kalle_sala skrev:
Gällande fredagspanelen (som behandlar samma nyheter som veckans aktuella artiklar) så kan man ju diskutera formatet som sådant, lättsmälta nyhetspuffar som skall avhandlats snabbt och klatschigt för att behålla tittarintresset, blev ni lika kränkta av "bashningen" av NZXT chassit som kan orsaka brand? - NZXT är ju också precis som Tesla ett Amerikanskt bolag med bra produkter i sin portfölj.
Hur står det till med filterbubblan är inne?
Har inget med "lättkränkthet" att göra. Glömt det.
Kritiken emot Sweclockers och Fredagspanelens faktafel och fördomar mot elbilar, är den samma som kritiken mot lika okunniga och dåligt underbyggda ledare i SvD och Flamman.
Detta är inte kritik emot sajterna i övrigt. Vi har SvD hemma, och jag läser, tittar på, och uppskattar både Sweclockers och deras video, poddar, i övrigt.
Tycker bara att det är så märklig mediatrend, att oavsett om konservativa dagstidningar, kommunistiska nischtidningar, eller techsajter, att det är så mycket faktafel och negativ attityd till elbilar.
Jag är som sagt den första att kritisera problem med elbilar generellt, och Tesla specifikt, så det är inte någon fanboyism det handlar om (inte från min sida iaf. - vilket alla som följt vad jag skrivit innan vet).
Är bara mer för mindre fördomar och faktafel, och mer för en objektivare och mer balanserad rapportering i alla svenska media gällande både Tesla, men även elbilar generellt.
Följer man sagda media ovan, så får man ju lätt intrycket av att elbilar är det sämsta påfundet någonsin för miljön, att det är trafikfarliga djävulsfordon som mejar ner folk, och spontanantänder när som helst.
Här är ytterligare exempel på mediabashing mot elbilar och/eller okunskap hos journalister som Tibor tog upp nu i höstas:
https://teslaclubsweden.se/elbilsbrande ... nte-fanns/
Filterbubblan är det verkligen media som står för i detta fallet!