Varför skall man se ensidigt på detta från fackets håll när de anställda har bra avtalsvillkor och majoriteten inte har gått ut i strejk.iAkita skrev: ↑09 dec 2023 07:17Tråkigt att du hamnat i limbo vad det gäller din bil. Jag hade tyckt det var riktigt jobbigt med ovissheten jag också.PhR34k skrev: ↑09 dec 2023 06:39Känns som att du bara hatar Tesla och Elon Musk.iAkita skrev:Lite OT, men en sak har iallafall denna konflikt klargjort, nämligen att Tesla Sweden blåljugit för sina kunder när de skyllt försenade leveranser på att Trafikverket inte fått fram nummerskyltar. Av det som framkommit i de pågående rättstvisterna så har Transportstyrelsen ett avtal med Scandinavian motorcenter som innebär att de ska tillverka skylten dagen efter bilen registrerats hos Transportstyrelsen. Att skylla försenade leveranser på Transportstyrelsen är med andra ord BS. Förutom i nuläget då. Men som vanligt kommer det väl finnas bortförklaringar även till detta.
Jag har en beställning som ska levereras när som helst, tiden har flytts fram och tillbaka, jag har misstänkt att det är en utav dom som saknar skylt men Tesla har aldrig sagt något om det till mig.
Och om du läser artikeln så säger dom att det skett en stor förändring nu i denna vecka så det kan vara mycket väl riktigt att dom haft strul ett tag pga postnord.
”I veckan skedde dock en kraftig ökning. Under onsdagen och torsdagen har totalt 896 nya bilar registrerats.”
Jag hatar för övrigt nästan aldrig någon/något. Inte heller Tesla eller Musk. Däremot tycker jag att de beter sig illa ibland, och jag har ingen sympati för dem i den här konflikten. Däremot har jag sympati för dig och alla andra som drabbas för att Musk har principer han vägrar rucka på.
IF Metall kan helt enkelt lägga ner konflikten såsom i fallet med Ferrita så är problemet löst.
Om man vill skapa trovärdighet från IF Metalls sida så lägger man fram fakta på antalet medlemmar som har gått ut i strejk och hur många som valt att inte gå ut i strejk.