Jag skulle fixa lite med bilen så jag lånade ett garage av en kompis som har en kamin
i garaget så det var närmare +25 i garaget och ca -5 ute och det är ju inte så bra om
man vill slippa kondens antar jag. Körde in bilen ca 2-3 timmar i ca + 20-25 och sen ut i kylan.
Kamera vid höger stolpe skymd eller bländad
Moderator: Redaktion
Re: Kamera vid höger stolpe skymd eller bländad
Åkte en bit landsväg i mörker för första gången, och fick omväxlande besked om höger resp vänster kamera, bland ingen och ibland båda. Mönstret var att om det var kolsvart åt det hållet, kom varningen. Hittade ingen annan förklaring än det. Hur blir man av med det? Blev lite störande i längden...
Röd MYLR med drag.
Misstänker att man får vänta tills framtida uppdatering löser problemet.
Tesla Model 3 LR AWD
Upplevde faktiskt exakt detta på min Model S idag för första gången någonsin. Ca 5 grader ute och duggregn. Växlade om vänster och höger kamera vid stötdämpre om vartannat men alla funktioner med ap verkade funka.
Samm problem. Kan man få bort kondensen? Ser en minimal glipa i listen ovanför kameran, "ska" det vara så? Bidragande orsak?
Dancar skrev:Misstänker att man får vänta tills framtida uppdatering löser problemet.
Tesla MY LR
Quicksilver 2023
Tesla M3 LR
Midnight Silver Metallic-lack 2020
Quicksilver 2023
Tesla M3 LR
Midnight Silver Metallic-lack 2020
Har samma problem med att det blir kondens vid kamerorna. Spelar ingen roll om bilen stått ute en vecka eller om den varit inne i varmgarage över natten. Kommer kondens då och då.

- Plexx
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/bjrn50072
Det här med kondens framför kameran i B-stolpen har för mig varit ett återkommande problem. Plockade ut bilen i juni 2021 och hade på sommaren sporadiskt problem med blockering/bländning av både höger och vänster kamera, men nu i vinter är det i stort sett vart enda gång jag ska köra med bilen oavsett hur länge jag förvärmer
Nästa steg blir nog att boka ett service ärende med Tesla, Jag förutsätter att det detta täcks av garantin.
Någon annan som har erfarenhet av att få kondens problemet fixat?

Nästa steg blir nog att boka ett service ärende med Tesla, Jag förutsätter att det detta täcks av garantin.
Någon annan som har erfarenhet av att få kondens problemet fixat?
Model 3 LR -21
Model Y LR (Juniper) -25
Model Y LR (Juniper) -25
Hej,
Jag har också återkommande problem med kondens på insidan av glaset till kameran. På sommaren har det löst sig på någon dag men nu på vintern finns det risk att det består.
Hur kan man lösa det? La ett service ärende men tesla ville ha 3000 kr för att lösa ser... Borde det gå på garantin? Bilen är 1,5 år.
Jag har också återkommande problem med kondens på insidan av glaset till kameran. På sommaren har det löst sig på någon dag men nu på vintern finns det risk att det består.
Hur kan man lösa det? La ett service ärende men tesla ville ha 3000 kr för att lösa ser... Borde det gå på garantin? Bilen är 1,5 år.
Model Y P -22
Jag tror det är ett feltänk de gör. Om Tesla ska använda kameror så måste man förstå hur människor fungerar. Kommer det imma, snö eller is på ett område på rutan tittar vi lite vid sidan av och så vidare. Man kan inte lita på ett pyttelitet område på rutan utan får anpassa sig efterhand.