renes skrev:Precis. Enligt manualen endast vid mycket låg fart:Tellus skrev:Men den inställningen "pedalläge" har väl ingenting att göra med regen vid körning över 10km/t typ ?Tomas L skrev:Regen-inställningen finns inte längre utan regleras av pedalinställningen. ”Roll”, eller frirulla om man har svenskt gränssnitt, minskar regenereringen medan ”Stoppa” utökar den, se bild.renes skrev:Regen har en egen inställning: normal eller low.Simba skrev:Jag tror att re-gen blir lägre om man väljer roll under stopping mode, skall testa det så kan jag återkomma hur det upplevs.
Roll under stopping mode har inget med regen att göra, bara hur bilen stannar i mycket låg hastighet. Rullar den ut eller bromsar den.
Jag har vant mig vid att bilen för någon tiondels sekund känns ostabil vid regen i halt väglag, men en kollega hatar det och kör ”roll”.
Den regenerativa bromsningen minskar hastigheten för Model 3 när du släpper accelerationspedalen under körning. Du kan välja vad du vill att Model 3 ska göra när körhastigheten har minskats till en mycket låg hastighet (nästan stillastående) och både accelerations- och bromspedalen har släppts. I parkeringsläget trycker du på Reglage > Pedaler och styrning > Pedalläge och väljer mellan följande alternativ:
Ok!