Antar att du skojar…mussla skrev: ↑15 maj 2026 18:36OPD?martinot skrev: ↑15 maj 2026 16:17Känns som Renault inte är så attraktiv på andrahandsmarknaden som Tesla och andra elbilar.Leo skrev: ↑14 maj 2026 17:45Som motpol.
Sålde min Renault R5 electric i veckan. 2025, stora 52kWh batteri, 1 år gammal, 950mil, nyservad. Helt i nyskick. Blåmetallic med blå klädsel (mest neutrala kombon) Techno + Säkerhetspaket + V-hjul GoodYear friktion på original plåtfälg + snygga original hjulsidor från Evolution + gummimattor. Bilen finns i Stockholm. EJ momssmittad =leasebar.
Skickade all info ovan + flera bilder på nytvättad bil från olika håll. Bilder på inredning/fälgar osv till flera olika handlare.
Resultat:
Carla = inte intresserad ge bud
Autohero = inte intresserad ge bud
Vi köper din bil = inga bud efter 3 dagar
Niemi bil = inte intresserad ge bud
Ett par mindre handlare jag har kontakt med = ej intresserade ge bud.
Renault Stockholm där jag köpte = köper ej in, enbart vid inbyte mot annan bil.
BMW handlaren där jag ska hämta min BMW= ointressant byta in den. De tipsade om
Bilia/Volvo som är granne till BMW-handlare = ej intresserad lägga bud.
Sen hade jag Riddermark/Kamux/Mobergs bil som alla bjöd 300”. Lyckades till slut få 305” av Kamux som då fick köpa den.
Är det kanske den höga förbrukningen, eller frånvaro av OPD som bromsar?
Operationalized Psychodynamic Diagnosis (OPD): Ett multiaxiellt psykodynamiskt diagnostiksystem för terapiplanering och forskning.Organizations of Persons with Disabilities
(OPDs): Organisationer som ägs och styrs av personer med funktionsnedsättning.Optics and Photonics Days
(OPD): En årlig nordisk fotonikkonferens.Optical Path Difference
(OPD): Inom optik, ett mått på prestanda hos linssystem.
Franska bilar har väl alltid lågt andrahandsvärde?
Men just in case… One pedal driving.