Jo syns mindre på svart. Men det är väl olackade delar på basversionen. Gick själv på ”vanlig” m-sport för att jag inte ville ha m-sportstolar. Kör på svart och då var det bara färg på bromsok samt lite skillnad i grillen till m-sport pro. Sen ingen stor fan av m-färgade bälten och sånt som kommer med pro. Liksom lite udda färgkombo enligt mig. Men så kommer jag från många audis innan ocksåmikebike skrev: ↑20 mar 2026 14:16På en ljus bil ser man skillnad, men på en svart smälter allt ihop.macky skrev: ↑20 mar 2026 13:54Det är ju tre nivåer, två m-paket (m-sport och m-sport pro). De med m-paket har samma exteriör bortsett från att diffusorn är svart istället för karossfärg och speglarna svarta, röda ok medan vanlig m-sport har blåa ok samt att grillens ljus på m-sport pro är lite mindre intensivt. Så en svart bil är det endast oken och lite i njurarna som skiljer exteriört. Men standardbilen har jag inte heller sett annat än på video men den ser i mina ögon inte alls lika bra ut.mikebike skrev: ↑20 mar 2026 08:12Exteriört tycker jag det inte är speciellt stor skillnad, och med svart lack är det nästan bara färgen på bromsoken som skiljer visuellt.carlf skrev: ↑20 mar 2026 07:53Tjafsade lite till om stolarna och förklarade för säljaren på BMW att ljusgrå-turkos tygklädsel är en dealbreaker för mig i en bil norr om 800’. Plötsligt kunde han slänga med veganläderklädsel nästan gratis.
Nu återstår bara att försöka provköra. Och gärna hitta en bil som inte har full M-sport. I princip alla videos och demobilar jag sett har exteriört M-Sport. Hur beige ser bilen ut utan detta, tro?
cosySec-1.jpg
cosySec-2.jpg
cosySec.jpg
Den nedersta är "min" bil, Svart Grundmodell, 20" aerofälgar.
Längst räckvidd.
BMW iX3
Moderator: Redaktion
-
macky
Re: BMW iX3
-
mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Jag tycker inte man får mycket för pengarna med sportpaketen, Fully Charged ger det mesta man villhöver.macky skrev: ↑20 mar 2026 16:05Jo syns mindre på svart. Men det är väl olackade delar på basversionen. Gick själv på ”vanlig” m-sport för att jag inte ville ha m-sportstolar. Kör på svart och då var det bara färg på bromsok samt lite skillnad i grillen till m-sport pro. Sen ingen stor fan av m-färgade bälten och sånt som kommer med pro. Liksom lite udda färgkombo enligt mig. Men så kommer jag från många audis innan ocksåmikebike skrev: ↑20 mar 2026 14:16På en ljus bil ser man skillnad, men på en svart smälter allt ihop.macky skrev: ↑20 mar 2026 13:54Det är ju tre nivåer, två m-paket (m-sport och m-sport pro). De med m-paket har samma exteriör bortsett från att diffusorn är svart istället för karossfärg och speglarna svarta, röda ok medan vanlig m-sport har blåa ok samt att grillens ljus på m-sport pro är lite mindre intensivt. Så en svart bil är det endast oken och lite i njurarna som skiljer exteriört. Men standardbilen har jag inte heller sett annat än på video men den ser i mina ögon inte alls lika bra ut.mikebike skrev: ↑20 mar 2026 08:12Exteriört tycker jag det inte är speciellt stor skillnad, och med svart lack är det nästan bara färgen på bromsoken som skiljer visuellt.carlf skrev: ↑20 mar 2026 07:53
Tjafsade lite till om stolarna och förklarade för säljaren på BMW att ljusgrå-turkos tygklädsel är en dealbreaker för mig i en bil norr om 800’. Plötsligt kunde han slänga med veganläderklädsel nästan gratis.
Nu återstår bara att försöka provköra. Och gärna hitta en bil som inte har full M-sport. I princip alla videos och demobilar jag sett har exteriört M-Sport. Hur beige ser bilen ut utan detta, tro?
cosySec-1.jpg
cosySec-2.jpg
cosySec.jpg
Längst räckvidd..
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
-
carlf
Ja, den svarta är helt klart ett bra alternativ i grundversionen. Undrar om inte Polarized Grey är läcker också, även utan M-paket. Om inte annat behöver man inte tvätta den lika ofta.mikebike skrev: ↑20 mar 2026 14:16På en ljus bil ser man skillnad, men på en svart smälter allt ihop.macky skrev: ↑20 mar 2026 13:54Det är ju tre nivåer, två m-paket (m-sport och m-sport pro). De med m-paket har samma exteriör bortsett från att diffusorn är svart istället för karossfärg och speglarna svarta, röda ok medan vanlig m-sport har blåa ok samt att grillens ljus på m-sport pro är lite mindre intensivt. Så en svart bil är det endast oken och lite i njurarna som skiljer exteriört. Men standardbilen har jag inte heller sett annat än på video men den ser i mina ögon inte alls lika bra ut.mikebike skrev: ↑20 mar 2026 08:12Exteriört tycker jag det inte är speciellt stor skillnad, och med svart lack är det nästan bara färgen på bromsoken som skiljer visuellt.carlf skrev: ↑20 mar 2026 07:53Tjafsade lite till om stolarna och förklarade för säljaren på BMW att ljusgrå-turkos tygklädsel är en dealbreaker för mig i en bil norr om 800’. Plötsligt kunde han slänga med veganläderklädsel nästan gratis.
cosySec-1.jpg
cosySec-2.jpg
cosySec.jpg
Längst räckvidd.
Model 3P 2025
-
mikebike
- Teslaägare
Min fru hade Polarized Grey som favorit, och vi trodde den skulle vara ungefär som Teslas Midnight Silver. I verkligheten är den mycket blåare.carlf skrev: ↑20 mar 2026 16:48Ja, den svarta är helt klart ett bra alternativ i grundversionen. Undrar om inte Polarized Grey är läcker också, även utan M-paket. Om inte annat behöver man inte tvätta den lika ofta.mikebike skrev: ↑20 mar 2026 14:16På en ljus bil ser man skillnad, men på en svart smälter allt ihop.macky skrev: ↑20 mar 2026 13:54Det är ju tre nivåer, två m-paket (m-sport och m-sport pro). De med m-paket har samma exteriör bortsett från att diffusorn är svart istället för karossfärg och speglarna svarta, röda ok medan vanlig m-sport har blåa ok samt att grillens ljus på m-sport pro är lite mindre intensivt. Så en svart bil är det endast oken och lite i njurarna som skiljer exteriört. Men standardbilen har jag inte heller sett annat än på video men den ser i mina ögon inte alls lika bra ut.mikebike skrev: ↑20 mar 2026 08:12Exteriört tycker jag det inte är speciellt stor skillnad, och med svart lack är det nästan bara färgen på bromsoken som skiljer visuellt.carlf skrev: ↑20 mar 2026 07:53
Tjafsade lite till om stolarna och förklarade för säljaren på BMW att ljusgrå-turkos tygklädsel är en dealbreaker för mig i en bil norr om 800’. Plötsligt kunde han slänga med veganläderklädsel nästan gratis.
cosySec-1.jpg
cosySec-2.jpg
cosySec.jpg
Längst räckvidd.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
toppo
- elbilist
Fantastisk färg, påminner om Thunder grey på Polestar. Nästan så jag skulle ta en iX3 bara för färgenmikebike skrev: ↑20 mar 2026 18:05Min fru hade Polarized Grey som favorit, och vi trodde den skulle vara ungefär som Teslas Midnight Silver. I verkligheten är den mycket blåare.carlf skrev: ↑20 mar 2026 16:48Ja, den svarta är helt klart ett bra alternativ i grundversionen. Undrar om inte Polarized Grey är läcker också, även utan M-paket. Om inte annat behöver man inte tvätta den lika ofta.mikebike skrev: ↑20 mar 2026 14:16På en ljus bil ser man skillnad, men på en svart smälter allt ihop.macky skrev: ↑20 mar 2026 13:54Det är ju tre nivåer, två m-paket (m-sport och m-sport pro). De med m-paket har samma exteriör bortsett från att diffusorn är svart istället för karossfärg och speglarna svarta, röda ok medan vanlig m-sport har blåa ok samt att grillens ljus på m-sport pro är lite mindre intensivt. Så en svart bil är det endast oken och lite i njurarna som skiljer exteriört. Men standardbilen har jag inte heller sett annat än på video men den ser i mina ögon inte alls lika bra ut.
cosySec-1.jpg
cosySec-2.jpg
cosySec.jpg
Längst räckvidd.
FB_IMG_1774026307639.jpg
ID4 GTX 340 hk MY25
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
-
mikebike
- Teslaägare
Ja, smaken är delad. BMW har flera "märkliga" färger, mitt förstaval Space Silver ser mest gulgrå ut.toppo skrev: ↑20 mar 2026 18:33Fantastisk färg, påminner om Thunder grey på Polestar. Nästan så jag skulle ta en iX3 bara för färgenmikebike skrev: ↑20 mar 2026 18:05Min fru hade Polarized Grey som favorit, och vi trodde den skulle vara ungefär som Teslas Midnight Silver. I verkligheten är den mycket blåare.carlf skrev: ↑20 mar 2026 16:48Ja, den svarta är helt klart ett bra alternativ i grundversionen. Undrar om inte Polarized Grey är läcker också, även utan M-paket. Om inte annat behöver man inte tvätta den lika ofta.mikebike skrev: ↑20 mar 2026 14:16På en ljus bil ser man skillnad, men på en svart smälter allt ihop.macky skrev: ↑20 mar 2026 13:54
Det är ju tre nivåer, två m-paket (m-sport och m-sport pro). De med m-paket har samma exteriör bortsett från att diffusorn är svart istället för karossfärg och speglarna svarta, röda ok medan vanlig m-sport har blåa ok samt att grillens ljus på m-sport pro är lite mindre intensivt. Så en svart bil är det endast oken och lite i njurarna som skiljer exteriört. Men standardbilen har jag inte heller sett annat än på video men den ser i mina ögon inte alls lika bra ut.
cosySec-1.jpg
cosySec-2.jpg
cosySec.jpg
Längst räckvidd.
FB_IMG_1774026307639.jpg![]()
-
macky
Det är verkligen individuellt det här med färger och även beroende på bilmodell. Såg de flesta under premiärhelgen och blev besviken på Polarised grey som jag hade trott var mitt val. De ljusa, vit, silver, brooklyn, tyckte jag inte funkade så bra heller. Sen såg jag svart, vilket jag lovat mig själv att aldrig ha igen, och då kändes det helt rätt.
-
mikebike
- Teslaägare
Precis samma här. Både min bror och min ena svåger kör svarta i4:or, så det hade jag tänkt undvika.macky skrev: ↑20 mar 2026 19:25Det är verkligen individuellt det här med färger och även beroende på bilmodell. Såg de flesta under premiärhelgen och blev besviken på Polarised grey som jag hade trott var mitt val. De ljusa, vit, silver, brooklyn, tyckte jag inte funkade så bra heller. Sen såg jag svart, vilket jag lovat mig själv att aldrig ha igen, och då kändes det helt rätt.