Ja, den här tråden börjar bli långMcMagnus skrev:Jägarns vicken maratontråd!![]()
Borde visst tittat in här tidigare. Har gjort allt ni gjort, beställt, väntat, väntat, fått besked om skeppning, surfat båtar, kollat upp vad "slutmontering" innebär, etc. etc.
Beställde en blå Model S LR FSD den 7/5. Den 12/7 fick jag mail om att komplettera leveransuppgifter, men det va ju bara ett automatutskick. Samtidigt fick jag veta att bilen hade fått VIN och va på Atlanten och beräknades anlöpa Antwerpen 22/7. Jag hittade en annan båt än ni (Carnation Ace) som kom in 21/7 men låg vid en kaj där Google Maps visade att det stod hundratals bilar, så jag tror min bil va på den. Å andra sidan hittade jag VIN i källkoden på min sida och kunde se att den hade gått den 7/7 från Oakland. När jag frågade om leverans den 11/6 gissade han på ca 3 månader från beställning, men när jag frågade om den 12/7 gissade (en annan säljare) på månadsskiftet aug/sep.
Har även hittade den grymt bra infon om 0.49% så jag har frågat om det.

Bilarna går från Houston via Norfolk, Antwerpen och till sist Rotterdam.
Så om du går in på maersk hemsida så kan man söka fram båtar som går mellan Houston till Rotterdam (ibland får man använda advanced search för att ändra datumet).
Då kan man ganska säkert hitta den båten som avseglade från Houston vid samma dag som det står på http://cfr.logisuite.net hemsidan.