Rullar FSD ut 10/4?
En månad gratis?
Detta kommer få alla andra bilmärken att upplevas som häst & vagn.
Moderator: Redaktion
Är väl inte många som behåller bilen i 6,5 år och bilens värde höjs väl inte då FSD inte följer med bilen vad jag förstår. Men ibland har man väl kunnat transferera FSD om man köper en ny Tesla till.SagittariusA skrev: ↑06 apr 2026 13:57Passar på att fråga om att köpa FSD för 77k snarare än att betala ~1100kr/mån då man går break even redan efter 6,5 år, om man nu planerar att köra en Tesla så länge (detta räknar inte in värdeökningen i bilen). Ska man överväga att passa på att köpa detta innan det kanske försvinner (som det gjorde i USA i februari), hur tänker ni?
Normalt sett följer FSD bilen vid försäljning.Maetlarv skrev: ↑06 apr 2026 15:39Är väl inte många som behåller bilen i 6,5 år och bilens värde höjs väl inte då FSD inte följer med bilen vad jag förstår. Men ibland har man väl kunnat transferera FSD om man köper en ny Tesla till.SagittariusA skrev: ↑06 apr 2026 13:57Passar på att fråga om att köpa FSD för 77k snarare än att betala ~1100kr/mån då man går break even redan efter 6,5 år, om man nu planerar att köra en Tesla så länge (detta räknar inte in värdeökningen i bilen). Ska man överväga att passa på att köpa detta innan det kanske försvinner (som det gjorde i USA i februari), hur tänker ni?
Prenumeration verkar vara det bättre alternativet för de flesta skulle jag gissa.
Ok, jag hade fått det om bakfoten, skyller på min höga ålder o allmänna förvirring!Nicke Nyfiken skrev: ↑06 apr 2026 18:54Normalt sett följer FSD bilen vid försäljning.Maetlarv skrev: ↑06 apr 2026 15:39Är väl inte många som behåller bilen i 6,5 år och bilens värde höjs väl inte då FSD inte följer med bilen vad jag förstår. Men ibland har man väl kunnat transferera FSD om man köper en ny Tesla till.SagittariusA skrev: ↑06 apr 2026 13:57Passar på att fråga om att köpa FSD för 77k snarare än att betala ~1100kr/mån då man går break even redan efter 6,5 år, om man nu planerar att köra en Tesla så länge (detta räknar inte in värdeökningen i bilen). Ska man överväga att passa på att köpa detta innan det kanske försvinner (som det gjorde i USA i februari), hur tänker ni?
Prenumeration verkar vara det bättre alternativet för de flesta skulle jag gissa.
Det är bara om man lyckats transferera det till nästa bil i samband med köp av ny Tesla det försvinner från bilen man säljer.