FSD Europa

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
SagittariusA
Teslaägare

FSD Europa

Inlägg av SagittariusA »

Hittar ingen tråd om detta och har lite frågor.

Rullar FSD ut 10/4?
En månad gratis?

Detta kommer få alla andra bilmärken att upplevas som häst & vagn. :lol:
Användarvisningsbild
SagittariusA
Teslaägare

Re: FSD Europa

Inlägg av SagittariusA »

Passar på att fråga om att köpa FSD för 77k snarare än att betala ~1100kr/mån då man går break even redan efter 6,5 år, om man nu planerar att köra en Tesla så länge (detta räknar inte in värdeökningen i bilen). Ska man överväga att passa på att köpa detta innan det kanske försvinner (som det gjorde i USA i februari), hur tänker ni?
Maetlarv

Inlägg av Maetlarv »

Står väl en del i denna tråd:

viewtopic.php?p=879784#p879784

Det vi har om FSD-godkännande 10/4 i Europa är väl främst Elons uttalande om att han trodde / hoppades att det skulle godkännas då. Men han är ju känd för att vara lagd åt det optimistiska hållet
Maetlarv

Inlägg av Maetlarv »

SagittariusA skrev: 06 apr 2026 13:57
Passar på att fråga om att köpa FSD för 77k snarare än att betala ~1100kr/mån då man går break even redan efter 6,5 år, om man nu planerar att köra en Tesla så länge (detta räknar inte in värdeökningen i bilen). Ska man överväga att passa på att köpa detta innan det kanske försvinner (som det gjorde i USA i februari), hur tänker ni?
Är väl inte många som behåller bilen i 6,5 år och bilens värde höjs väl inte då FSD inte följer med bilen vad jag förstår. Men ibland har man väl kunnat transferera FSD om man köper en ny Tesla till.

Prenumeration verkar vara det bättre alternativet för de flesta skulle jag gissa.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Maetlarv skrev: 06 apr 2026 15:39
Är väl inte många som behåller bilen i 6,5 år och bilens värde höjs väl inte då FSD inte följer med bilen vad jag förstår. Men ibland har man väl kunnat transferera FSD om man köper en ny Tesla till.

Prenumeration verkar vara det bättre alternativet för de flesta skulle jag gissa.
Normalt sett följer FSD bilen vid försäljning.
Det är bara om man lyckats transferera det till nästa bil i samband med köp av ny Tesla det försvinner från bilen man säljer.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015 - 2015
Maetlarv

Inlägg av Maetlarv »

Nicke Nyfiken skrev: 06 apr 2026 18:54
Maetlarv skrev: 06 apr 2026 15:39

Normalt sett följer FSD bilen vid försäljning.
Det är bara om man lyckats transferera det till nästa bil i samband med köp av ny Tesla det försvinner från bilen man säljer.
Ok, jag hade fått det om bakfoten, skyller på min höga ålder o allmänna förvirring!