Du får definiera inbyteserbjudande samt inbytesoffert. Fick du 100 000 nedsatt när du skulle hämta ut nya bilen eller efter att ha skickat in bilder på skick?
Använder Teslas e-x-a-k-t terminologi här. Erbjudande gav de innan jag beställde. Offerten skickar de efter att jag beställt, betalat avgift, ordnat finansiering samt pratat alla detaljer kring leveransen.
V.g. Bilderna - den enda bilden med bilen Tesla vill ha i appen var en foto på en fälg med däcken (?). Inget annat - som förresten är i prima skick.
Konstigt.
Då har det nog blivit fel när du skulle lägga in bilder och information om din bil.
Man ska lägga in bild från båda sidor, fram, bak och på interiören. Utöver det även på instrument där mätarställning syns samt ett hjul.
Kontakta Tesla så kanske du får en ny värdering när du skickat in mer info.
Du får definiera inbyteserbjudande samt inbytesoffert. Fick du 100 000 nedsatt när du skulle hämta ut nya bilen eller efter att ha skickat in bilder på skick?
Använder Teslas e-x-a-k-t terminologi här. Erbjudande gav de innan jag beställde. Offerten skickar de efter att jag beställt, betalat avgift, ordnat finansiering samt pratat alla detaljer kring leveransen.
V.g. Bilderna - den enda bilden med bilen Tesla vill ha i appen var en foto på en fälg med däcken (?). Inget annat - som förresten är i prima skick.
Konstigt.
Då har det nog blivit fel när du skulle lägga in bilder och information om din bil.
Man ska lägga in bild från båda sidor, fram, bak och på interiören. Utöver det även på instrument där mätarställning syns samt ett hjul.
Kontakta Tesla så kanske du får en ny värdering när du skickat in mer info.
Allright det kan jag försöka. Ett sista försök. Tack, Archimedes73. Fkdm fick jag bara fota ett hjul. Kanske glitch i appen? Hm.
Vad för tillbehör har ni beställt? Vad behöver man inte köpa rättare sagt kanske?
Får leverans inom 2v så vill vara förberedd den här gången. Flyttar såklart med mig hårddisken till nya bilen
Till min nuvarande bil har jag köpt till:
Skärmskydd
Stänkskärmar, både fram och bak.
"lådor" till mittkonsolen bl.a.
Ppf för nedre delen av bilen.
Behöver man bättre stänkskärmar till en juniper? Eller har de förbättrat det?
Jag har köpt;
-Commander med S3XY-knob
-Skärmskydd fram och bak
-Gummimattor
-Fläktgaller för baksätet
-Lyftpuck
Ska fixa några rejäla skydd att ha under bilbarnstolarna och sparkskydd till ryggstöden på framsätena.
Lådor till facken också, men ska kika vidare på vilka man ska välja.
Stänkskydd köper jag om de inte är vettiga de som sitter där.
Och sen fylls nog listan på med massa onödigt allteftersom
Beställde Spigen's låda till det främre facket samt till armstödet.
Vad för tillbehör har ni beställt? Vad behöver man inte köpa rättare sagt kanske?
Får leverans inom 2v så vill vara förberedd den här gången. Flyttar såklart med mig hårddisken till nya bilen
Skärmskydd
Jag har köpt;
-Commander med S3XY-knob
-Skärmskydd fram och bak
-Gummimattor
-Lyftpuck
Ska fixa några rejäla skydd att ha under bilbarnstolarna och sparkskydd till ryggstöden på framsätena.
Kan rekommendera att köpa ett nät till utblåsen under framstolarna (t.ex. https://amzn.eu/d/6XNK9s1).
Det riskerar att trilla ner saker där som kan vara svåra att få upp igen. Man kan ju hoppas att Tesla löst detta i nyare bilar som Juniper, men var ett problem på min -23a jag hade tidigare.
Just nu är jag lite besviken på hur Tesla behandlar mig.
Jag beställde bilen den 26 augusti, och även om det beräknade leveransdatumet i APP:n är mellan 21 och 27 september, ser jag i skriptet att bilen inte ens är tillverkad än, de har inte skickat mig ett VIN, och det ser inte ut som att de kommer att leverera den till mig i tid.
Jag kontaktade Tesla via APP:n och frågade om de tror att bilen kommer att levereras till mig enligt den angivna tidsramen, och vad som händer om de inte levererar den senast i september... och här är svaret...
Det värsta är att de inte upprätthåller mitt intresse, även om förlusten av bonusen på 40 000 inbyte inte heller är försumbar.
Skärmskydd
Jag har köpt;
-Commander med S3XY-knob
-Skärmskydd fram och bak
-Gummimattor
-Lyftpuck
Kan rekommendera att köpa ett nät till utblåsen under framstolarna (t.ex. https://amzn.eu/d/6XNK9s1).
Det riskerar att trilla ner saker där som kan vara svåra att få upp igen. Man kan ju hoppas att Tesla löst detta i nyare bilar som Juniper, men var ett problem på min -23a jag hade tidigare.
Det har jag redan hemma efter att ha läst många tips. Skulle dom inte behövas får jag göra en retur
Jag beställde bilen den 26 augusti, och även om det beräknade leveransdatumet i APP:n är mellan 21 och 27 september, ser jag i skriptet att bilen inte ens är tillverkad än, de har inte skickat mig ett VIN, och det ser inte ut som att de kommer att leverera den till mig i tid.
Jag kontaktade Tesla via APP:n och frågade om de tror att bilen kommer att levereras till mig enligt den angivna tidsramen, och vad som händer om de inte levererar den senast i september... och här är svaret...
Det värsta är att de inte upprätthåller mitt intresse, även om förlusten av bonusen på 40 000 inbyte inte heller är försumbar.
I ett försök att vara positiv så(som jag förstått det) bygger inte Tesla någon bil till just dig, utan dom bygger bilar kontinuerligt som dom sen allokerar runt till olika köpare beroende på tillgång av just din konfig. Så det kan mycket väl trilla in en bil på dig rätt vad det är, så var det när jag köpte min åtminstone. Så ge inte upp på leverans i september ännu.
Sen är bemötandet från Tesla sällan särskilt personligt eller tillmötesgående och det är väl lite av deras affärsidé. Jag gillar det inte medans vissa gör det.
I ett försök att vara positiv så(som jag förstått det) bygger inte Tesla någon bil till just dig, utan dom bygger bilar kontinuerligt som dom sen allokerar runt till olika köpare beroende på tillgång av just din konfig. Så det kan mycket väl trilla in en bil på dig rätt vad det är, så var det när jag köpte min åtminstone. Så ge inte upp på leverans i september ännu.
Sen är bemötandet från Tesla sällan särskilt personligt eller tillmötesgående och det är väl lite av deras affärsidé. Jag gillar det inte medans vissa gör det.
Tack för ditt svar!
Sanningen är den att bristen på empati från Teslas säljare är verkligen förskräcklig.
Jag tolkar Niklas som att han menar att bilen sannolikt kommer inom det förväntade datumet och att det är upp till dig att se till att du kan ta leverans innan september är slut? Men vem vet, jag upplever faktiskt också de svar jag fått från Tesla som väldigt opersonliga och empatilösa.
Historiskt sett är det nog ganska få som inte lyckas få sin bil levererad innan kvartalsslut? Hopp finns absolut än!
2020: Model 3 LR (såld)
2023: Model Y LR (såld)
2025: Model Y LR AWD Juniper (beställd 9/7)
Tack för ditt svar!
Sanningen är den att bristen på empati från Teslas säljare är verkligen förskräcklig.
Tycker ändå de varit himla trevliga de gånger jag talat med dem. Både i "bilhall" och över telefon.
De producerar väl specifika bilar, efter vad som är beställt, men med olika lackfärger i taget (kan jag tänka mig).
Sen försöker de säkert att prioritera de beställningar de tjänar mest på (dvs mest tillägg och kanske utan nollränta och/eller inbytesbonus).
Hur är det med röda (AWD LR), har inte hört något här om att någon fått VIN eller leveransbesked ännu, utöver att någon spanats på en långtradare?
Börjar nästan ställa in mig på att det inte blir något och att man får vänta in ett nytt erbjudande längre fram eller ev. vänta in AI5 mm eller något annat bilmärke blir mer lockande.
Inga uppdateringar alls gällande "min" röda AWD LR med standard på resten, sedan beställningstillfället 3/9, estimerad till september.
De producerar väl specifika bilar, efter vad som är beställt, men med olika lackfärger i taget (kan jag tänka mig).
Sen försöker de säkert att prioritera de beställningar de tjänar mest på (dvs mest tillägg och kanske utan nollränta och/eller inbytesbonus).
Hur är det med röda (AWD LR), har inte hört något här om att någon fått VIN eller leveransbesked ännu, utöver att någon spanats på en långtradare?
Börjar nästan ställa in mig på att det inte blir något och att man får vänta in ett nytt erbjudande längre fram eller ev. vänta in AI5 mm eller något annat bilmärke blir mer lockande.
Inga uppdateringar alls gällande "min" röda AWD LR med standard på resten, sedan beställningstillfället 3/9, estimerad till september.
jag beställde en röda AWD LR också och är på samma situation
Tror inte ni behöver vara speciellt oroliga,är det på deras bord att bilen inte kommer lev innan sista skulle dem hedra skriva avtal sa säljaren till mig.
Tror inte ni behöver vara speciellt oroliga,är det på deras bord att bilen inte kommer lev innan sista skulle dem hedra skriva avtal sa säljaren till mig.
Man kan ju alltid lite på det en Teslasäljare häver ur sig… eller?
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Man kan ju alltid lite på det en Teslasäljare häver ur sig… eller?
Jag har större tillit till dem än div andra aktörer..
Fick precis SMS att bilen finns tillgänglig i Trelleborg att hämta redan idag om jag vill.
Samma här, svarade att jag kan hämta den idag om det fortfarande är möjligt så slipper jag stressen imorgon innan jag ska åka till jobbet. Får se om jag får ett svar.
Säljare säger så mycket (som de inte har på fötterna för), speciellt när bonusar eller annat som gagnar dem personligen är involverat!
Säljaren som ringde upp mig, sa också att jag skulle få tillbaka kontantinsatsen om de inte kunde uppfylla leverans med ränte och inbyteserbjudandet, vilket jag sett i detta forum att andra fått bråka rätt mycket om, för att få igenom... (initiala kontantinsatsen alltså)
jag beställde en röda AWD LR också och är på samma situation
Men går man in idag och beställer en MY AWD LR, så får man fortfarande samma erbjudanden (både ränta och inbytesbonus), men med leveransestimatet sep-okt.
Så det är kanske oktober man skall ställa in sig på, när kvartalsstressen för aktiekursen förhoppningsvis lugnat ned sig lite efter mer fokus på AI (dvs FSD, Robotaxi och Teslabot) och delvis Energi/Megapaks från investerarna...
Vad jag försöker säga är att, man tidigare varit ännu mer benägna att pressa ut allt vad kunnat (och lite till), vid kvartalssluten.
(Är junior i Teslasammanhang, men väntat på en Cybertruck sen 2020 och innehar sjusiffrigt i aktien... och därmed följt saker och ting ganska myket de senaste fem åren iaf)