Jag vet inte exakt hur det ser ut på en Tesla, men med tanke på hur ”dåligt”/enkelt innerskärmen sitter mot framskärmen/främre tröskel i kombination med diverse hål så trycks det garanterat in stora mängder saltvatten och annat bösSwedishAdvocate skrev: ↑24 okt 2024 15:17Fungerar det som så att även med ett par rejäla tredjepartsstänksskydd så kastas det in vatten och saltslask genom andra håligheter i innerskärmarna – och det här som tar sig in bakom innerskärmarna genom andra håligheter är sedan tillräckligt för att orsaka de här rostangreppen på de främre bromsrören?…OvePaHornet skrev: ↑24 okt 2024 06:19Spontant så handlar det primärt INTE om att stora mängder skit samlas bakom innerskärmen, det gör det även på andra icke Tesla-bilar (med och utan stänkskydd) kan jag meddela (som INTE har detta problem).Buzz skrev: ↑23 okt 2024 21:20Hände min 2019 med drygt 5500 på mätaren. Drabbar troligtvis de bilar som levererades utan stänkskydd då det samlas otroligt mycket skit bakom innerskärmen långt in i tröskeln. Tesla sa själva att dom uppdaterat just detta bromsrör, utan att nämna om det är själva korrosionsskyddet som blivit bättre.
Hur mycket hjälper ett par rejäla tredjepartsstänkskydd i en sån här situation? Typ inget, eller kan förbättra läget åtm. något?
I detta fall (rosten på bromsrör) så skulle jag våga påstå att det INTE hjälper med stänkskydd.
EDIT: Såg en bild nu, Model 3 verkar t.o.m ha ett hål (från fabrik) i nederkanten av innerskärmen, ungefär i höjd med bromsröret?! Stämmer det?
Det kan ju även vara som så att röret kommer i kontakt med någon annan metall som skapar denna fula korrosion?