Vilket andra trådar idag även bevisat kommer att kosta en del.Legato skrev:OTA-updates får den faktiskt, hävdar de iaf.chaffis75 skrev:Oj så mycket kritik de var mot denna bilen... Jag tycker den känns som en av de första elbilar efter Tesla som är vettig även om fösta bil.
Ja de är inte den perfekta bilen, 3 fas jo vore bra men den har ju laddare.
Krok, ja du kan köra till, kostar mycket men även på en vanlig Volvo eller VW så brukar de gå på en 15000kr så helt ok...
Snabbladdare, ja de är väl lika bra som Tesla i princip beroende på hur laddkurvan ser ut men jo laddnätverkat är inte utbyggt samtidigt så är detta första bilen som "kräver" 100kw laddare.
Range, ja bra range som borde duga för de flesta och som ligger i klass med Tesla.
Ska bli spännande och se hur de upplevda kvalitén är på typ inredning och sådant. Jag säger inte att Tesla har dålig kvalitet men vi vet alla att de finns olika åsikter om detta och olika sätt att se på de.
Sedan skulle jag tro att i-Pace inte kommer uppgradera med nya funktioner efterhand, ja vi teknik galna tycker ju kanske detta är lite tråkigt och ser de som en nackdel men jag är också säker på att många med lite mindre teknik intresse ser detta som en fördel, man ser de som att Teslan inte är klar (vilket ju är sant för M3) medans i-pace är en färdigutvecklad bil.
Jag tycker de är superkul att de nu faktiskt finns någon som kan jämföra sig med Tesla.
Men hur tusan menar du att "snabbladdare är lika bra som Tesla i princip"? Det finns ju i praktiken bara 50 kW laddning för den i Sverige. Dvs, ganska exakt dubbelt så lång laddtid som på en Tesla. Dessutom väldigt mycket färre laddare.
För mig är SuC oumbärligt - körde 90 mil igår och laddade 5 ggr upp till ca 75%.
90 x 0,75 = 67,5 kw x 5 = 337,5 kw
På Clevers stationer hade det kostat 1687,50kr, dvs 18,75kr/mil.

På stationer som debiterar per minut borde det ha blivit än dyrare.
Samt jäklar vilken tid det hade tagit.
Någon som vet hur mycket ”fri” laddning som ingår i Clever Komplett?
Eller tänker jag helt felt här?