Funderingar inför beställning ny Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 596
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Re: Funderingar inför beställning ny Model 3

Inlägg av Sofie »

Ytterligare en fråga, vill kunna transportera 1- 3st cyklar på bilen, några tips och råd på hur man skall lösa det på ett bra och smidigt sätt?
SwedishAdvocate
Inlägg: 5478
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Funderingar inför beställning ny Model 3

Inlägg av SwedishAdvocate »

Sofie skrev: 29 feb 2024 20:09
Ytterligare en fråga, vill kunna transportera 1- 3st cyklar på bilen, några tips och råd på hur man skall lösa det på ett bra och smidigt sätt?
Tycker det verkar som det finns cykelhållare för tre cyklar som man kan hänga på kroken. Annars kan man väl alltid ha två cyklar på taket om man köper till takräcke. Så det ena eller det andra eller en kombo...

Vet dock inte hur pass skitiga cyklar blir bakom en Highland – men det kanske finns några slags skydd mot smuts som man kan köpa...

Här är för övrigt en tråd om cykelhållare till den tidigare versionen av M3. Men när det gäller cykelställ lär det väl inte vara någon skillnad gentemot Highland.

viewtopic.php?p=433736
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Daven
Teslaägare
Inlägg: 463
Blev medlem: 12 mar 2019 08:44

Re: Funderingar inför beställning ny Model 3

Inlägg av Daven »

Cyklarna på kroken ökad förbrukningen runt 20% har jag för mig från i somras. Har du dem p å taket lär förbrukningen öka betydligt mer.

Däremot har jag för mig att vi n någon tråd kom fram till att cyklar på kroken inte ökar förbrukningen lika mycket på MY som på M3 antagligen pga att cyklarna sticker upp mer på M3 och förstör luftcirkulationen.
20220802_181955.jpg
SwedishAdvocate
Inlägg: 5478
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Funderingar inför beställning ny Model 3

Inlägg av SwedishAdvocate »

Sofie skrev: 29 feb 2024 15:34
vad är vikten på Teslas originalfälg?
Gissar att det inte står i manualen...

Ngn på det amerikanska forumet kanske vet...
https://teslamotorsclub.com/tmc/feeds/

Annars är det nog bara Tesla som vet.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 596
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Re: Funderingar inför beställning ny Model 3

Inlägg av Sofie »

Daven skrev: 01 mar 2024 06:11
Cyklarna på kroken ökad förbrukningen runt 20% har jag för mig från i somras. Har du dem p å taket lär förbrukningen öka betydligt mer.

Däremot har jag för mig att vi n någon tråd kom fram till att cyklar på kroken inte ökar förbrukningen lika mycket på MY som på M3 antagligen pga att cyklarna sticker upp mer på M3 och förstör luftcirkulationen.
Den där verkar trevlig, vad är det?
20% högre förbrukning med cykel på låter högt, går model 3 så lätt genom luften?
Användarvisningsbild
steffe68
Teslaägare
Inlägg: 150
Blev medlem: 18 maj 2020 08:12

Re: Funderingar inför beställning ny Model 3

Inlägg av steffe68 »

Sofie skrev: 01 mar 2024 15:38
Daven skrev: 01 mar 2024 06:11
Cyklarna på kroken ökad förbrukningen runt 20% har jag för mig från i somras. Har du dem p å taket lär förbrukningen öka betydligt mer.

Däremot har jag för mig att vi n någon tråd kom fram till att cyklar på kroken inte ökar förbrukningen lika mycket på MY som på M3 antagligen pga att cyklarna sticker upp mer på M3 och förstör luftcirkulationen.
Den där verkar trevlig, vad är det?
20% högre förbrukning med cykel på låter högt, går model 3 så lätt genom luften?
Här finns lite mer bra spaningar om förbrukning med cykelhållare: viewtopic.php?t=29361
2023 M3P vit/vit
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 596
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Re: Funderingar inför beställning ny Model 3

Inlägg av Sofie »

steffe68 skrev: 01 mar 2024 15:55
Sofie skrev: 01 mar 2024 15:38
Daven skrev: 01 mar 2024 06:11
Cyklarna på kroken ökad förbrukningen runt 20% har jag för mig från i somras. Har du dem p å taket lär förbrukningen öka betydligt mer.

Däremot har jag för mig att vi n någon tråd kom fram till att cyklar på kroken inte ökar förbrukningen lika mycket på MY som på M3 antagligen pga att cyklarna sticker upp mer på M3 och förstör luftcirkulationen.
Den där verkar trevlig, vad är det?
20% högre förbrukning med cykel på låter högt, går model 3 så lätt genom luften?
Här finns lite mer bra spaningar om förbrukning med cykelhållare: viewtopic.php?t=29361
Vet inte om jag tycker att det var så bra spaningar, tyckte det liknade mest killgissningar. Men intressant att cyklarna enligt ägarna tycks påverka förbrukningen rejält.
Användarvisningsbild
Daven
Teslaägare
Inlägg: 463
Blev medlem: 12 mar 2019 08:44

Re: Funderingar inför beställning ny Model 3

Inlägg av Daven »

viewtopic.php?p=650124#p650124

Här är en gammal tråd där förbrukningen diskuteras.
Skriv svar