USB i mediaspelare

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
pag
Teslaägare

USB i mediaspelare

Inlägg av pag »

Jag har just fått min MYP årsmodell 23 och hittade endast USB-C-uttag utom i handskfacket. Jag har en USB-sticka för USB-C med musik och skulle vilja använda den i mediaspelaren. I instruktionsboken står att portarna i mittkonsolen och i bak endast är till för laddning i vissa årsmodeller efter 2021. Kan det vara sant att det är bara USB-porten i handskfacket som kan användas? Finns några knep att komma åt de andra portarna?
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: USB i mediaspelare

Inlägg av kenjon »

Det finns tredjepartsprodukt som byter kretskortet i mittkonsolen så det funkar för data också. Jag har dock inte länken. Kolla AliExpress.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

pag skrev: 14 jul 2023 11:37
Jag har just fått min MYP årsmodell 23 och hittade endast USB-C-uttag utom i handskfacket. Jag har en USB-sticka för USB-C med musik och skulle vilja använda den i mediaspelaren. I instruktionsboken står att portarna i mittkonsolen och i bak endast är till för laddning i vissa årsmodeller efter 2021. Kan det vara sant att det är bara USB-porten i handskfacket som kan användas? Finns några knep att komma åt de andra portarna?
Ja, så är det i min bil. Jag har en 3.0 hub i handskfacket.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare

Inlägg av wannabee »

kenjon skrev: 14 jul 2023 12:15
Det finns tredjepartsprodukt som byter kretskortet i mittkonsolen så det funkar för data också. Jag har dock inte länken. Kolla AliExpress.
Jag köpte en sådan och bytte själv, har nog redogjort för hur jag gjorde i nån tråd på forumet, bör ha varit i slutet på förra sommaren tidsmässigt. Har använt den utan problem sedan dess med en ssd hårddisk Samsung ansluten.

Då fanns den i två olika versioner, en för Ryzen och äldre och en som bara fungerade med den äldre datorn.

Butiken på Aliexpress heter Tparts store

När jag köpte min bil, en Y från Kina så var det så att bilar från Berlin hade fungerande usb i mittkonsolen men inte bilar från Kina, de kunde bara ladda i mittkonsolen.

Så det bästa är nog om du provar om det fungerar eller ej i din bil, innan du beställer grejor.
Senast redigerad av wannabee, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
pag
Teslaägare

Inlägg av pag »

mikebike skrev: 14 jul 2023 14:20

Med 3.0 hub i handskfacket, funkar videoinspelning på TeslaCam och TeslaTrackMode som finns på en av stickorna?
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare

Inlägg av wannabee »

pag skrev: 14 jul 2023 16:09

Med 3.0 hub i handskfacket, funkar videoinspelning på TeslaCam och TeslaTrackMode som finns på en av stickorna?
Det finns adapter för vanlig usb hona till usb c hane att köpa från tex Aliexpress för ca 22 kr. I appen för mobil, tre grejor för 1,99$ styck sänds fraktfritt, men man får då köpa två grejor till.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

pag skrev: 14 jul 2023 16:09

Teslacam på en Samsung SSD och musik på ett USB-minne.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Skriv svar