Jag har provkört flertalet men in X9 och tycler körkänslan är långt efter , en MYP är ju mer som en bra bmw 3-serie i körkänsla dvs riktigt bra, och de kinesiska är ju mer som en renault eller kia så där får man avgöra själv vad man gillar såklart.
Beror nog lite av förarens preferenser.
MY och en klassisk 3-serie ser jag inte så mycket likheter med då jag tycker MY , baserat på några men ganska korta turer, är förskräcklig att både köra och åka.
Att kalla det preferens...ja det står ganska långt ifrån vad jag önskar av ett transportmedel.
Jag har provkört flertalet men in X9 och tycler körkänslan är långt efter , en MYP är ju mer som en bra bmw 3-serie i körkänsla dvs riktigt bra, och de kinesiska är ju mer som en renault eller kia så där får man avgöra själv vad man gillar såklart.
Ett av de största problemen med Model Y är att den är så hård och obekväm i dämpningen.
Tycker MYP är precis som jag vill ha det , men det är ju såklart att jämföra med sportfjädring på en Audi eller BMW.
Jag tycker MYP är grymt skön att köra , gillar att den är riktigt styv och sportig men vill man ja mer mys komfort men då ska man ju ha något med luftfjädring som sällan finns i mellanklassen… köp Model S eller Q8-Etron
Jag har provkört flertalet men in X9 och tycler körkänslan är långt efter , en MYP är ju mer som en bra bmw 3-serie i körkänsla dvs riktigt bra, och de kinesiska är ju mer som en renault eller kia så där får man avgöra själv vad man gillar såklart.
Beror nog lite av förarens preferenser.
MY och en klassisk 3-serie ser jag inte så mycket likheter med då jag tycker MY , baserat på några men ganska korta turer, är förskräcklig att både köra och åka.
Att kalla det preferens...ja det står ganska långt ifrån vad jag önskar av ett transportmedel.
Tycker MYP är väldigt lik en BMW 3-serie med M-sport chassi…
Jag har provkört flertalet men in X9 och tycler körkänslan är långt efter , en MYP är ju mer som en bra bmw 3-serie i körkänsla dvs riktigt bra, och de kinesiska är ju mer som en renault eller kia så där får man avgöra själv vad man gillar såklart.
Beror nog lite av förarens preferenser.
MY och en klassisk 3-serie ser jag inte så mycket likheter med då jag tycker MY , baserat på några men ganska korta turer, är förskräcklig att både köra och åka.
Att kalla det preferens...ja det står ganska långt ifrån vad jag önskar av ett transportmedel.
Tycker MYP är väldigt lik en BMW 3-serie med M-sport chassi…
Är ju som natt och dag att jämföra en stabil styv plattform designad för väghållning och MY som bara är ett stålspett.
Bilar med bra fjädring och chassit berättar ganska bra för föraren via ratt och stol, och förmedlar körkänslan.
MY är i mina ögon bara stötig och obekväm, och har absolut inget med tex en G9, E-Tron eller likande att göra.
Mer som en bottensänkt 240 från -73, fast inte låg utan i SUV stuk.
Jag har provkört flertalet men in X9 och tycler körkänslan är långt efter , en MYP är ju mer som en bra bmw 3-serie i körkänsla dvs riktigt bra, och de kinesiska är ju mer som en renault eller kia så där får man avgöra själv vad man gillar såklart.
Beror nog lite av förarens preferenser.
MY och en klassisk 3-serie ser jag inte så mycket likheter med då jag tycker MY , baserat på några men ganska korta turer, är förskräcklig att både köra och åka.
Att kalla det preferens...ja det står ganska långt ifrån vad jag önskar av ett transportmedel.
Tycker MYP är väldigt lik en BMW 3-serie med M-sport chassi…
Är ju som natt och dag att jämföra en stabil styv plattform designad för väghållning och MY som bara är ett stålspett.
Bilar med bra fjädring och chassit berättar ganska bra för föraren via ratt och stol, och förmedlar körkänslan.
MY är i mina ögon bara stötig och obekväm, och har absolut inget med tex en G9, E-Tron eller likande att göra.
Mer som en bottensänkt 240 från -73, fast inte låg utan i SUV stuk.
Men smaken är som baken.
Tycker MY är ganska lik en BMW med M-sport chassi och passiv dämpning. Har kört en hel del BMW 118 i F20 med M-sport paket och den är hårdare dämpad än MY i bakvagnen. Min förra BMW X3 F25 var också ganska lik MY i dämpningen även om den vickade mer i sidled och inte alls hade samma styrrespons som MY. Den som tycker att MY är stenhård har nog inte kört någon sportigt satt SUV typ Alfa Stelvio. Man kan inte jämföra MY med en luftfjädrad Audi E-tron. Det är ungefär som att jämföra en Mini Cooper S med en Citroen C5.
Wow vilken bil. Går inte ens jämföra men BYD Tang.
Otrolig komfort och bra fart i den
Vi kommer beställa en, dock så är stereon sådär men fick förklarat att den är spärrad i mjukvaran än så länge tills de släpper rätt mjukvara i höst.
Stöd för Tibber är på gång.
12v när bilen är låst fungerar inte och oklar om det kommer.
Hur många peng kostar den?
Går det välja olika versioner i dagsläget eller är det bara standard för 699?
Hur lång är beräknad leveranstid? Sjukt snygg är den i alla fall.
Wow vilken bil. Går inte ens jämföra men BYD Tang.
Otrolig komfort och bra fart i den
Vi kommer beställa en, dock så är stereon sådär men fick förklarat att den är spärrad i mjukvaran än så länge tills de släpper rätt mjukvara i höst.
Stöd för Tibber är på gång.
12v när bilen är låst fungerar inte och oklar om det kommer.
Hur många peng kostar den?
Går det välja olika versioner i dagsläget eller är det bara standard för 699?
Hur lång är beräknad leveranstid? Sjukt snygg är den i alla fall.
860' inkl allt du kan tänka dig och 0-100 under 4 sek.
Nja den är ju sjusitsig och g9 är väl 5 om jag inte sett fel. Och Volvo är ju även om det är mer från kina än tidigare inte ett nytt märke och kostar ”bara” ett par hundra till.
Jo, jag
Plockade ut min G9 Performance strax innan jul och är i det stora hela väldigt nöjd.
Finns en del kvar att lösa med mjukvaran, och en del missar med hårdvaran. Utvecklingsteamet är på hugget att förbättra det vi första ägare tycker är mindre bra.
Jag är kass på att skriva recensioner märkte jag när jag skrev om bilen i en annan tråd. Något speciellt du undrar?