Hmm, det är så jag känner, skulle aldrig ha tagit denna IX, går ju inte byta utan att det blir sämre. Gillar komfort och tyst bil när vi åker till stugan. Är lite sugen på en 3 serie med 6a….bmwixxdrive50 skrev: ↑28 maj 2026 09:53Jag är lite kluven. Komforten i iX med luftfjädring är inte av denna värld. Så tyst och bekväm att man inte fattar att det ens är lagligt.Rennwagen skrev: ↑28 maj 2026 08:01Huvudet på spiken! BMW iX är även det en rätt kul bil att köra om man tar hänsyn till dess storlek. Men iX3 är next level i SUV segmentet. Inte sedan min 911 C2 eller M5 har jag haft så kul på vägen till jobbet.bmwixxdrive50 skrev: ↑28 maj 2026 07:35Körglädje på mindre vägar framförallt. Har några krokiga mil till jobbet och sträckan är nu helt nyasfalterad men med min iX så går det liksom inte att trycka på i kurvorna och få nåt ut av det. Jag saknar det mer än jag trodde.Dafro skrev: ↑28 maj 2026 05:29Av nyfikenhet, vad tycker du att du vinner med IX3? Som jag ser det, lite billigare absolut, lite mindre/ smidigare i p-hus, lite mer räckvidd och dubbelt så snabb laddning (som jag personligen inte känner att jag har så stort behov av när det ör så bra räckvidd men det är min uppfattning). Något jag missar?bmwixxdrive50 skrev: ↑27 maj 2026 13:18
Min började knarra från inredningen igår. Surt. Jag har nybilsgaranti kvar men jobbigt att strula med verkstaden.
Absolut att det är ett nerbyte vad gäller komfort, utrymmen osv men man vinner ju annat. Tycke och smak...![]()
Är lite sugen på att köpa en sommarbil faktiskt.
BMW iX3
Moderator: Redaktion
-
Dafro
- elbilist
Re: BMW iX3
27,8 kWp solceller
Pixii Home 20 kWh/20 kW
BMW IX xDrive60 M Sport Pro
Pixii Home 20 kWh/20 kW
-
Dafro
- elbilist
Jo gissar att ix5 lär börja på 1.2 så troligen inte värt det men gillade verkligen min X5 förutom galonsätena då.carlf skrev: ↑28 maj 2026 10:25Det trevliga med iX3 är ju att den inte riktigt känns som en SUV varken i styrning eller väghållning.
Men jag håller med, egentligen skulle jag hellre ta en superfläskig suv med luftfjädring, om det fanns någon med vettig räckvidd, laddhastighet och PRIS.
IX5 kommer säkert bli grym på alla punkter förutom prislappen.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 20 kWh/20 kW
Pixii Home 20 kWh/20 kW
-
bmwixxdrive50
Dafro skrev: ↑29 maj 2026 05:33Hmm, det är så jag känner, skulle aldrig ha tagit denna IX, går ju inte byta utan att det blir sämre. Gillar komfort och tyst bil när vi åker till stugan. Är lite sugen på en 3 serie med 6a….bmwixxdrive50 skrev: ↑28 maj 2026 09:53Jag är lite kluven. Komforten i iX med luftfjädring är inte av denna värld. Så tyst och bekväm att man inte fattar att det ens är lagligt.Rennwagen skrev: ↑28 maj 2026 08:01Huvudet på spiken! BMW iX är även det en rätt kul bil att köra om man tar hänsyn till dess storlek. Men iX3 är next level i SUV segmentet. Inte sedan min 911 C2 eller M5 har jag haft så kul på vägen till jobbet.bmwixxdrive50 skrev: ↑28 maj 2026 07:35Körglädje på mindre vägar framförallt. Har några krokiga mil till jobbet och sträckan är nu helt nyasfalterad men med min iX så går det liksom inte att trycka på i kurvorna och få nåt ut av det. Jag saknar det mer än jag trodde.Dafro skrev: ↑28 maj 2026 05:29
Av nyfikenhet, vad tycker du att du vinner med IX3? Som jag ser det, lite billigare absolut, lite mindre/ smidigare i p-hus, lite mer räckvidd och dubbelt så snabb laddning (som jag personligen inte känner att jag har så stort behov av när det ör så bra räckvidd men det är min uppfattning). Något jag missar?![]()
Ja det behöver ju inte vara nåt speciellt egentligen. Tyvärr är de flesta treor med turbo6:a söndertrimmade. Man får gå tillbaka till E90 330i för att hitta en sug6:a.
-
current
tanzanite blå finns nu som individualfärgDafro skrev: ↑23 maj 2026 05:52Svårt med färgval, tycker inte det finns någon färg som jag verkligen vill ha, ör alla lite tråkiga, ev den röda för det är väl samma som i5 har, ör dock grymt nöjd med min tanzanite blå, är så grymt snygg nör solen ligger på. Men kanske kommer fler färger vad det lider. Men kul för dig med ny bil, grattis.Nect skrev: ↑22 maj 2026 18:32Jag är lite kluven, bilen ser lite lila/grundfärg ut i starkt solsken. Men villa varken ha svart eller vit så det blir bra ändå. Försent att ändra nu iaf![]()
Model 3 Highland 2024
BMW M2 CS 2026
Beställd: Model Y AWD Juniper, Svart med 20" fälgar
BMW M2 CS 2026
Beställd: Model Y AWD Juniper, Svart med 20" fälgar
-
Emg
- Teslaägare
Jag ångrar mig också mellan varven. Ribban ligger sjukt högt med iX60 gällande komfort. Jag tycker även prestanda är lagom. Räckvidden klarar man sig bra på, men såklart uppskattar man ännu mer.Dafro skrev: ↑29 maj 2026 05:33Hmm, det är så jag känner, skulle aldrig ha tagit denna IX, går ju inte byta utan att det blir sämre. Gillar komfort och tyst bil när vi åker till stugan. Är lite sugen på en 3 serie med 6a….bmwixxdrive50 skrev: ↑28 maj 2026 09:53Jag är lite kluven. Komforten i iX med luftfjädring är inte av denna värld. Så tyst och bekväm att man inte fattar att det ens är lagligt.Rennwagen skrev: ↑28 maj 2026 08:01Huvudet på spiken! BMW iX är även det en rätt kul bil att köra om man tar hänsyn till dess storlek. Men iX3 är next level i SUV segmentet. Inte sedan min 911 C2 eller M5 har jag haft så kul på vägen till jobbet.bmwixxdrive50 skrev: ↑28 maj 2026 07:35Körglädje på mindre vägar framförallt. Har några krokiga mil till jobbet och sträckan är nu helt nyasfalterad men med min iX så går det liksom inte att trycka på i kurvorna och få nåt ut av det. Jag saknar det mer än jag trodde.Dafro skrev: ↑28 maj 2026 05:29
Av nyfikenhet, vad tycker du att du vinner med IX3? Som jag ser det, lite billigare absolut, lite mindre/ smidigare i p-hus, lite mer räckvidd och dubbelt så snabb laddning (som jag personligen inte känner att jag har så stort behov av när det ör så bra räckvidd men det är min uppfattning). Något jag missar?![]()
Jag har inte testat iX3 ännu, men jag tänker lite grann att den har sina styrkor där jag egentligen inte saknar speciellt mycket med iX:en. Och också tvärtom, det jag gillar bäst med iX är kanske där iX3 sparar in.
-
Dafro
- elbilist
Enda nersidan med ix60 är väl priset och jag som har provkört ix3 får säga att för mig är det endast priset som är en del som gör den bättre för mig där jag ev har ett behov för som du säger räckvidden är mer än tillräcklig och för mig räcker laddhastigheten.Emg skrev: ↑29 maj 2026 23:08Jag ångrar mig också mellan varven. Ribban ligger sjukt högt med iX60 gällande komfort. Jag tycker även prestanda är lagom. Räckvidden klarar man sig bra på, men såklart uppskattar man ännu mer.Dafro skrev: ↑29 maj 2026 05:33Hmm, det är så jag känner, skulle aldrig ha tagit denna IX, går ju inte byta utan att det blir sämre. Gillar komfort och tyst bil när vi åker till stugan. Är lite sugen på en 3 serie med 6a….bmwixxdrive50 skrev: ↑28 maj 2026 09:53Jag är lite kluven. Komforten i iX med luftfjädring är inte av denna värld. Så tyst och bekväm att man inte fattar att det ens är lagligt.Rennwagen skrev: ↑28 maj 2026 08:01Huvudet på spiken! BMW iX är även det en rätt kul bil att köra om man tar hänsyn till dess storlek. Men iX3 är next level i SUV segmentet. Inte sedan min 911 C2 eller M5 har jag haft så kul på vägen till jobbet.bmwixxdrive50 skrev: ↑28 maj 2026 07:35
Körglädje på mindre vägar framförallt. Har några krokiga mil till jobbet och sträckan är nu helt nyasfalterad men med min iX så går det liksom inte att trycka på i kurvorna och få nåt ut av det. Jag saknar det mer än jag trodde.![]()
Jag har inte testat iX3 ännu, men jag tänker lite grann att den har sina styrkor där jag egentligen inte saknar speciellt mycket med iX:en. Och också tvärtom, det jag gillar bäst med iX är kanske där iX3 sparar in.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 20 kWh/20 kW
Pixii Home 20 kWh/20 kW
-
Dafro
- elbilist
Jo såg det, kul men 61 300 är den väl inte riktigt värd….current skrev: ↑29 maj 2026 20:33tanzanite blå finns nu som individualfärgDafro skrev: ↑23 maj 2026 05:52Svårt med färgval, tycker inte det finns någon färg som jag verkligen vill ha, ör alla lite tråkiga, ev den röda för det är väl samma som i5 har, ör dock grymt nöjd med min tanzanite blå, är så grymt snygg nör solen ligger på. Men kanske kommer fler färger vad det lider. Men kul för dig med ny bil, grattis.Nect skrev: ↑22 maj 2026 18:32Jag är lite kluven, bilen ser lite lila/grundfärg ut i starkt solsken. Men villa varken ha svart eller vit så det blir bra ändå. Försent att ändra nu iaf![]()
27,8 kWp solceller
Pixii Home 20 kWh/20 kW
Pixii Home 20 kWh/20 kW