BMW iX3 Neue klasse

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

macky

Re: BMW iX3 Neue klasse

Inlägg av macky »

mikebike skrev: ↑30 sep 2026 18:51
macky skrev: ↑30 sep 2026 18:34
mikebike skrev: ↑30 sep 2026 15:59
macky skrev: ↑30 sep 2026 15:42
Ny ”prislista” from idag med en del nyheter. Vad jag ser:
Ny färg (vit)
Sätesvärme bak ingår iaf i supercharged (rimligt)
Ny typ av trådlös laddare som option (med magnet)
Rails (finns i tyska konfiguratorn med inte i SE än?). Klart mycket snyggare iaf.
Nu kan man beställa highway assist i 4 år för 12.6k

Frågan är vad man får om man som jag beställde innan supercharged fanns som ”edition” utan var ett paket och vad som händer med priset på det man beställde.
Rails hade varit trevligt. Det fanns i den svenska konfiguratorn under några dagar, men när jag skulle lägga till det på min beställning var det borta.
Montering av takräcken i bilens gängade (M7!) hål är en aning bökigt. Jag har ju haft Tesla tidigare och BMWs lösning är trots allt mindre dålig än Teslas.

Jag har baksätesvärme, vilket kostade 5000 extra, och mitt paket är Fully Charged. Min bil var den första med baksätesvärme som Hedins i Solna levererade.
Får jaga fatt i säljaren igen och kolla vad som händer med min bil. Inte kollat sen i juli. Verkar vara försenade leveranser för många i Tyskland som beställt under våren. Q1 -27 tycker jag att många fått istället för Q4.

Har såna takräcken idag på audin och det är lite tidsödande att montera. Föredrar rails alla gånger. Dessutom tycker jag att kombi och SUV gärna får ha det rent estetiskt.

Glömde nämna att 40-varianten nu finns med xdrive också.
De har fått över 100 000 beställningar och gått över till treskift på fabriken i Ungern. Min kom bra precis efter 6 månader, vid beställning i februari sa de 6-9 månader...
Jo så är det. Men nya modeller/versioner trycks in samtidigt. De börjar ju inte med att lägga alla 40 och 40 xdrive längst bak i produktionen så frågan är vad det blir i slutändan. Svårt att få fram info för min del upplever jag.
ObscureEconomist

Inlägg av ObscureEconomist »

mikebike skrev: ↑30 sep 2026 14:51

Jag har 07/2026.35
Hmm, verkar som min bil är bortglömd då. Aja tur jag bokat en tid för att få bmw att fixa det, förklarar varför jag har kvar vissa buggar som andra inte har längre
BMW iX3 50 xDrive -26
BMW i4 M50 -22
mikebike
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

ObscureEconomist skrev: ↑01 okt 2026 10:24
mikebike skrev: ↑30 sep 2026 14:51

Jag har 07/2026.35
Hmm, verkar som min bil är bortglömd då. Aja tur jag bokat en tid för att få bmw att fixa det, förklarar varför jag har kvar vissa buggar som andra inte har längre
Det finns en ännu nyare uppdatering, som slutar på 50.
BMW iX3 50 2026
Volvo PV 544 Special 1963
ObscureEconomist

Inlägg av ObscureEconomist »

Jag har fortfarande mars uppdateringen som bilen kom med så vi ser vad jag får för någon uppdatering på måndag. 😊
BMW iX3 50 xDrive -26
BMW i4 M50 -22
Nect
elbilist

Inlägg av Nect »

Jag har Version 10 (26.03.53) i min.
Inga ny finns att hämta säger bilen.
Polestar 2 LRSM -25
BMW iX3 50 M-sport xDrive -26
macky

Inlägg av macky »

macky skrev: ↑30 sep 2026 20:40
macky skrev: ↑30 sep 2026 15:42
Ny ”prislista” from idag med en del nyheter. Vad jag ser:
Ny färg (vit)
Sätesvärme bak ingår iaf i supercharged (rimligt)
Ny typ av trådlös laddare som option (med magnet)
Rails (finns i tyska konfiguratorn med inte i SE än?). Klart mycket snyggare iaf.
Nu kan man beställa highway assist i 4 år för 12.6k

Frågan är vad man får om man som jag beställde innan supercharged fanns som ”edition” utan var ett paket och vad som händer med priset på det man beställde.
Rails hade varit trevligt. Det fanns i den svenska konfiguratorn under några dagar, men när jag skulle lägga till det på min beställning var det borta.
Montering av takräcken i bilens gängade (M7!) hål är en aning bökigt. Jag har ju haft Tesla tidigare och BMWs lösning är trots allt mindre dålig än Teslas.

Jag har baksätesvärme, vilket kostade 5000 extra, och mitt paket är Fully Charged. Min bil var den första med baksätesvärme som Hedins i Solna levererade.
Får jaga fatt i säljaren igen och kolla vad som händer med min bil. Inte kollat sen i juli. Verkar vara försenade leveranser för många i Tyskland som beställt under våren. Q1 -27 tycker jag att många fått istället för Q4.

Har såna takräcken idag på audin och det är lite tidsödande att montera. Föredrar rails alla gånger. Dessutom tycker jag att kombi och SUV gärna får ha det rent estetiskt.

De har fått över 100 000 beställningar och gått över till treskift på fabriken i Ungern. Min kom bra precis efter 6 månader, vid beställning i februari sa de 6-9 månader...
Jo så är det. Men nya modeller/versioner trycks in samtidigt. De börjar ju inte med att lägga alla 40 och 40 xdrive längst bak i produktionen så frågan är vad det blir i slutändan. Svårt att få fram info för min del upplever jag.
Svarar mig själv, bilen är bokad i produktion under oktober. I Sverige i slutet av månaden. Det trodde man inte riktigt att det skulle bli i den kortare änden av leveranstiden.
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare

Inlägg av Dexter86 »

macky skrev: ↑01 okt 2026 14:10
macky skrev: ↑30 sep 2026 20:40

Svarar mig själv, bilen är bokad i produktion under oktober. I Sverige i slutet av månaden. Det trodde man inte riktigt att det skulle bli i den kortare änden av leveranstiden.
När beställde du? Stora batteriet ?