Instämmer helt, min erfarenhet är dock att det billigaste alternativet (SuC) också är det smidigaste, vilket gör att jag inte ser någon anledning att använda något annat nätverk på mina resor.Testarmigfram skrev: ↑20 jul 2026 10:18Bara jag som värdesätter smidighet högre än kWh/sek? Om det kostar 4:- eller 7:- rör mig inte i ryggen. Jag är på semester.
Jag tycker snarare det är synd att Tesla aldrig etablerade sig i städer, garage etc med ett nätverk av AC-laddare lika väl fungerande som SuC, där är det tyvärr fortfarande bedrövligt, iaf i dom länder och städer jag frekventerar, både dyrt, opålitligt, undermålig eller icke existerande kundtjänst, appar som endast fungerar på det lokal språket etc etc.
I Paris använde jag tex den största operatören (Metropolis) till en kostnad av 6:-/kWh, och stolparna stod ofta trasiga i veckor utan åtgärd, ICE-ade under långa perioder, och varken operatören eller lapplisorna ansåg sig ha ansvar för att lappa eller bogsera bilarna trots skyltar om detta etc.
/fth