Jag körde ett brudpar hela dagen i värmen!
Moderator: Redaktion
Re: Jag körde ett brudpar hela dagen i värmen!
Appropå PS4 så kanske pappa ska vänta med investeringen tills oktober då PS4.5 (aka PS Neo) kommer? Den är nämligen också förberedd för VR 

Har tänkt på det där med camper mode om hunden ska vara i bilen när man tex ska handla. Är lite rädd att någon ska se henne där inne och slå sönder en ruta för att de inte känner till möjligheten att kyla och antar att hon riskerar att ta skada av värmen. Kanske borde ha ett par färdiga infoskyltar att sätta upp...bullen skrev:Senast igår alog jag på AC med 48gr i bilen.När jag kom till bilens ca 5 min senare var det 23. Men visst sätena var väl inte helt svala. Hade nog behövt lite längre tid för det.
Men däremot använder jag camper mode när jag lämnar hunden i bilen längre än en halvtimme.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Skylt "Denna bil är klimatkompenserad"?tofriis skrev:Har tänkt på det där med camper mode om hunden ska vara i bilen när man tex ska handla. Är lite rädd att någon ska se henne där inne och slå sönder en ruta för att de inte känner till möjligheten att kyla och antar att hon riskerar att ta skada av värmen. Kanske borde ha ett par färdiga infoskyltar att sätta upp...bullen skrev:Senast igår alog jag på AC med 48gr i bilen.När jag kom till bilens ca 5 min senare var det 23. Men visst sätena var väl inte helt svala. Hade nog behövt lite längre tid för det.
Men däremot använder jag camper mode när jag lämnar hunden i bilen längre än en halvtimme.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Bjelke skrev:Skylt "Denna bil är klimatkompenserad"?tofriis skrev:Har tänkt på det där med camper mode om hunden ska vara i bilen när man tex ska handla. Är lite rädd att någon ska se henne där inne och slå sönder en ruta för att de inte känner till möjligheten att kyla och antar att hon riskerar att ta skada av värmen. Kanske borde ha ett par färdiga infoskyltar att sätta upp...bullen skrev:Senast igår alog jag på AC med 48gr i bilen.När jag kom till bilens ca 5 min senare var det 23. Men visst sätena var väl inte helt svala. Hade nog behövt lite längre tid för det.
Lol
Du har för bra humor du....

Tesla Model Y
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Det har diskuterats flitigt på de amerikanska forumen, där ett par användare faktiskt har printat lappar de sätter upp i fönstren med info.tofriis skrev:Har tänkt på det där med camper mode om hunden ska vara i bilen när man tex ska handla. Är lite rädd att någon ska se henne där inne och slå sönder en ruta för att de inte känner till möjligheten att kyla och antar att hon riskerar att ta skada av värmen. Kanske borde ha ett par färdiga infoskyltar att sätta upp...bullen skrev:Senast igår alog jag på AC med 48gr i bilen.När jag kom till bilens ca 5 min senare var det 23. Men visst sätena var väl inte helt svala. Hade nog behövt lite längre tid för det.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
På Ölandsträffen fick vi demonstrerad information, telefonnummer och termometer som hade kombinerats för visa att temperaturen var OK.danni skrev:Det har diskuterats flitigt på de amerikanska forumen, där ett par användare faktiskt har printat lappar de sätter upp i fönstren med info.tofriis skrev:Har tänkt på det där med camper mode om hunden ska vara i bilen när man tex ska handla. Är lite rädd att någon ska se henne där inne och slå sönder en ruta för att de inte känner till möjligheten att kyla och antar att hon riskerar att ta skada av värmen. Kanske borde ha ett par färdiga infoskyltar att sätta upp...bullen skrev:Senast igår alog jag på AC med 48gr i bilen.När jag kom till bilens ca 5 min senare var det 23. Men visst sätena var väl inte helt svala. Hade nog behövt lite längre tid för det.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Jag har en stor tydlig lapp på buren att jag har ac'n på och med mitt mobilnummer
Hur gör ni med Camper mode och hund i bilen? Bilen är ju inte låst då. Finns det ett knep eller lämnar ni bilen olåst helt enkelt?
Jag kör med appen istället och återaktiverar ACn efter en halvtimme. Men det är ganska jobbigt, man kan ju glömma det. En halvtimme går fort när man har roligt.
Jag kör med appen istället och återaktiverar ACn efter en halvtimme. Men det är ganska jobbigt, man kan ju glömma det. En halvtimme går fort när man har roligt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- FruDrakbana
- Teslaägare
https://m.facebook.com/Travel-Buddy-922289484452213/bullen skrev:Jag har en stor tydlig lapp på buren att jag har ac'n på och med mitt mobilnummer
Denna har jag!
Skickat från min fantastiska iPhone med Tapatalk
Fri SuC = http://---
Kör arvegods; Multivit ute o nattsvart inne, rejält plåttak, stålgung, gen2 säte, oblanka träimitationer, köra fort, själv o längre samt kalltsomfankit, extralampor inne o ute o en död ko som armstöd.
Kör arvegods; Multivit ute o nattsvart inne, rejält plåttak, stålgung, gen2 säte, oblanka träimitationer, köra fort, själv o längre samt kalltsomfankit, extralampor inne o ute o en död ko som armstöd.
Bilen är låst vid campermode, det är en del av finessen.
++++++++++++++++++++++++++++++++
++++++++++++++++++++++++++++++++
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a