Rullar FSD ut 10/4?
En månad gratis?
Detta kommer få alla andra bilmärken att upplevas som häst & vagn.
Moderator: Redaktion
Är väl inte många som behåller bilen i 6,5 år och bilens värde höjs väl inte då FSD inte följer med bilen vad jag förstår. Men ibland har man väl kunnat transferera FSD om man köper en ny Tesla till.SagittariusA skrev: ↑06 apr 2026 13:57Passar på att fråga om att köpa FSD för 77k snarare än att betala ~1100kr/mån då man går break even redan efter 6,5 år, om man nu planerar att köra en Tesla så länge (detta räknar inte in värdeökningen i bilen). Ska man överväga att passa på att köpa detta innan det kanske försvinner (som det gjorde i USA i februari), hur tänker ni?
Normalt sett följer FSD bilen vid försäljning.Maetlarv skrev: ↑06 apr 2026 15:39Är väl inte många som behåller bilen i 6,5 år och bilens värde höjs väl inte då FSD inte följer med bilen vad jag förstår. Men ibland har man väl kunnat transferera FSD om man köper en ny Tesla till.SagittariusA skrev: ↑06 apr 2026 13:57Passar på att fråga om att köpa FSD för 77k snarare än att betala ~1100kr/mån då man går break even redan efter 6,5 år, om man nu planerar att köra en Tesla så länge (detta räknar inte in värdeökningen i bilen). Ska man överväga att passa på att köpa detta innan det kanske försvinner (som det gjorde i USA i februari), hur tänker ni?
Prenumeration verkar vara det bättre alternativet för de flesta skulle jag gissa.
Ok, jag hade fått det om bakfoten, skyller på min höga ålder o allmänna förvirring!Nicke Nyfiken skrev: ↑06 apr 2026 18:54Normalt sett följer FSD bilen vid försäljning.Maetlarv skrev: ↑06 apr 2026 15:39Är väl inte många som behåller bilen i 6,5 år och bilens värde höjs väl inte då FSD inte följer med bilen vad jag förstår. Men ibland har man väl kunnat transferera FSD om man köper en ny Tesla till.SagittariusA skrev: ↑06 apr 2026 13:57Passar på att fråga om att köpa FSD för 77k snarare än att betala ~1100kr/mån då man går break even redan efter 6,5 år, om man nu planerar att köra en Tesla så länge (detta räknar inte in värdeökningen i bilen). Ska man överväga att passa på att köpa detta innan det kanske försvinner (som det gjorde i USA i februari), hur tänker ni?
Prenumeration verkar vara det bättre alternativet för de flesta skulle jag gissa.
Det är bara om man lyckats transferera det till nästa bil i samband med köp av ny Tesla det försvinner från bilen man säljer.
Kan ju röra sig om en ”jailbreak”-version som florerar i Europa. Man skulle kunna begära ut domen/stämningsansökan för att se regnummer på bilen och på så sätt få fram om det stämmer eller inte.Maetlarv skrev: ↑07 apr 2026 21:52Nu verkar FSD ha kommit till Sverige i alla fall om man skall tro Expressen och mannen från Djursholm som inget körkort hade.
https://www.expressen.se/nyheter/sverig ... esla-doms/
Tesla har gått ut och varnat för att använda FSD i länder där det inte är släppt. Kan vara bra att veta att man potentiellt riskerar att tappa garantin.Autonom skrev: ↑07 apr 2026 22:13Här har vi diskussion om möjligheten att manipulera mjukvaran för att kunna köra FSD i Europa:
viewtopic.php?p=882150#p882150
Det där var förutsägbart. Det är väl rätt självklart att Tesla inte kan godkänna användning av dessa enheter, det skulle ge en omedelbar myndighetskonflikt.Silverfoxen76 skrev: ↑08 apr 2026 07:16Tesla har gått ut och varnat för att använda FSD i länder där det inte är släppt. Kan vara bra att veta att man potentiellt riskerar att tappa garantin.Autonom skrev: ↑07 apr 2026 22:13Här har vi diskussion om möjligheten att manipulera mjukvaran för att kunna köra FSD i Europa:
viewtopic.php?p=882150#p882150
https://www.notateslaapp.com/news/3883/ ... enable-fsd
Bor du i Nederländerna?SagittariusA skrev: ↑09 apr 2026 20:05Jag tankar ner 2026.8.6 nu iaf, får se om det händer nåt imorgon.
Jag gjorde det. Eftersom FSD följer med bilen så anser jag att det absolut höjer värdet på bilen om man ska sälja den vidare. Sen gillar jag inte abonnemang... slipper helst det även om det är en större summa nu.SagittariusA skrev: ↑06 apr 2026 13:57Passar på att fråga om att köpa FSD för 77k snarare än att betala ~1100kr/mån då man går break even redan efter 6,5 år, om man nu planerar att köra en Tesla så länge (detta räknar inte in värdeökningen i bilen). Ska man överväga att passa på att köpa detta innan det kanske försvinner (som det gjorde i USA i februari), hur tänker ni?
Ja, så kom det till slut. Kul!
https://carup.se/beskedet-nu-slapps-tes ... -i-europa/
Detta synar korten.Inget annat system för vanliga personbilar är i närheten av att klara samma krav som Tesla FSD, men snacka är ju billigt.
Fasen va nice! LETS GO TESLA FSD!Krasche skrev: ↑11 apr 2026 11:10https://carup.se/beskedet-nu-slapps-tes ... -i-europa/
"Eftersom Nederländerna ofta fungerar som en inkörsport för typgodkännanden i EU, förväntas Sverige och andra länder följa efter inom kort."