Det där var ju verkligen påhittigt. Det skulle man kunna göra på alla laddare tycker jag. :mrgreen:
Problemet är ju att det måste framgå att det är ok för Teslor. På superladdaren i Luxemburg hade man ställt koner vid laddarna för att de inte skulle blockeras. Jag flyttade på en kon och backade in och laddade. När jag kom tillbaka stod en och väntade eftersom de uppfattade de lediga laddarna med koner som att de var spärrade.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

bylund skrev:
mati skrev:
leiflodde skrev:

Problemet är ju att det måste framgå att det är ok för Teslor. På superladdaren i Luxemburg hade man ställt koner vid laddarna för att de inte skulle blockeras. Jag flyttade på en kon och backade in och laddade. När jag kom tillbaka stod en och väntade eftersom de uppfattade de lediga laddarna med koner som att de var spärrade.
Haha, var det en tysk som väntade? Dom vågar ju inte göra nåt som eventuellt skulle kunna bryta mot reglerna. Lika kul varje gång man kommer till ett övergångsställe i nån tysk stad där biltrafiken blivit spärrad, men trafikljuset för fotgängare fortfarande är aktiverat (t.ex. framför en del ambassader). Tyskarna står snällt och väntar tills det ska bli grönt trots att det inte finns nån trafik att akta sig för. Blickarna är olidliga när jag går mot rött :lol:
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare

Inlägg av pegs »

Ödeshög, 60km. (Lite i kortaste laget... startar man hemifrån med fullt är det lite tidigt att stanna. )
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

pegs skrev:
Ödeshög, 60km. (Lite i kortaste laget... startar man hemifrån med fullt är det lite tidigt att stanna. )
Jag har bara använt den som är närmast hemmet en gång och det var när bilen var ny för att kontrollera att supercharging fungerade.
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

HelectriC skrev:
bylund skrev:
mati skrev:
leiflodde skrev:

Haha, var det en tysk som väntade? Dom vågar ju inte göra nåt som eventuellt skulle kunna bryta mot reglerna. Lika kul varje gång man kommer till ett övergångsställe i nån tysk stad där biltrafiken blivit spärrad, men trafikljuset för fotgängare fortfarande är aktiverat (t.ex. framför en del ambassader). Tyskarna står snällt och väntar tills det ska bli grönt trots att det inte finns nån trafik att akta sig för. Blickarna är olidliga när jag går mot rött :lol:
Den var faktiskt norskregistrerad.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Koner i all ära, men i söndags i Falkenberg stod det en Tesla-anställd och stoppade alla försök att ICE:a platserna med en förmanande blick och (om han ens behövde gå så långt) genom att skaka på huvudet. Han hälsade också vänligt på alla Tesla-förare som kom och undrade om man hade frågor eller behövde hjälp med något. Där kan man snacka service!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Pro-Z
Teslaägare

Inlägg av Pro-Z »

imponerande:)
Offtopic: vad betyder ICE? Jag tänker bara på In Case of Emergency. Förstår kontexten att det innebär att fossilbilar ockuperar laddplatserna. Har sett uttrycket ICE här på forumet på flera ställen men kan inte begripa vad det står för :P

Själv har jag 1 mil till närmaste supercharger och den lär väl bli först att testas när jag får min Tesla levererad :)
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - Long Range, Vit - Årsmodell 2024
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Pro-Z skrev:
Offtopic: vad betyder ICE? Jag tänker bara på In Case of Emergency. Förstår kontexten att det innebär att fossilbilar ockuperar laddplatserna. Har sett uttrycket ICE här på forumet på flera ställen men kan inte begripa vad det står för :P

Själv har jag 1 mil till närmaste supercharger och den lär väl bli först att testas när jag får min Tesla levererad :)
Internal Combustion Engine, dvs fossildrivet fordon.
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
mickeisol
Teslaägare

Inlägg av mickeisol »

HelectriC skrev:
Pro-Z skrev:

Internal Combustion Engine, dvs fossildrivet fordon.
Ja, men In Case of Emergency funkar också ifall man är elbilsförare, ICE-age är ju också benämningen på nåt förhistoriskt.
Användarvisningsbild
Pro-Z
Teslaägare

Inlägg av Pro-Z »

Nu blev det plötsligt så självklart :lol:
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - Long Range, Vit - Årsmodell 2024
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Inlägg av bonath »

ICE-age.... :lol: :lol: :lol: :lol:
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
Haglund
Teslaägare

Inlägg av Haglund »

Långt! Har runt 12 mil till Falkenberg, antagligen 15 till Torp, kanske 12 till Ljung fast den vägen vill man inte åka och runt 15 till Ödeshög gissar jag. Utmärkt med andra ord! Fast lite opraktiskt när man skall åka fram och tillbaka till något ställe som inte har en Supercharger på vägen då man inte kan ta en liten omväg för att kunna superladda.
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

10 mil till Gävle
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar