Då fanns det i varje fall några skillnader som möjligtvis kan motivera att det blev legacy. Men tråkigt likt väl.spacecoin skrev: ↑09 jun 2025 17:32Det var främst MCU3 och liggande skärm som gjorde det tror jag.mussla skrev: ↑09 jun 2025 09:24Ja, det var just att det skedde på en så pass ny bil. Om vi tar ett exempel från Apple så kom min iPhone 13 2021 och den får fortfarande uppdateringar. Jag hade inte förväntat mig att Tesla skulle vara sämre. Det är ju en del av grejen med OTA uppfattar nog många.spacecoin skrev: ↑09 jun 2025 08:21Jag tycker inte det är konstigt. Teslas affärsmodell bygger på att folk ska köpa nya bilar.
Det är nog lite naivt att tro annat. Alla bilar blir för gamla för uppdateringar. Både av tekniska och affärsmässig skäl.
Det jag tyckte var konstigt med S/X var att 24 månader efter Raven-lanseringen (en relativt stor uppdatering) så var den legacy.
Har det skett stora kliv i hårdvaran så att det blir orimligt dyrt att släppa uppdateringar på gammal hårdvara så är det en sak. Kanske var det så här?
Det är relativt få S/X-kunder så det är väl lätt att kasta dem under bussen? Generellt har Tesla inte varit särskilt brydda över att sura ur early adopters.
Än så länge har jag fått riktigt mycket uppdateringar till min bil. Där tycker jag att Tesla har varit generösa jämfört med andra bilmodeller som jag har ägt där jag har fått noll nya funktioner över tid.
Vi får väl se hur länge det varar.