Håller med. Både Tesla och Ford är amerikanska biltillverkare, och deras kvalitetskrav skiljer sig generellt och historiskt mycket från de tyska tillverkarna.HelectriC skrev:fast högre än i vanliga fordar säger väl inte så mycket? Och det jag menar jag har hört är just att den inte är på samma nivå som Audi, Jaguar etc, dvs premiumsegmentet. Så vi säger ju egentligen samma sak
Ford Mustang Mach-e
Moderator: Redaktion
Re: Ford Mustang Mach-e

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Jag har ju listat en del men du kanske missade dessa. Stapla upp några saker här med källor:MWall skrev:
Lustigt, det har inte du heller. Finns väl ingenting som talar för att det blir nån skillnad förutom gamla unkna stereotyper baserad på nationalitet.
Ny fabrik byggd för ändamålet: https://teslaclubsweden.se/tesla-fortsa ... isa-vinst/
Ny tillverkningsteknik: https://teslaclubsweden.se/giga-berlin-stomme-pa-plats/
Bättre lackering: https://cleantechnica.com/2020/08/03/gi ... echnology/
Samma sak kan ju gälla för Mustang. Placering utanför Detroit i nyare fabrik kan ge fördelar som ökar kvalitén.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Tycker den är för dyr.Bruno skrev:
Kostar som en etron.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Audi e-tron får dra 1.800kg.taliz skrev:Tycker den är för dyr.Bruno skrev:
Kostar som en etron.
Ford Mach-e 750kg.
Då väljer jag Audin alla dagar i veckan.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Är nog beredd att hålla med. Hade nog blivit e-tron även för mig om jag skulle välja mellan de två.Zalman3 skrev:Audi e-tron får dra 1.800kg.taliz skrev:Tycker den är för dyr.Bruno skrev:
Kostar som en etron.
Ford Mach-e 750kg.
Då väljer jag Audin alla dagar i veckan.
Dock så tycker jag att interiören och förarmiljön i Mach-e känns mycket mer modern och mer funktionell än hos e-tron (som trots att jag älskar Audis kvalitet på interiörer, känns väldigt gammalmodig och förlegad).

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Det är den billigaste Mach-E:n som gäller om den ska vara intressant. 570 tusen nånting? Är ändå dyrt och ingenting jag skulle drömma om att köpa privat.taliz skrev:Tycker den är för dyr.Bruno skrev:
Kostar som en etron.
Till och med (nuvarande) topp-specen på en Mach-E är billigare än E-Tron 50 helt utan utrustning. Så det håller jag inte alls med om. Runt 200.000:- diff snarare.taliz skrev:Tycker den är för dyr.Bruno skrev:
Kostar som en etron.
Om du däremot syftar på erbjudanden på företagsleasing så är de helt klart galet subventionerade på e-Tron. Verkar dock vara mest på 55an av nån anledning.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Hade gått på en Tesla Model 3 alla dagar i veckan framför Ford Mustang (främst pga Suc-nätverket men även pga bättre mjukvara i Model 3, design samt bättre ekonomi).
MVH
MVH
Jo, fast Model 3 är en sedan. Var har man hunden t ex?NiklasTesla skrev:Hade gått på en Tesla Model 3 alla dagar i veckan framför Ford Mustang (främst pga Suc-nätverket men även pga bättre mjukvara i Model 3, design samt bättre ekonomi).
MVH

- NiklasTesla
- Teslaägare
BaksätetMWall skrev:Jo, fast Model 3 är en sedan. Var har man hunden t ex?NiklasTesla skrev:Hade gått på en Tesla Model 3 alla dagar i veckan framför Ford Mustang (främst pga Suc-nätverket men även pga bättre mjukvara i Model 3, design samt bättre ekonomi).
MVH

MVH
Man kan ju få en etron 55 för strax över 700k inkl moms(var erbjudande på 725k för ett tag sedan tex).Legato skrev:Till och med (nuvarande) topp-specen på en Mach-E är billigare än E-Tron 50 helt utan utrustning. Så det håller jag inte alls med om. Runt 200.000:- diff snarare.taliz skrev:Tycker den är för dyr.Bruno skrev:
Kostar som en etron.
Om du däremot syftar på erbjudanden på företagsleasing så är de helt klart galet subventionerade på e-Tron. Verkar dock vara mest på 55an av nån anledning.
Mach-e med stora batteriet och awd kostar 739k vill jag minnas.
Vet inte om du skojar men två barn och en 40kg-vovve i baksätet blir lite jobbigt.NiklasTesla skrev:BaksätetMWall skrev:Jo, fast Model 3 är en sedan. Var har man hunden t ex?NiklasTesla skrev:Hade gått på en Tesla Model 3 alla dagar i veckan framför Ford Mustang (främst pga Suc-nätverket men även pga bättre mjukvara i Model 3, design samt bättre ekonomi).
MVH![]()
MVH
- NiklasTesla
- Teslaägare
Då rekommenderar jag en Model Y istället.MWall skrev:Vet inte om du skojar men två barn och en 40kg-vovve i baksätet blir lite jobbigt.NiklasTesla skrev:BaksätetMWall skrev:Jo, fast Model 3 är en sedan. Var har man hunden t ex?NiklasTesla skrev:Hade gått på en Tesla Model 3 alla dagar i veckan framför Ford Mustang (främst pga Suc-nätverket men även pga bättre mjukvara i Model 3, design samt bättre ekonomi).
MVH![]()
MVH
MVH
Nä. Min S får nog duga ett tag till isf.NiklasTesla skrev:Då rekommenderar jag en Model Y istället.MWall skrev:Vet inte om du skojar men två barn och en 40kg-vovve i baksätet blir lite jobbigt.NiklasTesla skrev:BaksätetMWall skrev:Jo, fast Model 3 är en sedan. Var har man hunden t ex?NiklasTesla skrev:Hade gått på en Tesla Model 3 alla dagar i veckan framför Ford Mustang (främst pga Suc-nätverket men även pga bättre mjukvara i Model 3, design samt bättre ekonomi).
MVH![]()
MVH
MVH
Den är svårfunnen i Sverige bara... Nu verkar dock Mach-e bli försenad också.NiklasTesla skrev:Då rekommenderar jag en Model Y istället.MWall skrev:Vet inte om du skojar men två barn och en 40kg-vovve i baksätet blir lite jobbigt.NiklasTesla skrev:BaksätetMWall skrev:Jo, fast Model 3 är en sedan. Var har man hunden t ex?NiklasTesla skrev:Hade gått på en Tesla Model 3 alla dagar i veckan framför Ford Mustang (främst pga Suc-nätverket men även pga bättre mjukvara i Model 3, design samt bättre ekonomi).
MVH![]()
MVH
MVH
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- markuswesterberg
- Teslaägare
Mach E finns inte att se någonstans i Sverige ännu va? Nån som vet när den kan dyka upp hos handlarna?
Hedbergs hade en i Malmö en vecka i slutet av februari. Tror den åker runt.markuswesterberg skrev:Mach E finns inte att se någonstans i Sverige ännu va? Nån som vet när den kan dyka upp hos handlarna?
Jag har som sagt tidigare i tråden provkört.markuswesterberg skrev:Mach E finns inte att se någonstans i Sverige ännu va? Nån som vet när den kan dyka upp hos handlarna?
De hade två bilar (en för visning i hall och en för provkörning) som de körde runt i Sverige. Osäker om "turnéen" nu är avklarad eller ej.
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
-
Ska tydligen dyka upp i Umeå idag. Finns på hemsidan.
Stad
Datum
Plats
Borås 18 februari Borås Bil
Enköping 22 februari Bilgruppen Enköping
Eskilstuna 17 februari, 19 mars Hedin Bil Eskilstuna
Falun 2 mars Bilfocus Dalarna
Gävle 12 mars Bilkompaniet
Göteborg – Tagene 9-10 februari Hedin Bil Tagene
Göteborg – Eklanda 11-12 februari Hedin Bil Eklanda
Göteborg – Kungsbacka 13-14 februari Hedin Kungsbacka
Halmstad 20-22 februari Bilmånsson
Helsingborg 23 februari Hedbergs Bil Helsingborg
Jönköping 11 mars Holmgrens Bil
Kalmar 5 mars Råberg Bil
Karlskrona 4 mars Råberg Bil
Karlshamn 3 mars Carltne Bil
Karlstad 25 februari Helmia Bil
Kristianstad 2 mars Dahlqvists Bil Kristianstad
Köping 23 februari Lindqvist Bil
Linköping 15-16 mars Fordon Tornby
Ludvika 1 mars Clemens Bil AB
Luleå 9 mars Bilbolaget Nord
Malmö 25 februari - 1 mars Hedbergs Bil
Mora 3 mars Mora Bil & Traktor
Motala 12 mars Skobes Bil
Norrtälje 17 mars Norrtälje Bilcentral
Skellefteå 10 mars Logart Bil Skellefteå
Skövde 16 februari Brandt Bil
Stockholm – Akalla 12 februari, 22-23 mars Hedin Bil Akalla
Stockholm – Segeltorp 14-15 februari, 25-26 mars Hedin Bil Segeltorp
Stockholm – Nacka 16 februari, 17 mars Hedin Bil Nacka
Stockholm – Haninge 18 februari Lagerstedts Bil Haninge
Stockholm – Danderyd 27-28 februari, 18-19 mars Hedin Bil Danderyd
Sundsvall 11 mars Bilbolaget
Södertälje 13 februari, 18 mars Hedin Bil Södertälje
Umeå 7-8 mars Carstedts Bil
Uppsala 15-16 mars Modins Bil
Varberg 19 februari Varberg Bil-Depå
Visby 22-23 mars Lundins bil Visby
Vänersborg 15 februari Brandt Bil
Värnamo 10 mars Bilmånsson
Västerås 19-20 februari Hedin Bil Västerås
Växjö 9 mars Dahlqvist Bil
Ystad 24 februari Lundgrens Bil Ystad
Örebro 24 februari Holmgrens Bil
Örnsköldsvik 5-6 mars Carstedts Bil
Östersund 4 mars Bilbolaget Nord
Vet inte om detta varit på tal tidigare, men eftersom Hedin bil numera är agentur åt Ford så kommer Ford sålda i Sverige inte ha något avtal med IONITY...... och bilen kostar ju 700++ :O
Bra jobbat!
Bra jobbat!
700++? Tänkte du att det blev minus när du satte dubbla plus?Esterox skrev:Vet inte om detta varit på tal tidigare, men eftersom Hedin bil numera är agentur åt Ford så kommer Ford sålda i Sverige inte ha något avtal med IONITY...... och bilen kostar ju 700++ :O
Bra jobbat!
Andra personen som kraftigt överdriver priset. Vad är poängen? Det finns fyra versioner och den börjar på 575k. Endast dyraste varianten kostar över 700k.
Blir den verkligen utan Ionity (som redan pratats om i tråden) så är det såklart riktigt illa/klantigt.
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Tog det första priset som kom upp på Fords hemsida så antog att det stämde. Sjukt dyr bil. Speciellt när man sett lite tester på den.Legato skrev:700++? Tänkte du att det blev minus när du satte dubbla plus?Esterox skrev:Vet inte om detta varit på tal tidigare, men eftersom Hedin bil numera är agentur åt Ford så kommer Ford sålda i Sverige inte ha något avtal med IONITY...... och bilen kostar ju 700++ :O
Bra jobbat!
Andra personen som kraftigt överdriver priset. Vad är poängen? Det finns fyra versioner och den börjar på 575k. Endast dyraste varianten kostar över 700k.
Blir den verkligen utan Ionity (som redan pratats om i tråden) så är det såklart riktigt illa/klantigt.
Ja den blir utan eftersom Hedin bil ”privat” importerar bilarna till Sverige enligt AMS.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Model Y blir ju ännu dyrare, dock med SuC och möjlighet till takräcke samt skaplig dragvikt.Esterox skrev:Vet inte om detta varit på tal tidigare, men eftersom Hedin bil numera är agentur åt Ford så kommer Ford sålda i Sverige inte ha något avtal med IONITY...... och bilen kostar ju 700++ :O
Bra jobbat!
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Model Y intresserar inte mig, men då känns den som ett betydligt bättre val utav bil.mikebike skrev:Model Y blir ju ännu dyrare, dock med SuC och möjlighet till takräcke samt skaplig dragvikt.Esterox skrev:Vet inte om detta varit på tal tidigare, men eftersom Hedin bil numera är agentur åt Ford så kommer Ford sålda i Sverige inte ha något avtal med IONITY...... och bilen kostar ju 700++ :O
Bra jobbat!