Loss 16,5km på ett dygn?? Normalt?
Moderator: Redaktion
Loss 16,5km på ett dygn?? Normalt?
Är denna loss normal vid parkering? Stått i 3dgr och tappat 8%. Serenity AV. Inte varit in i appen en enda gång. Även förvånad att sleep mode står 0 timmar?
Re: Loss 16,5km på ett dygn?? Normalt?
Ja, tjänster som Teslafi pillar bilen varje minuter, så den får aldrig riktigt sova, tyvärr.
Jag har kört Teslafi i 3 år nu, och alltid upplevd samma som du. Men jag älskar statistiken som jag får ut, ståndet har varit värt det.
Nu väntar jag på ni. Nya X, och vet inte riktigt om jag kommer att fortsätta köra Teslafi... räknat i antalet kWh så är det en hög kostnad.
Jämnför man det med dom dagar man bara kör 2-3 mil, så blir kostnaden ”enorm”.
Jag har kört Teslafi i 3 år nu, och alltid upplevd samma som du. Men jag älskar statistiken som jag får ut, ståndet har varit värt det.
Nu väntar jag på ni. Nya X, och vet inte riktigt om jag kommer att fortsätta köra Teslafi... räknat i antalet kWh så är det en hög kostnad.
Kanske varje natt vaknar teslan till liv och reser ut på nya äventyr som robotaxi.
Dansken skrev:Ja, tjänster som Teslafi pillar bilen varje minuter, så den får aldrig riktigt sova, tyvärr.
Det behöver inte vara så.
Även andra dagar har jag numera minimal phantom drain. 0,18 km/h osv.
Dansken visst är autocorrect fantastiskt!
”älskar statistiken som jag får ut, ståndet har varit värt det.”

Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
UnderbartLeo skrev:Dansken visst är autocorrect fantastiskt!”älskar statistiken som jag får ut, ståndet har varit värt det.”

Ska testa dessa inställningar! Tack!
Verdi skrev:Dansken skrev:Ja, tjänster som Teslafi pillar bilen varje minuter, så den får aldrig riktigt sova, tyvärr.
Det behöver inte vara så.
Även andra dagar har jag numera minimal phantom drain. 0,18 km/h osv.
TeslaFi suger batteri om man har fel inställningar. Den väcker bilen stup i kvarten även under natten...
Det är ju kul med statistiken (även om jag inte blir lika upphetsad som Dansken...
) men jag har varit nära att stänga ner abonnemanget vid ett par tillfällen.
Det är ju kul med statistiken (även om jag inte blir lika upphetsad som Dansken...

TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp