När lanserar Tesla elektriskt utfällbar dragkrok?

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

När lanserar Tesla elektriskt utfällbar dragkrok?

Omröstningen varar till 31 aug 2026 08:59

2026-2027
0
Inga röster
2028-2030
2
6%
2031-2033
2
6%
2034-2036
2
6%
2037-Aldrig
27
82%

Antal röster: 33

Användarvisningsbild
TobbeW
Teslaägare

Re: När lanserar Tesla elektriskt utfällbar dragkrok?

Inlägg av TobbeW »

mikebike skrev: 23 maj 2026 18:28
TobbeW skrev: 23 maj 2026 16:50
mikebike skrev: 23 maj 2026 16:42
TobbeW skrev: 23 maj 2026 16:41
Om man nu skall hålla nere kostnaden maximalt gällande dragkrok är ju en fast monterad icke demonterbar det absolut billigaste...
Eller leverera bilen utan, som min.
Håller man ner kostnaden för dragkroken om man inte har någon dragkrok?
Då håller man ner kostnaden för bilen om man inte köper någon bil också ;) Det blir väldigt prisvärt.
Man håller nere kostnaden för BILEN. :roll:
Alla vill inte ha dragkrok. Jag har använt dragkroken en gång på 8 år.

Då vet jag inte riktigt varför du citerade mig? :)

Självklart är den billigaste "varianten" att inte ha någon dragkrok alls, det kan väl ingen ha missat.
Det jag skrev handlar fortfarande om den billigaste TYPEN av dragkrok (inte att ha eller inte ha dragkrok), vilket är en fast monterad krok.

Varianten Tesla (och många andra tillverkare) använder är något dyrare än en fast monterad, det är alltså inte den absolut billigaste varianten som någon menade. Givetvis är en helelektriskt betydligt dyrare.

Att det finns bilmodeller där man inte får välja om man vill ha dragkrok eller ej åsyftade inte det jag skrev.
Model 3 Performance Highland
Bera_n

Inlägg av Bera_n »

Vill gärna ha en bil som är flexibel i sitt användningsområden så dragkrok är ju ett krav om man har sportsedan.... Bra att slippa ha flera bilar bara för att. Är dessutom barn av 90-00talet där det inte var något kostigt att ha drag på en värstingmodell.
Tyvärr har ju Elon tröttnat på bilar så så mycket innovation och nytänk där lär det väl inte bli. 3 och Y är ju nu klara exempel på de "enkla och billiga bilar" som en massa människor säger sig vilja ha.
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

SwedishAdvocate skrev: 23 maj 2026 18:49
AAKEE skrev: 23 maj 2026 18:44
SwedishAdvocate skrev: 23 maj 2026 18:11

Finns ju faktiskt ingen som helst anledning till varför inte även medborgare i USA skulle kunna använda helt vanliga personbilar till att dra div. släp
Du får åka över dit och övertala dem*.
Personbilar med drag ser man i princip inte alls.

En helt vanlig villatomt har (minst) en personbil och en pickup typ Cheva eller Ford.

*) Du kommer nog få svårast att förklara för dem varför de inte ska ta pickupen när de ska dra släp 😂
Det finns ju bevisligen lite folk som skulle vilja ändra på det. Se som sagt t.ex. ovan nämnda tråd på TMC:
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2424417/

Man kan ju tycka att världens högst värderade fordonstillverkare skulle kunna utöva lite Corporate Social Responsibility och erbjuda ett alternativ till pickup el. SUV/Crossover. Men dom förhoppningarna grusades ju rätt grundligt a long time ago… Suck. :roll:
https://en.wikipedia.org/wiki/Corporate ... onsibility
Hoppsan… :roll:

Får visst äta upp åtm. en del av det där sista…
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... ly.345431/

Tyvärr gäller det dock bara North America(?) spec. Model 3 producerade från ~2024 och framåt…
https://shop.tesla.com/product/model-3-tow-package
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare

Inlägg av holden »

Bera_n skrev: 23 maj 2026 20:19
Vill gärna ha en bil som är flexibel i sitt användningsområden så dragkrok är ju ett krav om man har sportsedan.... Bra att slippa ha flera bilar bara för att. Är dessutom barn av 90-00talet där det inte var något kostigt att ha drag på en värstingmodell.
Tyvärr har ju Elon tröttnat på bilar så så mycket innovation och nytänk där lär det väl inte bli. 3 och Y är ju nu klara exempel på de "enkla och billiga bilar" som en massa människor säger sig vilja ha.
Eller så köper man en tjänst för att frakta bort sitt trädgårdsavfall eller vad det kan vara, två gånger om året. Lätt värt om du frågar mig.
MY LR AWD -26
M3 P -24
M3 LR -22 - såld
M3 LR -20 - såld
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

holden skrev: 23 maj 2026 21:20
Bera_n skrev: 23 maj 2026 20:19
Eller så köper man en tjänst för att frakta bort sitt trädgårdsavfall eller vad det kan vara, två gånger om året. Lätt värt om du frågar mig.
Bor du i hus med stor trädgård?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015 - 2015
Användarvisningsbild
mussla
Teslaägare

Inlägg av mussla »

Det kunde varit värre. Som på BMWs helelektriska krok som har plastdrev i sig och bara håller för att manövreras 100 ggr. Efter det får man köpa ny krok för 20 000 kr. Många som har problem med detta.
Model Y LR AWD -24
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Jag använder min släpkärra kanske 3-8 ggr/månad, så dragkrok är ett krav på en bil för min del. Dessutom tillhör jag den lilla minoritet som hellre vill ha en fast krok.

I morgon blir det 1-2 turer till brädgården. Borde också köra ett par lass till tippen om jag hinner!