FSD Beta är imponerande!

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Användarvisningsbild
Autonom
Teslaägare

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Autonom »

Menar du då att ingen har kompetens nog att övervaka FSD, dvs. att ADAS-system inte ska vara tillåtna eftersom föraren omöjligen kan ha all information som kamerorna samlar in?

Eller vad menar du?
Maetlarv

Inlägg av Maetlarv »

Autonom skrev: 24 mar 2026 14:54
Menar du då att ingen har kompetens nog att övervaka FSD, dvs. att ADAS-system inte ska vara tillåtna eftersom föraren omöjligen kan ha all information som kamerorna samlar in?

Eller vad menar du?
Jag menar precis det jag skriver dvs att när man övervakar ”FSD supervised” så måste man ha koll på sin omgivning inklusive kolla i speglarna, det måste i min mening vara självklart.
Det är ingen märkvärdig kompetens det klarar rimligen alla som har körkort.
Användarvisningsbild
Autonom
Teslaägare

Inlägg av Autonom »

Hela grundidén med ADAS-system är väl att den fyller i luckor i förarens koll på omgivningen?
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

Autonom skrev: 24 mar 2026 16:26
Hela grundidén med ADAS-system är väl att den fyller i luckor i förarens koll på omgivningen?
Precis. Säljer man ett ADAS-system så är det ju viktigt att man inte antyder att systemet innebär att bilen blir fullt självkörande. Det kan ju nämligen få föraren och tro att han inte längre behöver betrakta omgivningen. Bilen är ju självkörande.