Skrattade till lite när jag läste det du skrev gällande knappen för att öppna, den sitter inte alls naturligt till men om det är det enda du inte är nöjd med så ska man vara glad. Handtaget vill jag minnas funkar att hålla i men kan minnas fel.Sportbilsentusiasten skrev: ↑17 aug 2025 20:21Ja iX är en av de tystaste bilar jag kört. Sjukt kräsen på lågt buller och superbra stereo. iX har båda!
Nu gillar jag inte SUV men iX är skitcool och skön att ratta. Lätt den bästa Bimmern och den bästa el-SUV'en oavsett märke.
Synd att man inte sitter lika lågt som Taycan
Enda lilla kritiken är den märkligt placerade knappen för att öppna dörren. På tok för långt fram och inget handtag att hålla i då det blåser.
Annars toppklass.
BMW iX
Moderator: Redaktion
Re: BMW iX
27,8 kWp solceller
Pixii Home 20 kWh/20 kW
Pixii Home 20 kWh/20 kW
- Sportbilsentusiasten
Ja är det inte mer man kan klaga på så är det kanonDafro skrev: ↑18 aug 2025 06:01Skrattade till lite när jag läste det du skrev gällande knappen för att öppna, den sitter inte alls naturligt till men om det är det enda du inte är nöjd med så ska man vara glad. Handtaget vill jag minnas funkar att hålla i men kan minnas fel.Sportbilsentusiasten skrev: ↑17 aug 2025 20:21Ja iX är en av de tystaste bilar jag kört. Sjukt kräsen på lågt buller och superbra stereo. iX har båda!
Nu gillar jag inte SUV men iX är skitcool och skön att ratta. Lätt den bästa Bimmern och den bästa el-SUV'en oavsett märke.
Synd att man inte sitter lika lågt som Taycan
Enda lilla kritiken är den märkligt placerade knappen för att öppna dörren. På tok för långt fram och inget handtag att hålla i då det blåser.
Annars toppklass.
Bilnjutare som äntligen köpt elbil
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, moddad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- Miata ND 2017 Recarostolar, moddad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- grenhall
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mattias4765
Då har jag varit och hämtat min iX förra veckan. Kan säga att när jag väl får min Model Y såld så är jag så nöjd jag kan bli. Astronomiskt stor skillnad på bilarna. Precis den skillnaden jag var ute efter. Tesla ligger fortfarande i framkant när det gäller enkelhet för inställningar och logiskt upplagt menysystem, drivlina och "sportig" körning.
BMW:n har följande egenskaper jag iaf uppskattar mer:
* Komfort, sköna stolar, bättre fjädring
* Kupéljud (astronomisk skillnad)
* Heads up display
* Augmented Reality
* Ljudsystemet! Trodde inte jag skulle höra skillnad men helvete vad bra det är på BMW.
* Byggd som en BMW dvs. det känns lite mer premium, till och med över Model X Plaid.
* Den känns som en SUV, man sitter högt och ser bra ut.
Assisted driving är faktiskt riktigt bra. Absolut i jämförelse med Tesla förutom på vissa enkelfiliga vägar med avfarter där Teslan fungerar bättre. Men den accelererar snabbare och tvärnitar inte i sista sekund som Tesla gör när bilar stannar långt framför en i en kö eller framför trafikljus t.ex.
Där Tesla briljerar är väl som skrivet ovan med enkelheten. På gott och ont. BMW:n har mycket inställningar och möjligheten att få saker väldigt personliga medan Tesla mer är som iOS i jämförelse med Android.
Slänger upp en bild på bilen.
BMW:n har följande egenskaper jag iaf uppskattar mer:
* Komfort, sköna stolar, bättre fjädring
* Kupéljud (astronomisk skillnad)
* Heads up display
* Augmented Reality
* Ljudsystemet! Trodde inte jag skulle höra skillnad men helvete vad bra det är på BMW.
* Byggd som en BMW dvs. det känns lite mer premium, till och med över Model X Plaid.
* Den känns som en SUV, man sitter högt och ser bra ut.
Assisted driving är faktiskt riktigt bra. Absolut i jämförelse med Tesla förutom på vissa enkelfiliga vägar med avfarter där Teslan fungerar bättre. Men den accelererar snabbare och tvärnitar inte i sista sekund som Tesla gör när bilar stannar långt framför en i en kö eller framför trafikljus t.ex.
Där Tesla briljerar är väl som skrivet ovan med enkelheten. På gott och ont. BMW:n har mycket inställningar och möjligheten att få saker väldigt personliga medan Tesla mer är som iOS i jämförelse med Android.
Slänger upp en bild på bilen.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 - Såld
Model Y Performance 2023 - Såld
BMW iX xDrive40 2022
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 - Såld
Model Y Performance 2023 - Såld
BMW iX xDrive40 2022
Tack för din recension, är också sugen på en iX som nästa bil. Den verkar vara det bästa alternativet med mina preferenser (vilka verkar ligga i linje med dina) och hyfsat vettiga priser begagnad. Men behöver räckvidden från en xdrive50 så jag väntar på att priserna ska falla lite till och att milkostnaden på min Ioniq ska komma ner.
Ljudsystemet i din xdrive40 är det Harman Kardon (standard) eller Bowers Wilkins (tillval)?
Undrar också om alla bilar har rattvärme och sätesvärme bak som standard, eller om det är tillval?
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
- Sportbilsentusiasten
Bra sammanfattning! Tack
iX är en skitbra bil
Bilnjutare som äntligen köpt elbil
Nu har jag fått min IX xDrive60 men inte hunnit köra så mycket med den än. En 45 hade helt klart räckt vad gäller räckvidden och motoreffekt men då det bara skiljde 30 i pris så fick det bli en 60. Det är egentligen inte så många förändringar med face lift men det är ändå de brister jag tyckte gamla har som nu är åtgärdat. Dessa är sportstolar, känns inte som en platt fåtölj och den har dessutom även alcantara på sidostöden där det inte är ventilation så jag som lätt svettas när jag sitter mot fuskskinn slipper det. Nästa är hålet vid nackstödet som är klätt med en hård plastram som kortare personer lätt slår huvudet i, min fru inkluderad, denna är nu insänkt så det inte sticker ut men om det räcker får vi se när frun tar en tur. Sen uppskattar jag den runda sportratten i läder. Till sist så har jag m-sport pro som bla gör att grillen ör i princip är nästan helt svart. Så sammanfattningsvis så har man gjort en grymt bra bil ännu bättre. Har inte sett IX3 live men IX känns ändå som en mer premiumbil, tex har jag luftfjädring och integralstyrning som inte går att få på IX3. Baksätet skulle man ju kunna göra något mindre rymligt till förmån för bagaget. Jag har väl ca 15 cm framför mina knän när stolen ör inställd för mig och jag är drygt 1.8 m. Men till sist så förstår jag väl egentligen inte behovet av ett större bagageutrymme som det brukar pratas om nör det jämförs med tex MYs bagage. Vi är 4 personer och en hundbur som tar upp halva bagaget och inte ens nör vi ska till fjällen har vi problem men visst blir det fullt. Men då är det bara jag som har pjäxor med och 2 hjälmar, resten hyrs men skulle jag ha skidor så skulle jag troligen ändå ha dessa i en bakbox eller takbox men det skulle nog få plats även dom om man fäller mitten. Ska skriva nytt inlägg när jag kört lite mer.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 20 kWh/20 kW
Pixii Home 20 kWh/20 kW
-
SwedishAdvocate
Visste inte att BMW använde kolfiber i konstruktionen av iX… Gör dom det i i4 och i5 med?
https://www.compositesworld.com/article ... hicle-line

https://www.compositesworld.com/article ... hicle-line

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
-
SwedishAdvocate
Nej, säger Gåggles AI…SwedishAdvocate skrev: ↑01 nov 2025 08:09Visste inte att BMW använde kolfiber i konstruktionen av iX… Gör dom det i i4 och i5 med?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
- Off Grid Byggaren
Den lilla BMW i3 har ju hela karossen i kolfiber, den var ju lite före sin tid år 2012. Senare årsmodeller fick ju större batteri och skaplig räckvidd.SwedishAdvocate skrev: ↑01 nov 2025 08:13Nej, säger Gåggles AI…SwedishAdvocate skrev: ↑01 nov 2025 08:09Visste inte att BMW använde kolfiber i konstruktionen av iX… Gör dom det i i4 och i5 med?
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Trevligt. Jag håller med om baksätet vs bagage, men också att bagaget ändå antagligen är tillräckligt stort.Dafro skrev: ↑01 nov 2025 07:47Nu har jag fått min IX xDrive60 men inte hunnit köra så mycket med den än. En 45 hade helt klart räckt vad gäller räckvidden och motoreffekt men då det bara skiljde 30 i pris så fick det bli en 60. Det är egentligen inte så många förändringar med face lift men det är ändå de brister jag tyckte gamla har som nu är åtgärdat. Dessa är sportstolar, känns inte som en platt fåtölj och den har dessutom även alcantara på sidostöden där det inte är ventilation så jag som lätt svettas när jag sitter mot fuskskinn slipper det. Nästa är hålet vid nackstödet som är klätt med en hård plastram som kortare personer lätt slår huvudet i, min fru inkluderad, denna är nu insänkt så det inte sticker ut men om det räcker får vi se när frun tar en tur. Sen uppskattar jag den runda sportratten i läder. Till sist så har jag m-sport pro som bla gör att grillen ör i princip är nästan helt svart. Så sammanfattningsvis så har man gjort en grymt bra bil ännu bättre. Har inte sett IX3 live men IX känns ändå som en mer premiumbil, tex har jag luftfjädring och integralstyrning som inte går att få på IX3. Baksätet skulle man ju kunna göra något mindre rymligt till förmån för bagaget. Jag har väl ca 15 cm framför mina knän när stolen ör inställd för mig och jag är drygt 1.8 m. Men till sist så förstår jag väl egentligen inte behovet av ett större bagageutrymme som det brukar pratas om nör det jämförs med tex MYs bagage. Vi är 4 personer och en hundbur som tar upp halva bagaget och inte ens nör vi ska till fjällen har vi problem men visst blir det fullt. Men då är det bara jag som har pjäxor med och 2 hjälmar, resten hyrs men skulle jag ha skidor så skulle jag troligen ändå ha dessa i en bakbox eller takbox men det skulle nog få plats även dom om man fäller mitten. Ska skriva nytt inlägg när jag kört lite mer.
Lådan under golvet svalde liter mer än jag först trodde.
Bild från sommarsemestern nedan. Efter vi packade resväskor enl bild fick vi även plats med några bagar, väskor och påsar mellan resväskorna och bagageluckan.
Blev ganska mycket packning då det var ombyten för sport och tävlingar.
Vi behövde iaf inte ens sätta lastnätet, utan kunde hela tiden hålla oss under hatthyllan.
Till vintern tittar vi på någon bakbox, bilen känns så hög för att sätta en takbox på taket.
.
- Off Grid Byggaren
Hur mycket går luftfjädringen att höja manuellt på iX60?
Finns det något offroad läge för djup snö eller plogvallar?
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Riktigt fin bil! FL har på ngt konstigt vis blivit snygg. Lurar lite på iX, iX3, Macan och A6 e-tron som nästa bil. Eller en i5 om de kan peta in ett större batteri.Dafro skrev: ↑01 nov 2025 07:47Nu har jag fått min IX xDrive60 men inte hunnit köra så mycket med den än. En 45 hade helt klart räckt vad gäller räckvidden och motoreffekt men då det bara skiljde 30 i pris så fick det bli en 60. Det är egentligen inte så många förändringar med face lift men det är ändå de brister jag tyckte gamla har som nu är åtgärdat. Dessa är sportstolar, känns inte som en platt fåtölj och den har dessutom även alcantara på sidostöden där det inte är ventilation så jag som lätt svettas när jag sitter mot fuskskinn slipper det. Nästa är hålet vid nackstödet som är klätt med en hård plastram som kortare personer lätt slår huvudet i, min fru inkluderad, denna är nu insänkt så det inte sticker ut men om det räcker får vi se när frun tar en tur. Sen uppskattar jag den runda sportratten i läder. Till sist så har jag m-sport pro som bla gör att grillen ör i princip är nästan helt svart. Så sammanfattningsvis så har man gjort en grymt bra bil ännu bättre. Har inte sett IX3 live men IX känns ändå som en mer premiumbil, tex har jag luftfjädring och integralstyrning som inte går att få på IX3. Baksätet skulle man ju kunna göra något mindre rymligt till förmån för bagaget. Jag har väl ca 15 cm framför mina knän när stolen ör inställd för mig och jag är drygt 1.8 m. Men till sist så förstår jag väl egentligen inte behovet av ett större bagageutrymme som det brukar pratas om nör det jämförs med tex MYs bagage. Vi är 4 personer och en hundbur som tar upp halva bagaget och inte ens nör vi ska till fjällen har vi problem men visst blir det fullt. Men då är det bara jag som har pjäxor med och 2 hjälmar, resten hyrs men skulle jag ha skidor så skulle jag troligen ändå ha dessa i en bakbox eller takbox men det skulle nog få plats även dom om man fäller mitten. Ska skriva nytt inlägg när jag kört lite mer.
Fick du ngn bra deal på denna? Borde vara kannabilisering från iX3. Såg ngt om ca 1500 beställningar på den redan. Kan bli sot-döden som för Q8 e-tron. Det enda jag inte är så förtjust i när jag kollar iX på blocket (facelift) är m-sportstolarna. Inte så förtjust i m-stripen i stolarna men 9/10 har ju detta. Gillar deras komfortstolar med skinn till utseendet bättre.
Bra fråga du ställer, blev tvungen att gå ut och kolla. Vad jag se så finns det bare en knapp för att höja eller inte höja, ger ca 3.5 cm, inte väldigt mycket men 23 cm räcker för mig. Saknar dock knapp för att sänka bakänden vid i och urlastning som jag haft förr, men var nog i X5, tror inte e-tron hade det heller. Den är rejält högre upp till bagagegolvet än min 530e.Off Grid Byggaren skrev: ↑01 nov 2025 10:49Hur mycket går luftfjädringen att höja manuellt på iX60?
27,8 kWp solceller
Pixii Home 20 kWh/20 kW
Pixii Home 20 kWh/20 kW
Bra och bra vet jag inte men ca 8% med deras extra kampanj så landa på millen jämt och fick vinterhjul för 35. Vi får väl se om ix3 tar mycket av IX försäljning men jag är inte så säker, känns som om ix3 blir lite enklare i utförandet. Och jämförelsen men Q8 tycker jag haltar lite för där var det en gammal omodern törstig bil som man i princip uppgraderade med ett större batteri. Gillar sportstolarna skarpt komfortmässigt men visst även dessa i skinn är ju snyggare men tror inte så många vill ge 34” för det eller 43” för de andra i skinn. A6 gick bort för mig pga bagaget och baksätet. IX3 ska jag kolla noga på när den kommer men just nu tycker jag det är för liten prisskillnad på en välutrustad ix3 jämfört med en IX.macky skrev: ↑01 nov 2025 12:21Riktigt fin bil! FL har på ngt konstigt vis blivit snygg. Lurar lite på iX, iX3, Macan och A6 e-tron som nästa bil. Eller en i5 om de kan peta in ett större batteri.Dafro skrev: ↑01 nov 2025 07:47Nu har jag fått min IX xDrive60 men inte hunnit köra så mycket med den än. En 45 hade helt klart räckt vad gäller räckvidden och motoreffekt men då det bara skiljde 30 i pris så fick det bli en 60. Det är egentligen inte så många förändringar med face lift men det är ändå de brister jag tyckte gamla har som nu är åtgärdat. Dessa är sportstolar, känns inte som en platt fåtölj och den har dessutom även alcantara på sidostöden där det inte är ventilation så jag som lätt svettas när jag sitter mot fuskskinn slipper det. Nästa är hålet vid nackstödet som är klätt med en hård plastram som kortare personer lätt slår huvudet i, min fru inkluderad, denna är nu insänkt så det inte sticker ut men om det räcker får vi se när frun tar en tur. Sen uppskattar jag den runda sportratten i läder. Till sist så har jag m-sport pro som bla gör att grillen ör i princip är nästan helt svart. Så sammanfattningsvis så har man gjort en grymt bra bil ännu bättre. Har inte sett IX3 live men IX känns ändå som en mer premiumbil, tex har jag luftfjädring och integralstyrning som inte går att få på IX3. Baksätet skulle man ju kunna göra något mindre rymligt till förmån för bagaget. Jag har väl ca 15 cm framför mina knän när stolen ör inställd för mig och jag är drygt 1.8 m. Men till sist så förstår jag väl egentligen inte behovet av ett större bagageutrymme som det brukar pratas om nör det jämförs med tex MYs bagage. Vi är 4 personer och en hundbur som tar upp halva bagaget och inte ens nör vi ska till fjällen har vi problem men visst blir det fullt. Men då är det bara jag som har pjäxor med och 2 hjälmar, resten hyrs men skulle jag ha skidor så skulle jag troligen ändå ha dessa i en bakbox eller takbox men det skulle nog få plats även dom om man fäller mitten. Ska skriva nytt inlägg när jag kört lite mer.
Fick du ngn bra deal på denna? Borde vara kannabilisering från iX3. Såg ngt om ca 1500 beställningar på den redan. Kan bli sot-döden som för Q8 e-tron. Det enda jag inte är så förtjust i när jag kollar iX på blocket (facelift) är m-sportstolarna. Inte så förtjust i m-stripen i stolarna men 9/10 har ju detta. Gillar deras komfortstolar med skinn till utseendet bättre.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 20 kWh/20 kW
Pixii Home 20 kWh/20 kW
Hade visst glömt hur hög denna bilen är, håller helt med, takbox funkar inte.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 20 kWh/20 kW
Pixii Home 20 kWh/20 kW
Vad hände med din ix50?Dafro skrev: ↑02 nov 2025 08:34Bra och bra vet jag inte men ca 8% med deras extra kampanj så landa på millen jämt och fick vinterhjul för 35. Vi får väl se om ix3 tar mycket av IX försäljning men jag är inte så säker, känns som om ix3 blir lite enklare i utförandet. Och jämförelsen men Q8 tycker jag haltar lite för där var det en gammal omodern törstig bil som man i princip uppgraderade med ett större batteri. Gillar sportstolarna skarpt komfortmässigt men visst även dessa i skinn är ju snyggare men tror inte så många vill ge 34” för det eller 43” för de andra i skinn. A6 gick bort för mig pga bagaget och baksätet. IX3 ska jag kolla noga på när den kommer men just nu tycker jag det är för liten prisskillnad på en välutrustad ix3 jämfört med en IX.macky skrev: ↑01 nov 2025 12:21Riktigt fin bil! FL har på ngt konstigt vis blivit snygg. Lurar lite på iX, iX3, Macan och A6 e-tron som nästa bil. Eller en i5 om de kan peta in ett större batteri.Dafro skrev: ↑01 nov 2025 07:47Nu har jag fått min IX xDrive60 men inte hunnit köra så mycket med den än. En 45 hade helt klart räckt vad gäller räckvidden och motoreffekt men då det bara skiljde 30 i pris så fick det bli en 60. Det är egentligen inte så många förändringar med face lift men det är ändå de brister jag tyckte gamla har som nu är åtgärdat. Dessa är sportstolar, känns inte som en platt fåtölj och den har dessutom även alcantara på sidostöden där det inte är ventilation så jag som lätt svettas när jag sitter mot fuskskinn slipper det. Nästa är hålet vid nackstödet som är klätt med en hård plastram som kortare personer lätt slår huvudet i, min fru inkluderad, denna är nu insänkt så det inte sticker ut men om det räcker får vi se när frun tar en tur. Sen uppskattar jag den runda sportratten i läder. Till sist så har jag m-sport pro som bla gör att grillen ör i princip är nästan helt svart. Så sammanfattningsvis så har man gjort en grymt bra bil ännu bättre. Har inte sett IX3 live men IX känns ändå som en mer premiumbil, tex har jag luftfjädring och integralstyrning som inte går att få på IX3. Baksätet skulle man ju kunna göra något mindre rymligt till förmån för bagaget. Jag har väl ca 15 cm framför mina knän när stolen ör inställd för mig och jag är drygt 1.8 m. Men till sist så förstår jag väl egentligen inte behovet av ett större bagageutrymme som det brukar pratas om nör det jämförs med tex MYs bagage. Vi är 4 personer och en hundbur som tar upp halva bagaget och inte ens nör vi ska till fjällen har vi problem men visst blir det fullt. Men då är det bara jag som har pjäxor med och 2 hjälmar, resten hyrs men skulle jag ha skidor så skulle jag troligen ändå ha dessa i en bakbox eller takbox men det skulle nog få plats även dom om man fäller mitten. Ska skriva nytt inlägg när jag kört lite mer.
Såldes.manneson skrev: ↑02 nov 2025 09:29Vad hände med din ix50?Dafro skrev: ↑02 nov 2025 08:34macky skrev: ↑01 nov 2025 12:21Riktigt fin bil! FL har på ngt konstigt vis blivit snygg. Lurar lite på iX, iX3, Macan och A6 e-tron som nästa bil. Eller en i5 om de kan peta in ett större batteri.Dafro skrev: ↑01 nov 2025 07:47Nu har jag fått min IX xDrive60 men inte hunnit köra så mycket med den än. En 45 hade helt klart räckt vad gäller räckvidden och motoreffekt men då det bara skiljde 30 i pris så fick det bli en 60. Det är egentligen inte så många förändringar med face lift men det är ändå de brister jag tyckte gamla har som nu är åtgärdat. Dessa är sportstolar, känns inte som en platt fåtölj och den har dessutom även alcantara på sidostöden där det inte är ventilation så jag som lätt svettas när jag sitter mot fuskskinn slipper det. Nästa är hålet vid nackstödet som är klätt med en hård plastram som kortare personer lätt slår huvudet i, min fru inkluderad, denna är nu insänkt så det inte sticker ut men om det räcker får vi se när frun tar en tur. Sen uppskattar jag den runda sportratten i läder. Till sist så har jag m-sport pro som bla gör att grillen ör i princip är nästan helt svart. Så sammanfattningsvis så har man gjort en grymt bra bil ännu bättre. Har inte sett IX3 live men IX känns ändå som en mer premiumbil, tex har jag luftfjädring och integralstyrning som inte går att få på IX3. Baksätet skulle man ju kunna göra något mindre rymligt till förmån för bagaget. Jag har väl ca 15 cm framför mina knän när stolen ör inställd för mig och jag är drygt 1.8 m. Men till sist så förstår jag väl egentligen inte behovet av ett större bagageutrymme som det brukar pratas om nör det jämförs med tex MYs bagage. Vi är 4 personer och en hundbur som tar upp halva bagaget och inte ens nör vi ska till fjällen har vi problem men visst blir det fullt. Men då är det bara jag som har pjäxor med och 2 hjälmar, resten hyrs men skulle jag ha skidor så skulle jag troligen ändå ha dessa i en bakbox eller takbox men det skulle nog få plats även dom om man fäller mitten. Ska skriva nytt inlägg när jag kört lite mer.
Bra och bra vet jag inte men ca 8% med deras extra kampanj så landa på millen jämt och fick vinterhjul för 35. Vi får väl se om ix3 tar mycket av IX försäljning men jag är inte så säker, känns som om ix3 blir lite enklare i utförandet. Och jämförelsen men Q8 tycker jag haltar lite för där var det en gammal omodern törstig bil som man i princip uppgraderade med ett större batteri. Gillar sportstolarna skarpt komfortmässigt men visst även dessa i skinn är ju snyggare men tror inte så många vill ge 34” för det eller 43” för de andra i skinn. A6 gick bort för mig pga bagaget och baksätet. IX3 ska jag kolla noga på när den kommer men just nu tycker jag det är för liten prisskillnad på en välutrustad ix3 jämfört med en IX.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 20 kWh/20 kW
Pixii Home 20 kWh/20 kW