Verdi skrev:GreenMachine skrev:
Nja lite mer än två timmar är det nog. Gjorde München - Stockholm på 16 timmar nu i sommar (inte i en Tesla dock. Ska vara ärlig dock och tillägga jag inte gjort mer än en resa på A-bahn med en S och det råder absolut ingen tvekan om att det fungerar utmärkt om man håller sig till kanske max 150 och nöjd med det . Absolut!
Däremot så är det, hur man än nu ser på det en bit kvar tills att du kan ligga och tugga mil på +200 som du med lätthet gör i en Mercedes, BMW eller Audi om trafiken tillåter.
Men som jag även skrev så ser mitt behov inte idag ut som det gjorde då så Teslan passar perfekt just nu.
Mina siffror kommer från
https://abetterrouteplanner.com
Om trafiken tillåter... Som sagt, Autobahn-romantik. Verkligheten ser lite annorlunda ut. Vi hade en sträcka på 4 timmar mellan två SuC i Tyskland där vi tog oss 34 mil. Söndag var det också. Orkar inte ens tänka på hur det sett ut med tusen långtradare dessutom.
longtrip.png
De där +200 du snackar om är högst tillfälligt och görs mest för att det är roligt. Några tidsvinster som gör skillnad lär du inte göra. Varför nu man ens får för sig att sträckköra 190 mil på en dag?
Med en Model S 100D och 150% på skyltarna ser det ut så här. Det går att köra så fort man vill i princip.
munchen.png

Du får ursäkta mig, men det lät verkligen som en väldigt ”gubbig” recension av semesterns bilkörning i Tyskland.
Blir lite osäker på vad du menar. Menar du att jag alltså inte gör den tidsvinst som jag faktiskt gör, eller att jag borde ha samma preferenser som du när det gäller vad som är ”lagom fort och behagligt” när jag kör bil på Autobahn? Q
Pendlade som sagt under flera år nästan varannan vecka mellan Stockholm och södra tyskland så det där med att sitta på hotellet på en söndag och tugga på sin frukostmacka fram till 9-tiden för därefter ge sig ut och köra är verkligen ingen hit om målet är att vill göra mil då såklart då det är just mellan 06:00 och 9-10’som det verkligen går att köra.
Kollade därför bara på kul nu på de bilder som jag har kvar i telefonen eftersom det nu senast gånge också var just just på en söndag som jag också reste genom Tyskland.
05:52 står det på bilden då vi ska just ska åka från hotellet inne i München och 11:29 står det på bilden på lunchen som jag beställde på Miss Pepper i Am Hanfberg lite söder om Hamburg.
Gissar att vi helt enkelt bara har lite olika erfarenheter av att bila i Tyskland, men kan lova att när jag fått min nya MX så kommer det garanterat att var den som gäller på åtminstone nästa trip oavsett