Sentry mode

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10502
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Sentry mode

Inlägg av Legato »

Upptäckte idag att det inte går att uppdatera mjukvaran om man lämnat bilen med Sentry igång... Inte ens om man stängde av Sentry via appen ville bilen uppdatera. När jag sen kom till bilen var det ett meddelande om att jag måste stänga av Sentry för att kunna uppdatera.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
JonasPersson
Teslaägare
Inlägg: 278
Blev medlem: 17 feb 2016 10:55
Ort: Dvärsätt

Re: Sentry mode

Inlägg av JonasPersson »

Ett litet tips till de som inte vet hur de ska formatera USB-minnet till FAT32. Har du en smart-TV? Min LG (2018) formaterade USB-stickan till FAT32 så sen var det bara att ta ut den och stoppa in i datorn och skapa en mapp som heter "TeslaCam". Kanske fungerar med andra smart-TV också.

Annars kör jag med ett gratisprogram som heter SmartDisk FAT32 Format Utility.
2014 Leaf Tekna 24kWh Såld
2014 Tesla Model S85 Midnight Silver med AP Såld
2018 Tesla Model X 100D FSD. HW 3.0.
2009 Th!nk City. Härlig norsk elbil med 23kWh

Life is too short to drive boring cars
Användarvisningsbild
R2D2
Teslaägare
Inlägg: 208
Blev medlem: 26 aug 2015 19:49

Re: Sentry mode

Inlägg av R2D2 »

Är det bara att dra ur usb minnet sen och sätta in det i en dator och kolla vad för spännande som har spelats in? :)
Model 3 LR AWD Solid Black AP 2019
Model Y LR AWD Solid Black AP 2022
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Sentry mode

Inlägg av Teslaspolen »

JonasPersson skrev:
Ett litet tips till de som inte vet hur de ska formatera USB-minnet till FAT32. Har du en smart-TV? Min LG (2018) formaterade USB-stickan till FAT32 så sen var det bara att ta ut den och stoppa in i datorn och skapa en mapp som heter "TeslaCam". Kanske fungerar med andra smart-TV också.

Annars kör jag med ett gratisprogram som heter SmartDisk FAT32 Format Utility.
Väldigt krånglig väg att göra det.

Koppla in i valfri dator:

På Windows 7 och senare högerklickar man på USB minnet i Utforskaren - > Formatera. Välj FAT32 (inte NTFS eller exFAT), klicka i snabbformatera och sedan kör. Tar någon sekund bara.

Kör du någon GNU/Linux så misstänker jag att du vet hur man gör. Macintosh har jag ingen aning. :P
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8769
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Sentry mode

Inlägg av Pontus »

Teslaspolen skrev:
JonasPersson skrev:
Ett litet tips till de som inte vet hur de ska formatera USB-minnet till FAT32. Har du en smart-TV? Min LG (2018) formaterade USB-stickan till FAT32 så sen var det bara att ta ut den och stoppa in i datorn och skapa en mapp som heter "TeslaCam". Kanske fungerar med andra smart-TV också.

Annars kör jag med ett gratisprogram som heter SmartDisk FAT32 Format Utility.
Väldigt krånglig väg att göra det.

Koppla in i valfri dator:

På Windows 7 och senare högerklickar man på USB minnet i Utforskaren - > Formatera. Välj FAT32 (inte NTFS eller exFAT), klicka i snabbformatera och sedan kör. Tar någon sekund bara.

Kör du någon GNU/Linux så misstänker jag att du vet hur man gör. Macintosh har jag ingen aning. :P
Det alternativet försvann väl i Windows 10?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Sentry mode

Inlägg av perre »

JonasPersson skrev:
Ett litet tips till de som inte vet hur de ska formatera USB-minnet till FAT32. Har du en smart-TV? Min LG (2018) formaterade USB-stickan till FAT32 så sen var det bara att ta ut den och stoppa in i datorn och skapa en mapp som heter "TeslaCam". Kanske fungerar med andra smart-TV också.

Annars kör jag med ett gratisprogram som heter SmartDisk FAT32 Format Utility.
Jag förstår inte alla dessa inlägg om att det är så konstigt att formatera till FAT32.
På min Windows 10 burk har jag formaterat ett flertal USB stickor till FAT32.

Är det Home Edition som spökar kanske. Jag har Pro Edition.
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
Datordoktorn
Teslaägare
Inlägg: 325
Blev medlem: 27 mar 2014 21:46
Ort: Partille

Re: Sentry mode

Inlägg av Datordoktorn »

Inga problem att formatera i fat32 på Windows 10 Home.
S85 2014 grått skinn, såld.
Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber.

Elskåp (e-NV200 2017)
http://---
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Sentry mode

Inlägg av perre »

Datordoktorn skrev:
Inga problem att formatera i fat32 på Windows 10 Home.
Som jag trodde men hade ingen sådan i närheten. Då kan man ju verkligen undra varför alla har såna problem att formatera rätt.
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
andersjo
Teslaägare
Inlägg: 100
Blev medlem: 25 jul 2017 23:58
Ort: Linköping

Re: Sentry mode

Inlägg av andersjo »

Inga problem i Windows 10 så länge stickan/minneskortet är 32GB eller mindre, är det större är alternativet borta.
Model 3, LR-AWD, röd, 18", svart interiör, EAP (uppgraderad till FSD), Nokian R3 18".
Bor i Linköping, hyresrätt i innerstaden.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10502
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Sentry mode

Inlägg av Legato »

andersjo skrev:
Inga problem i Windows 10 så länge stickan/minneskortet är 32GB eller mindre, är det större är alternativet borta.
Det var ju en logisk förklaring! 32 Gb är väl den storlek som säljs mest av nu, så är ju säkert en hel del som köpt 64or eller 128or och stött på problem.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Zindar
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 14 dec 2018 12:49

Re: Sentry mode

Inlägg av Zindar »

Pontus skrev:
Pontus skrev:
Tar detta här så vi slipper ny tråd och det gränsar ju med USB.
Har någon märkt om USB portarna för laddning av telefon fått mindre effekt vid någon uppdatering? Min trådlösa laddare laddar inte längre i bilen men om jag kopplar den till en vanlig USB laddare fungerar den bra.
Jag passar på att svara på min egen fråga då jag fick ett mail igår från tillverkaren av laddplattan.

Hi Pontus,

We have discovered that many of you have experienced problems with the front USB ports of your Tesla Model 3 and the Jeda Wireless Pad after updating your software to the version 2019.8.1 or above.

Our team has conducted extensive testing using the Jeda Wireless Pad and many other accessories that use USB cables. What we have seen is that when those accessories make use of the data wires inside a USB cable, the Tesla Model 3 resets or interrupts the power connection. This happens with many wireless chargers, battery packs and other car accessories.

We haven't received an official response from Tesla to know if this may be a software issue or if the new software limits the front USBs to power only for non-storage connections.

One way or another, the solution is to replace the existing USB cable for a pair of USB cables that are charging only, which means they don't use the data wires. The Jeda Wireless Pad is the only wireless charger that uses independent USB cables, meaning that to fix this issue, you just need to replace the cables. The Jeda Wireless Pad will charge as fast as it always did and won't lose any power.

All units that haven't been delivered yet will come with the proper charger only cables. So If you are a V1 customer and are planning on upgrading your Jeda Wireless Pad to our 2nd gen during our Member Upgrade you don't need to worry about this. But if you already have your Jeda Wireless Pad and are experiencing this issue, the following are good and fast solutions to fix this issue. (Member Upgrade Program coming in April)

2ft USB cable from Mycablemart.com. Buy now $0.75

3ft USB cable from Mycablemart.com. Buy now $1

Portapower Charge Only Usb Cable from Amazon Buy now $12

Portapower Data Blocker USB connector from Amazon Buy now for $12 (not tested)

Some customers have also reported to us that using a USB hub or USB splitter fixes this issue. Although we can not guarantee that any USB splitter or USB hub will help, it is likely that the data connection is interrupted by those intermediate devices, delivering power only to the Jeda Wireless Pad.

- The Jeda team
Intressant. Jag köpte en wireless laddare av rpmtesla och har samma problem. Har du fått till det? Känns värt att testa sig fram då.

/Erik
Användarvisningsbild
cederstock
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 11 dec 2018 21:05

Re: Sentry mode

Inlägg av cederstock »

Provade för första gången sentry mode på min 3:a. När jag kommer nära bilen blinkar strålkastaren till och skärmen går igång med budskapet att sentry är igång och spelar in. Låter ju bra. Men;

1. Undrar dock till vad? Jag har ingen USB-sticka i. Skickar den upp det via LTE (jag har inte wifi-uppkoppling) till någon server? Eller hur skall jag kunna se vad som spelats in?
2. Har jag förstått det rätt att man kan få inspelningar till en USB-sticka om man sätter den i högra USB-porten fram? Fungerar det även på model 3? Frågar eftersom dash cam-inspelning inte fungerar på 3:an, bara på S och X vad jag förstår. Den skulle också sitta i höger USB-port fram.
Användarvisningsbild
cederstock
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 11 dec 2018 21:05

Re: Sentry mode

Inlägg av cederstock »

Sedan jag aktiverade sentry mode startar bilen laddning en gång varje timme. Drar funktionen så mycket ström att den måste ladda en gång i timmen?... Hur ser det ut för er andra som har testat? Jag har push-notiser på, så info om påbörjad laddning kommer den vägen.
Användarvisningsbild
MrStarhouse
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 15 apr 2016 16:23
Ort: Örebro

Re: Sentry mode

Inlägg av MrStarhouse »

cederstock skrev:
Provade för första gången sentry mode på min 3:a. När jag kommer nära bilen blinkar strålkastaren till och skärmen går igång med budskapet att sentry är igång och spelar in. Låter ju bra. Men;

1. Undrar dock till vad? Jag har ingen USB-sticka i. Skickar den upp det via LTE (jag har inte wifi-uppkoppling) till någon server? Eller hur skall jag kunna se vad som spelats in?
2. Har jag förstått det rätt att man kan få inspelningar till en USB-sticka om man sätter den i högra USB-porten fram? Fungerar det även på model 3? Frågar eftersom dash cam-inspelning inte fungerar på 3:an, bara på S och X vad jag förstår. Den skulle också sitta i höger USB-port fram.
1. Som jag förstått det, när du inte har ett USB minne så är det bara varningsaspekten av SentryMode som funkar, (blink och skärmen, samt larm vid högre ljud, tex boll mot bilen). Ingen inspelning sker dock.

2. DashCam funkar i model 3 också, inga problem för mig. Det du dock måste göra:
- Skaffa ett USB minne och formattera det i FAT32
- På det fickminnet skapa en katalog som heter TeslaCam
- Sätt i fickminnet i en av dom främre USB uttagen
- Nu ska du efter en lite stund får en DashCam symbol i ovankant på skärmen.

Jag är osäker på om TeslaCam katalogen även behövs för SentryMode, men det skadar ju inte att ha den där.
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10502
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Sentry mode

Inlägg av Legato »

MrStarhouse skrev:
cederstock skrev:
Provade för första gången sentry mode på min 3:a. När jag kommer nära bilen blinkar strålkastaren till och skärmen går igång med budskapet att sentry är igång och spelar in. Låter ju bra. Men;

1. Undrar dock till vad? Jag har ingen USB-sticka i. Skickar den upp det via LTE (jag har inte wifi-uppkoppling) till någon server? Eller hur skall jag kunna se vad som spelats in?
2. Har jag förstått det rätt att man kan få inspelningar till en USB-sticka om man sätter den i högra USB-porten fram? Fungerar det även på model 3? Frågar eftersom dash cam-inspelning inte fungerar på 3:an, bara på S och X vad jag förstår. Den skulle också sitta i höger USB-port fram.
1. Som jag förstått det, när du inte har ett USB minne så är det bara varningsaspekten av SentryMode som funkar, (blink och skärmen, samt larm vid högre ljud, tex boll mot bilen). Ingen inspelning sker dock.

2. DashCam funkar i model 3 också, inga problem för mig. Det du dock måste göra:
- Skaffa ett USB minne och formattera det i FAT32
- På det fickminnet skapa en katalog som heter TeslaCam
- Sätt i fickminnet i en av dom främre USB uttagen
- Nu ska du efter en lite stund får en DashCam symbol i ovankant på skärmen.

Jag är osäker på om TeslaCam katalogen även behövs för SentryMode, men det skadar ju inte att ha den där.
Högerporten fungerar och DashCam fungerar på trean. Har det så själv.

Gällande Sentry utan USB så är det precis som MrStarhouse skriver ovan. Larmet blir inte bara "vanligt" larm utan det blir även en hög "avskräckande" ljudslinga från stereon (har ej testat själv). Du får även avisering i appen (ej vid första nivån av Sentry dock).
Senast redigerad av Legato, redigerad totalt 1 gånger.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
cederstock
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 11 dec 2018 21:05

Re: Sentry mode

Inlägg av cederstock »

MrStarhouse skrev:
2. DashCam funkar i model 3 också, inga problem för mig. Det du dock måste göra:
- Skaffa ett USB minne och formattera det i FAT32
- På det fickminnet skapa en katalog som heter TeslaCam
- Sätt i fickminnet i en av dom främre USB uttagen
- Nu ska du efter en lite stund får en DashCam symbol i ovankant på skärmen..
Eftersom jag provat utan att få det att fungera, kan du berätta vad du använt? Kanske finns någon restriktion i USB-stickans storlek? USB-stickans formatering kanske måste vara via windows (jag kör mac)? Hur ser dashcam symbolen ut som skall komma upp?
Användarvisningsbild
Toja
Teslaägare
Inlägg: 987
Blev medlem: 20 jul 2015 18:04
Ort: Saltsjö-Boo

Re: Sentry mode

Inlägg av Toja »

cederstock skrev:
MrStarhouse skrev:
2. DashCam funkar i model 3 också, inga problem för mig. Det du dock måste göra:
- Skaffa ett USB minne och formattera det i FAT32
- På det fickminnet skapa en katalog som heter TeslaCam
- Sätt i fickminnet i en av dom främre USB uttagen
- Nu ska du efter en lite stund får en DashCam symbol i ovankant på skärmen..
Eftersom jag provat utan att få det att fungera, kan du berätta vad du använt? Kanske finns någon restriktion i USB-stickans storlek? USB-stickans formatering kanske måste vara via windows (jag kör mac)? Hur ser dashcam symbolen ut som skall komma upp?
USB stickorna är normalt formaterade FAT32.
Men du kan formatera den i FAT32 även på Mac Använd programmet skivverktyg.
S P85D -15 | röd |
S 100D -18 | röd |
3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10502
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Sentry mode

Inlägg av Legato »

cederstock skrev:
MrStarhouse skrev:
2. DashCam funkar i model 3 också, inga problem för mig. Det du dock måste göra:
- Skaffa ett USB minne och formattera det i FAT32
- På det fickminnet skapa en katalog som heter TeslaCam
- Sätt i fickminnet i en av dom främre USB uttagen
- Nu ska du efter en lite stund får en DashCam symbol i ovankant på skärmen..
Eftersom jag provat utan att få det att fungera, kan du berätta vad du använt? Kanske finns någon restriktion i USB-stickans storlek? USB-stickans formatering kanske måste vara via windows (jag kör mac)? Hur ser dashcam symbolen ut som skall komma upp?
Jag köpte en SanDisk 32 Gb på Clas Ohlson. Förformaterade med Fat32. Tänk dock på att du måste skapa en rotkatalog som heter "TeslaCam".
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
MrStarhouse
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 15 apr 2016 16:23
Ort: Örebro

Re: Sentry mode

Inlägg av MrStarhouse »

cederstock skrev:
MrStarhouse skrev:
2. DashCam funkar i model 3 också, inga problem för mig. Det du dock måste göra:
- Skaffa ett USB minne och formattera det i FAT32
- På det fickminnet skapa en katalog som heter TeslaCam
- Sätt i fickminnet i en av dom främre USB uttagen
- Nu ska du efter en lite stund får en DashCam symbol i ovankant på skärmen..
Eftersom jag provat utan att få det att fungera, kan du berätta vad du använt? Kanske finns någon restriktion i USB-stickans storlek? USB-stickans formatering kanske måste vara via windows (jag kör mac)? Hur ser dashcam symbolen ut som skall komma upp?
Hej,

Jag köpte nedan från NetonNet. Det är redan formaterat med FAT32, så det enda du behöver göra är att skapa kataolgen TeslaCam och evetuellt ta bort dom filer som redan ligger på minnet när du köper det:

https://www.netonnet.se/art/dator/dator ... 2879.8917/
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
Användarvisningsbild
FlyingBlue
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 08 dec 2018 10:30
Ort: Norrköping
Referralkod: ts.la/Roger53431

Re: Sentry mode

Inlägg av FlyingBlue »

cederstock skrev:
MrStarhouse skrev:
2. DashCam funkar i model 3 också, inga problem för mig. Det du dock måste göra:
- Skaffa ett USB minne och formattera det i FAT32
- På det fickminnet skapa en katalog som heter TeslaCam
- Sätt i fickminnet i en av dom främre USB uttagen
- Nu ska du efter en lite stund får en DashCam symbol i ovankant på skärmen..
Eftersom jag provat utan att få det att fungera, kan du berätta vad du använt? Kanske finns någon restriktion i USB-stickans storlek? USB-stickans formatering kanske måste vara via windows (jag kör mac)? Hur ser dashcam symbolen ut som skall komma upp?
Jag hade problem med USB-uttagen (det fanns ingen spänning i uttagen överhuvudtaget) och var tvungen att göra en djup återstart för att få det att fungera.
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =10&t=9608
Det tog cirka en minut innan USB hoppade igång efter att bildskärmen kommit igång
Tesla Model Y P, AP, -22
Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19
BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Användarvisningsbild
MrStarhouse
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 15 apr 2016 16:23
Ort: Örebro

Re: Sentry mode

Inlägg av MrStarhouse »

MrStarhouse skrev:
cederstock skrev:
MrStarhouse skrev:
2. DashCam funkar i model 3 också, inga problem för mig. Det du dock måste göra:
- Skaffa ett USB minne och formattera det i FAT32
- På det fickminnet skapa en katalog som heter TeslaCam
- Sätt i fickminnet i en av dom främre USB uttagen
- Nu ska du efter en lite stund får en DashCam symbol i ovankant på skärmen..
Eftersom jag provat utan att få det att fungera, kan du berätta vad du använt? Kanske finns någon restriktion i USB-stickans storlek? USB-stickans formatering kanske måste vara via windows (jag kör mac)? Hur ser dashcam symbolen ut som skall komma upp?
Hej,

Jag köpte nedan från NetonNet. Det är redan formaterat med FAT32, så det enda du behöver göra är att skapa kataolgen TeslaCam och evetuellt ta bort dom filer som redan ligger på minnet när du köper det:

https://www.netonnet.se/art/dator/dator ... 2879.8917/
Kom att tänka på en sak. För att inte fickminnet ska bli korrupt när man tar ut det så kan det vara en bra ide att pausa inspelningen, det gör du genom att hålla dashcam ikonen intryckt en stund tills den röda pricken blir grå.
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
Användarvisningsbild
JonasPersson
Teslaägare
Inlägg: 278
Blev medlem: 17 feb 2016 10:55
Ort: Dvärsätt

Re: Sentry mode

Inlägg av JonasPersson »

Teslaspolen skrev:
JonasPersson skrev:
Ett litet tips till de som inte vet hur de ska formatera USB-minnet till FAT32. Har du en smart-TV? Min LG (2018) formaterade USB-stickan till FAT32 så sen var det bara att ta ut den och stoppa in i datorn och skapa en mapp som heter "TeslaCam". Kanske fungerar med andra smart-TV också.

Annars kör jag med ett gratisprogram som heter SmartDisk FAT32 Format Utility.
Väldigt krånglig väg att göra det.

Koppla in i valfri dator:

På Windows 7 och senare högerklickar man på USB minnet i Utforskaren - > Formatera. Välj FAT32 (inte NTFS eller exFAT), klicka i snabbformatera och sedan kör. Tar någon sekund bara.

Kör du någon GNU/Linux så misstänker jag att du vet hur man gör. Macintosh har jag ingen aning. :P

Har du testat??? Det var inte ett dugg krångligt. Gick betydligt snabbare än att ladda ner programvara och sen formatera (som tar flera minuter).

Och ni som skriver "Det är väl inga problem att välja FAT32"; Uppenbarligen så är det ett problem för vissa och däribland mig. På vissa enheter går det att välja FAT32 och på vissa finns inte det alternativet.
2019-04-02_13-37-38.png
2014 Leaf Tekna 24kWh Såld
2014 Tesla Model S85 Midnight Silver med AP Såld
2018 Tesla Model X 100D FSD. HW 3.0.
2009 Th!nk City. Härlig norsk elbil med 23kWh

Life is too short to drive boring cars
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2082
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Sentry mode

Inlägg av EnTraktor »

Jag fick inte upp alternativet FAT32 när jag skulle formatera mitt USB minne. Så jag googlade from nått program som fixade det på några sekunder.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2207
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Sentry mode

Inlägg av jpetters »

Vad tycker ni om bildkvaliteten från Dashcamen? Jag tycker det bli sådär på mina bilar, mycket komprimeringspixlar, etc.

Filmer som folk lagt upp på tuben ser bättre ut.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Sentry mode

Inlägg av Svenssons »

EnTraktor skrev:
Jag fick inte upp alternativet FAT32 när jag skulle formatera mitt USB minne. Så jag googlade from nått program som fixade det på några sekunder.
Microsoft har lagt en begränsning på FAT32 för att promota NTFS. FAT32 klarar egentligen av upp till 16TB men senare versioner av Windows begränsar formateringen till 32GB. Väljer man att formatera med något annat program än Microsofts inbyggda så är det inga problem alltså.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Skriv svar