Mammotion Luba

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2351
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Mammotion Luba

Inlägg av AGCF »

Idag kom den.
image.jpg
Testar i helgen
Senast redigerad av AGCF, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7293
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Mammotion Lube

Inlägg av fth »

"LUBA" heter den väl ändå, jag trodde detta var en spam-tråd med NSFW-material :D

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7293
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Mammotion Lube

Inlägg av fth »

Stormy Daniels senaste film: "Mammotion Lube".
Guest Star: Donald Trump :lol:

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
JonasF1
Teslaägare
Inlägg: 66
Blev medlem: 05 dec 2018 20:24

Re: Mammotion Lube

Inlägg av JonasF1 »

AGCF skrev:
Idag kom den.
image.jpg
Testar i helgen
Funderar o byta till en sådan också!
Skriv gärna en review när du testat den.
/J

Skickat från min CPH2399 via Tapatalk

Tesla Model 3 LR, AWD, HW3.0, EAP (FSD) sedan 4 Mars 2019.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Mammotion Lube

Inlägg av Bjelke »

Vad är det för något? En robotklippare?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Vindens
Teslaägare
Inlägg: 174
Blev medlem: 10 dec 2022 23:43

Re: Mammotion Lube

Inlägg av Vindens »

Bjelke skrev: 12 maj 2023 13:45
Vad är det för något? En robotklippare?
Undrar samma sak.
När jag såg rubriken trodde jag det var spam med barnförbjudet innehåll.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14653
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Mammotion Lube

Inlägg av taliz »

Bjelke skrev: 12 maj 2023 13:45
Vad är det för något? En robotklippare?
Verkar så.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2351
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Mammotion Lube

Inlägg av AGCF »

fth skrev: 12 maj 2023 09:09
"LUBA" heter den väl ändå, jag trodde detta var en spam-tråd med NSFW-material :D

/fth
Oj det har jag korrigerat :lol:
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2351
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Mammotion Luba

Inlägg av AGCF »

Installationen gick smidigt. Allt funkade. Plasten i basstationen känns snäppet sämre än svenska konkurrenten. Maskinen är TUNG. Mycket batteri antar jag. Man körde ett varv och styrde med smartphonen runt där ”begränsningskabeln” ska vara. Gick väldigt bra det med. Väldigt bra respons. Sen mapoade den upp i appen raka led hur den skulle klippa. Den körde igång direkt med 46% batteri. Kan fota sen. Den klipper snyggt. Dock fastnade den och trasslade in sig i en gammal husqvarna-kabel som låg och skräpade. Nu laddar den igen.

Foto från appen
IMG_1914.png
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Jerka
Inlägg: 949
Blev medlem: 25 mar 2016 21:19

Re: Mammotion Luba

Inlägg av Jerka »

Att slippa begränsningskabel är ju fantastiskt. Fortsätt gärna rapportera hur det går, jag står med nyinköpt villa och är sugen på en sån där!

Du nämnde en svensk konkurrent, vilken är det?
Dafro
elbilist
Inlägg: 3066
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Mammotion Luba

Inlägg av Dafro »

Det låter helt klart intressant nör min Hq ska bytas ut.hade dock inte hört talas om denna innan idag.
27,8 kWp solceller
wheels
Inlägg: 549
Blev medlem: 24 nov 2020 16:13

Re: Mammotion Luba

Inlägg av wheels »

Tråkiga med robotklipparn (dom flesta robotklippare) är att klippaggregatet borde vara offset, så att den kan klippa ända ut till kanten, så att jagandet med trimmern bakefter kan minimeras.
Sen är jag lite allergisk mot chinagrejer och undviker om jag kan.
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2351
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Mammotion Luba

Inlägg av AGCF »

Ok en liten rapport. Maskinen hade fastnat på en stubbe där min Husqvarna också alltid fastnade. Dock eftersom Husqvarnan körde random så orkade jag aldrig lägga en slinga runt. För den fastnade bara en gång per 3-4 dagar. Luban vill dock klippa preussiskt, försöker klippa stubben om och om. Jag gick in i appen och hittade funktionen ”no go zoner”. Bara att styra maskinen till de ställen som ska tar bort. Starta funktionen och köra ett varv runt objektet. Sen trycka ok. Man styr den som en långsam radiostyrd bil med telefonen. Nu har den klippt en fjärdedel kanske. Raka led.
IMG_1927.jpeg
IMG_1928.png
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
JonasF1
Teslaägare
Inlägg: 66
Blev medlem: 05 dec 2018 20:24

Re: Mammotion Luba

Inlägg av JonasF1 »

AGCF skrev:
Ok en liten rapport. Maskinen hade fastnat på en stubbe där min Husqvarna också alltid fastnade. Dock eftersom Husqvarnan körde random så orkade jag aldrig lägga en slinga runt. För den fastnade bara en gång per 3-4 dagar. Luban vill dock klippa preussiskt, försöker klippa stubben om och om. Jag gick in i appen och hittade funktionen ”no go zoner”. Bara att styra maskinen till de ställen som ska tar bort. Starta funktionen och köra ett varv runt objektet. Sen trycka ok. Man styr den som en långsam radiostyrd bil med telefonen. Nu har den klippt en fjärdedel kanske. Raka led.
IMG_1927.jpeg
IMG_1928.png
Coolt. Hur fungerar det besvärliga lutningar?
Har själv en lite besvärlig gräsmatta med kuperade terräng. :)
Den svensk/italiensk klipparen jag har nu stannat rätt ofta pga för mycket lutning.
/J

Skickat från min CPH2399 via Tapatalk

Tesla Model 3 LR, AWD, HW3.0, EAP (FSD) sedan 4 Mars 2019.
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2351
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Mammotion Luba

Inlägg av AGCF »

Jag har en brant slänt som inte Husqvarnan klarar och det gjorde inte denna heller. Den kör inte fast men den vill klippa raka led på tvären i slänten och då slirar den neråt och gör om det momentet tills batteriet tar slut. Så jag fick ge upp att den ska klippa slänten. Däremot kan man lägga in transportvägar ifall slänten är en transport mellan olika områden som ska klippas. Då är det inte ett problem för den kan ta sig fram upp och ner för slänten utan problem. Det är bara att den prompt skall klippa allt först på ett håll och sen på tvären. Sen börjar den om.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2351
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Mammotion Luba

Inlägg av AGCF »

En liten rapport igen. Nu är min gräsmatta vackert randig i alla fall.

Några små saker som jag stör mig på:
Den skickar ingen pushnotis om den stannar.
Den stannar av att knivarna blockeras eller överbelastas. Det sker sällan.
Den stannar om den inte har kontakt med referensstationen och det sker någon gång per dag. Oftast får den kontakt igång igen efter 10-30 min. Inte hela världen eftersom den klipper hela tiden. Men ibland får jag flytta den för att den ska få kontakt. Jag överväger att flytta basstationen för att den ska "se" hela tomten. Men misstänker att den även måste "se" många satelliter. Så om det är mot en stenvägg och den ser hela tomten kanske inte det är bra heller.
Om den får slut på batteri börjar den om klippningen. Det kan vara störigt om den klippt halva och sen börjar om och klipper samma halva igen innan den kommer vidare. Vore bra om man kan välja startpunkt.

Jag ska ge denna feedback i appen med så kanske de kan förbättra mjukvaran.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2438
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Mammotion Luba

Inlägg av NiklasTesla »

AGCF skrev: 17 maj 2023 10:29
En liten rapport igen. Nu är min gräsmatta vackert randig i alla fall.

Några små saker som jag stör mig på:
Den skickar ingen pushnotis om den stannar.
Den stannar av att knivarna blockeras eller överbelastas. Det sker sällan.
Den stannar om den inte har kontakt med referensstationen och det sker någon gång per dag. Oftast får den kontakt igång igen efter 10-30 min. Inte hela världen eftersom den klipper hela tiden. Men ibland får jag flytta den för att den ska få kontakt. Jag överväger att flytta basstationen för att den ska "se" hela tomten. Men misstänker att den även måste "se" många satelliter. Så om det är mot en stenvägg och den ser hela tomten kanske inte det är bra heller.
Om den får slut på batteri börjar den om klippningen. Det kan vara störigt om den klippt halva och sen börjar om och klipper samma halva igen innan den kommer vidare. Vore bra om man kan välja startpunkt.

Jag ska ge denna feedback i appen med så kanske de kan förbättra mjukvaran.
Tack för info. Blir att behålla elgräsklipparen (som jag själv kör) ett tag till istället för robotgräsklippare till landet.

MVH
Dafro
elbilist
Inlägg: 3066
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Mammotion Luba

Inlägg av Dafro »

Kul och bra information, själv vill jag nog gärna slippa att få det randigt men går väl överleva men att den ska börja om nör batteriet tar slut gör ju att om man köper en med för litet batteri så gör det inte lösa det med tätare klippning. Men tills min trotjänare ger upp kanske det finns fler att välja från, är ju bara 11 år nu.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
TeslaHamid
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 28 maj 2017 19:42

Re: Mammotion Luba

Inlägg av TeslaHamid »

Vi har blivit svensk återförsäljare för denna produkt och kommer lagerföra och sälja dessa i Sverige! tveka inte att kontakt mig, hamid@datanova.se


Priser kan ni finna här:

https://shop.datanova.se/produkter?s=lu ... &view=card
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Mammotion Luba

Inlägg av Bjelke »

TeslaHamid skrev: 17 maj 2023 11:46
Vi har blivit svensk återförsäljare för denna produkt och kommer lagerföra och sälja dessa i Sverige! tveka inte att kontakt mig, hamid@datanova.se


Priser kan ni finna här:

https://shop.datanova.se/produkter?s=lu ... &view=card
Lite gratisreklam med den här tråden då :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
kaffekoko
Inlägg: 209
Blev medlem: 03 aug 2022 15:52

Re: Mammotion Luba

Inlägg av kaffekoko »

Dafro skrev: 12 maj 2023 21:06
Det låter helt klart intressant nör min Hq ska bytas ut.hade dock inte hört talas om denna innan idag.
De gör sjukt mycket reklam för den på instagram. Plus att den ser ut lite som warthog från Halo. Lite tuffare att ha åkande runt på gräsmattan än hq. Skulle dock aldrig våga köpa något annat än hq efter att ha läst spaltmeter med folk som har problem med sina kinaklippare och återförsäljare. Hq må vara tråkiga och ha dåliga funktioner och vara dyra men det som finns där funkar klockrent.
Användarvisningsbild
infelicitas
Teslaägare
Inlägg: 222
Blev medlem: 10 jul 2018 18:15

Re: Mammotion Luba

Inlägg av infelicitas »

Kanske lite underlig fråga, men hur små kan man göra undantagszonerna?

Kan man undanta en blomkruka, t.ex?
Användarvisningsbild
infelicitas
Teslaägare
Inlägg: 222
Blev medlem: 10 jul 2018 18:15

Re: Mammotion Luba

Inlägg av infelicitas »

kaffekoko skrev: 17 maj 2023 13:32
Dafro skrev: 12 maj 2023 21:06
Det låter helt klart intressant nör min Hq ska bytas ut.hade dock inte hört talas om denna innan idag.
De gör sjukt mycket reklam för den på instagram. Plus att den ser ut lite som warthog från Halo. Lite tuffare att ha åkande runt på gräsmattan än hq. Skulle dock aldrig våga köpa något annat än hq efter att ha läst spaltmeter med folk som har problem med sina kinaklippare och återförsäljare. Hq må vara tråkiga och ha dåliga funktioner och vara dyra men det som finns där funkar klockrent.
Husqvarna har ju klippare nu med samma teknik. Kostar dubbelt så mycket också (oväntat).
Dafro
elbilist
Inlägg: 3066
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Mammotion Luba

Inlägg av Dafro »

kaffekoko skrev: 17 maj 2023 13:32
Dafro skrev: 12 maj 2023 21:06
Det låter helt klart intressant nör min Hq ska bytas ut.hade dock inte hört talas om denna innan idag.
De gör sjukt mycket reklam för den på instagram. Plus att den ser ut lite som warthog från Halo. Lite tuffare att ha åkande runt på gräsmattan än hq. Skulle dock aldrig våga köpa något annat än hq efter att ha läst spaltmeter med folk som har problem med sina kinaklippare och återförsäljare. Hq må vara tråkiga och ha dåliga funktioner och vara dyra men det som finns där funkar klockrent.
Vad är Instagram??? Jag vet men har inte det och hänger ju här. Visste inte heller att det var en kina pryl men då vart det ju enkelt och nästa maskin blir nog en ny HQ som jag har nu, funkar grymt bra.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2351
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Mammotion Luba

Inlägg av AGCF »

infelicitas skrev: 17 maj 2023 15:19
Kanske lite underlig fråga, men hur små kan man göra undantagszonerna?

Kan man undanta en blomkruka, t.ex?
Den kommer nog stanna och sen köra runt i vilket fall. Vissa högre blommor har den stannat före med ultraljudssensorerna och den har även en krockbalk fram. Annars kan man rita en no-go runt.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Skriv svar