Autonoma fordon

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

SwedishAdvocate

Re: Autonoma fordon

Inlägg av SwedishAdvocate »

d3marcus skrev: 19 apr 2026 18:25
Utan spacecoin är FSD-trådarna helt irrelevanta. Blir bara okritisk Twitter-slop.

Har heller aldrig läst ett personangrepp från spacecoins sida.
Såg aldrig inlägget som Spacecoin blev permanent bannad för, men på det här forumet kan ju till och med en fråga räknas som personangrepp…

Finns det fler forum som definierar personangrepp på det sättet?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

SwedishAdvocate skrev: 19 apr 2026 18:59
d3marcus skrev: 19 apr 2026 18:25
Utan spacecoin är FSD-trådarna helt irrelevanta. Blir bara okritisk Twitter-slop.

Har heller aldrig läst ett personangrepp från spacecoins sida.
Såg aldrig inlägget som Spacecoin blev permanent bannad för, men på det här forumet kan ju till och med en fråga räknas som personangrepp…

Finns det fler forum som definierar personangrepp på det sättet?
Jag såg det inte heller men kan gissa att han blev provocerad av uppenbar okunskap från någon som bara ville dra ner diskussionen till ett subjektivt plan. Den som gör det drar samtidigt ner den till den personliga åsikten och kritik mot den blir ju lätt kritik mot just personens åsikt.
Användarvisningsbild
Autonom
Teslaägare

Inlägg av Autonom »

Det var inte så det såg ut, lita nu på Tibors omdöme, och hans beskrivning av situationen.

Spacecoin hade en del sakliga argument, och hade han bara hållit sig till dem så hade allt vart frid och fröjd. Och han hade en legitim beef med Tesla, vilket ska respekteras. Man kan ha mer än en tanke i huvudet samtidigt.

Eftersom jag hade en del duster med honom så om jag ska recensera vad som hettade till objektivt så refererade han ofta till Waymo, deras bedömningar och utvecklingsmodell, vilket enligt min åsikt missar att Tesla valt en helt annan väg som inte stämmer med de axiom som Waymos byggt sin lösning på.

Notera, jag tålde hans kommentarer, men nu är det Tibors forum och det är extremt rimligt att han inte vill ha den typen av material i forumet, för sannolikt vill en stor majoritet av de som bara läser forumet inte heller se sådant. Och när man lägger in en kommentar så påminns man tydligt varje gång om detta.

Jag tycker vi slutar där eftersom Spacecoin inte kan försvara sig, och jag är inte bekväm med att fortsätta den här diskussionen.
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare

Inlägg av frippe »

Autonom skrev: 20 apr 2026 01:31
Det var inte så det såg ut, lita nu på Tibors omdöme, och hans beskrivning av situationen.

Spacecoin hade en del sakliga argument, och hade han bara hållit sig till dem så hade allt vart frid och fröjd. Och han hade en legitim beef med Tesla, vilket ska respekteras. Man kan ha mer än en tanke i huvudet samtidigt.

Eftersom jag hade en del duster med honom så om jag ska recensera vad som hettade till objektivt så refererade han ofta till Waymo, deras bedömningar och utvecklingsmodell, vilket enligt min åsikt missar att Tesla valt en helt annan väg som inte stämmer med de axiom som Waymos byggt sin lösning på.

Notera, jag tålde hans kommentarer, men nu är det Tibors forum och det är extremt rimligt att han inte vill ha den typen av material i forumet, för sannolikt vill en stor majoritet av de som bara läser forumet inte heller se sådant. Och när man lägger in en kommentar så påminns man tydligt varje gång om detta.

Jag tycker vi slutar där eftersom Spacecoin inte kan försvara sig, och jag är inte bekväm med att fortsätta den här diskussionen.
Jag vet inte om man ska blanda ihop ett fösök till att säga att man ska vara objektiv och sedan i samma mening för in "enligt min åsikt"......

Men tyvärr är det ganska tydligt på forumet, oavsett vilket område att det sakta drivs till att enbart hålla en positiv ton mot Tesla och Elon. Det har t.ex i trådar om strejken varit ok att komma med invektiv mot metall och dess företrädare, men inte tvärt om, så måttstocken är tyvärr olika på forumet.

Vad gäller autonomi på fordon, så har vi änu inte svaret, även om FSD nu verkar bli ok i EU inom en snar framtid, men det är ju en väldigt lång väg från autonoma fordon.

Tyvärr blir alla vi som har HW3 bilar och äldre oavsett om vi redan köpt till FSD eller inte lurade som det verkar. Bilen har sålts med löfte om att FSD ska komma till den.
Model Y LR.
Model S70D