enoch85 skrev: ↑16 sep 2026 20:54
Kanske redan har nämnts, men Elon har inget med mitt val av bil att göra. Tycker det är löjligt med alla dessa stickers "I bought this before Elon went crazy" folk sätter på sina bilar faktiskt.
Eftersom du tänker så kanske du ska blockera Volkswagen också?
Tesla är det mest prisvärda elbilen, med det bästa laddnätverket. Blir inte enklare än så. Tänker aldrig köpa en kines.
Håller med dig, och förstår dig fullt ut.
Själv bojkottar jag inte Tesla, men däremot bojkottar jag Fuskwagen efter Dieselgate. Ett förskräckligt företag som dödat 10-tusental människor, om inte mycket mer än så, tack vare sitt brutala fusk.
Bojkottar även Volvo, och alla företag i Geely-gruppen. Både pga. av sitt kinesiska ägande, men även pga. att de stöttar Putin och hans krig emot Ukraina.
Jag hade inte heller bojkottat Tesla om de istället för Elon hade haft en företagsledare som var på demokraternas och vänsterns sida istället för på republikanernas och högerns sida. Jag tycker det är OK att folk har andra politiska åsikter än en själv.
Det är det som är att vara en del av en demokrati. Alla måste inte tycka lika och samma som en själv (själv är jag varken på republikanernas sida eller demokraternas sida, utan delar vissa av deras olika principer).
Min fru (som verkligen inte gillar Trump, och inte heller allt med Elon) hade inga som helst problem med att köpa en Tesla (standard MY) i somras. Så länge den inte var tillverkad i Kina (isf. hade hon vägrat).