Hej,
Husvagnslampan lyser rött i bilens display (se bild)... Jag har inte använt dragkroken, kan det vara att det har kommit/är fukt i elkontakten vid drag eller fukt någon annanstans.. ? Någon som har erfarenhet om detta ?
Husvagnslampa lyser...
Moderator: Redaktion
Re: Husvagnslampa lyser...
Antingen är trailer mode påslaget utan att någon släpvagn är inkopplad. Eller så har det kommit in fukt i kontakten. Det finns säkert många trådar om detta på forumet om du söker.
Model Y LR AWD -24
-
Matar du in det här i Google får du lite träffar…
site:teslaclubsweden.se röd husvagn
site:teslaclubsweden.se röd husvagn
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Jag hade detta problem förra vintern på min M3 2021. Det visade sig att det stod ca 05dl vatten i kontakten på ovansidan där kablage går in. De fick ta bort karossdelen under ”bagageluckan” och byta kontakt och sedan täta bla. mellan karossdelarna. Har fungerat sedan dess.
- Elellerhur
- Teslaägare
- Red Devil 69
- Teslaägare
Hej, tack för svar.
Jag skall försöka lyfta upp bilen imorgon och se hur det ser vid dragkroken.. Om man önskar köpa en ny släpvagnskontakt, var köper man detta i så fall ?
Jag skall försöka lyfta upp bilen imorgon och se hur det ser vid dragkroken.. Om man önskar köpa en ny släpvagnskontakt, var köper man detta i så fall ?
- Letalis
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/roger897563
- Kontakt:
Jag fick vatten i kontakten. men det löste mobilservice på knappt 20 minuter.Red Devil 69 skrev: ↑27 feb 2025 11:45Hej, tack för svar.
Ny kontakt i bilen som är bättre på att hålla vattnet borta samt fungerar bättre att ansluta släpet med.
Hyundai Ioniq 5 Advanced RWD 2021
Model Y LR 2024
- Red Devil 69
- Teslaägare
Hej igen, mycket riktigt var det vatten/fuktigt i kontakten, dock hade inte polerna ärgat eller liknande, så det kanske funkar bra att dra släp ? förmodligen är det bästa på sikt att byta kontakten... @Letalis, vet du om mobilservice enbart bytte kontakten eller bytte de även hela kablaget ? Jag antar att det var ett garantijobb för dig ? Jag har inte lagt upp ett serviceärende än, frågan är om man själv kommer åt att dra ut kontakten (utan att behöva demontera delar) och själv byta hela släpvagnskontakten ?..