Har du skapar TeslaCam katalogen? Vad får du för fel?John Galt skrev:Jag har problem med SM. Jag har formaterat i FAT32. Har funkat tidigare. Nu inte. Vad göra?
Sentry mode
Moderator: Redaktion
Re: Sentry mode
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Jag hade också problem i början. Det måste vara "vanliga" FAT32, inte någon modifierad variant. Och min USBkabel var av "kinakvalitét", så jag fick dra ut den 1 mm för att den skulle funka.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Sentry mode
Säker på att minnet fortfarande funkar då? Många USB-minnen och SD-kort skrivs sönder rätt snabbt.John Galt skrev:Jadå. Har funkat tidigare.
Skickat från min Samsung Fold via Tapatalk
De kan verka ok när du pluggar in dem i en dator trots att många sektorer är paj.
Du bör kanske göra en ordentligt formatering, dvs inte bara snabb, där den kollar igenom alla sektorer.
Annars prova med ett annat minne, gärna en SSD.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Usb-läsaren var sönder... Bytte precis. Nu bytt till annan sort.taliz skrev:Säker på att minnet fortfarande funkar då? Många USB-minnen och SD-kort skrivs sönder rätt snabbt.John Galt skrev:Jadå. Har funkat tidigare.
De kan verka ok när du pluggar in dem i en dator trots att många sektorer är paj.
Du bör kanske göra en ordentligt formatering, dvs inte bara snabb, där den kollar igenom alla sektorer.
Annars prova med ett annat minne, gärna en SSD.
Detta streck över filmen har jag haft länge (med biltvätt flera gånger). Vart sitter kameran? 

Vid inre backspegeln
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Efter senaste uppdateringen kan jag titta på sentry filmer direkt i skärmen. Jättebra!
Men endast 1 film per dag. Bilen verkar inte spela in när jag kör. Är det en inställning?
Kör med ssd 500gb som har funkat bra innan.
Men endast 1 film per dag. Bilen verkar inte spela in när jag kör. Är det en inställning?
Kör med ssd 500gb som har funkat bra innan.
Nu har jag testat vaktläget. Den drar igång vakt och det står med grön text bär jag sätter mig. Men jag hittar inte klippet.
Däremot hittade jag klipp från dagen där ingen var i närheten. Det klippet var 1-2 SEK långt bara.
Inte heller bilkamera får jag igång. Tryckte på kameran så det blev en röd plupp men den spelade endast in de sista 5 min av cirka 12 min körning.
Däremot hittade jag klipp från dagen där ingen var i närheten. Det klippet var 1-2 SEK långt bara.
Inte heller bilkamera får jag igång. Tryckte på kameran så det blev en röd plupp men den spelade endast in de sista 5 min av cirka 12 min körning.
Jag såg att någon dängan till min förardörr och slagit ut en flaga ur lacken. Det vart till och med en liten buckla. Nu har jag hittat en Sentry mode video med den som gjorde det med sin bildörr. Fin bild av personen, nummerskylten och när han till och med går tillbaka och kollar sin dörr om det vart någon på den. (Han tittar inte på min bil, den var tydligen inte viktig i sammanhanget.)
Hur går man bäst tillväga med detta? Pratar man med försäkringsbolaget ?
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Kolla med försäkringsbolaget och polisanmäl, har du tur har ni samma försäkringsbolag och då kommer dom bara att debitera personen utan tjafs.bjelkeman skrev:Jag såg att någon dängan till min förardörr och slagit ut en flaga ur lacken. Det vart till och med en liten buckla. Nu har jag hittat en Sentry mode video med den som gjorde det med sin bildörr. Fin bild av personen, nummerskylten och när han till och med går tillbaka och kollar sin dörr om det vart någon på den. (Han tittar inte på min bil, den var tydligen inte viktig i sammanhanget.)
Är det olika bolag kan bolaget tjafsa sinsemellan men du vinner detta lätt.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Du borde slippa betala självrisk för detta då du har bevis på att du inte var vållande. Har läst om fler i liknande situation som sluppit undan självrisk.LasseTM skrev:Kolla med försäkringsbolaget och polisanmäl, har du tur har ni samma försäkringsbolag och då kommer dom bara att debitera personen utan tjafs.bjelkeman skrev:Jag såg att någon dängan till min förardörr och slagit ut en flaga ur lacken. Det vart till och med en liten buckla. Nu har jag hittat en Sentry mode video med den som gjorde det med sin bildörr. Fin bild av personen, nummerskylten och när han till och med går tillbaka och kollar sin dörr om det vart någon på den. (Han tittar inte på min bil, den var tydligen inte viktig i sammanhanget.)
Är det olika bolag kan bolaget tjafsa sinsemellan men du vinner detta lätt.
Återkoppla gärna hur det går.

TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp