Då jag fortfarande har appen installerad får jag notiser om när bilen laddar på SuC... funderade på att avinstallera appen -MEN:
Jag kanske skulle använda appen till att tuta, öppna pano, starta bilen på distans nästa gång han okynnesladdar på SuC

Moderator: Redaktion
Registrera dig på linkmytesla så får vi lite loggar över användning av SuCJohnalm skrev:Min S85 som såldes på KVD för någon månad sedan köptes av en bilhandlare, som i sin tur har sålt bilen vidare till en taxichaffis.
Då jag fortfarande har appen installerad får jag notiser om när bilen laddar på SuC... funderade på att avinstallera appen -MEN:
Jag kanske skulle använda appen till att tuta, öppna pano, starta bilen på distans nästa gång han okynnesladdar på SuC
En sak som jag tror skulle lösa problemet kortsiktigt är om alla taxibilar kunde lära sig att bara ladda upp till 80% i stället för 100%+.akeller skrev:Begränsar man effekten så kommer det troligen bara att betyda att de står där längre.Plinder skrev:Problemet bygger mycket på att Upplands Väsby är felplacerad. Den borde helt enkelt inte vara där, utan snarare någonstans norr om Arlanda, säg 10-15 minuter. Antar att den byggdes för att det var praktiskt en gång i tiden och nu svårt att komma ur... Och med komma ur kanske jag menar begränsa effekten för de som laddar ofta?
Då skulle det lösa sig lite bättre. Av samma anledning vill man inte komma för nära andra stora städer, som tex Göteborg...
Kanske sätta upp ett par destination chargers bredvid, och sen begränsa SuC till att slå av vid säg 90% Soc till att börja med för att se hur det ändrar beteendet. Fast 80 är nog bättre långsiktigt.Pontus skrev:En sak som jag tror skulle lösa problemet kortsiktigt är om alla taxibilar kunde lära sig att bara ladda upp till 80% i stället för 100%+.akeller skrev:Begränsar man effekten så kommer det troligen bara att betyda att de står där längre.Plinder skrev:Problemet bygger mycket på att Upplands Väsby är felplacerad. Den borde helt enkelt inte vara där, utan snarare någonstans norr om Arlanda, säg 10-15 minuter. Antar att den byggdes för att det var praktiskt en gång i tiden och nu svårt att komma ur... Och med komma ur kanske jag menar begränsa effekten för de som laddar ofta?
Då skulle det lösa sig lite bättre. Av samma anledning vill man inte komma för nära andra stora städer, som tex Göteborg...
Tesla borde ju kunna sätta en sådan begränsning för taxi på just den laddaren, i varje fall under den mest fulla tiden.
Bjelke skrev:Kul att dom förstör för alla andraska fanimej aldrig beställa taxi där mer, ever! Ser det ut så i morrn när jag kommer in och verkligen behöver/måste ladda och tiden är minst sagt dyrbar så ska dom banne mig få lära sig ett och annat!
Fan ska man behöva behandla dom som uppkäftiga småungar som är respektlösa?
Vad är det som är så svårt att fatta lixom?
Snåla?Telsa skrev:3 av 4 Teslor på den bilden som jag kollade upp regnumret på bor i Stockholm eller Uppsala. Dålig planering att behöva ladda på SuC i Stockholm då, eller hur!
Kan vara 4. En av dem ser man inte regskylten på, så den kan ju vara en taxi (dvs Uber, dom har inte skylt på taket).lator skrev:Om jag ser rätt så är det bara 3 taxi-bilar där.
Jag laddar där en- till två gång/-gånger i veckan eftersom jag inte kan ladda hemma. Aldrig behövt vänta. Idag tex vid lunch(11.30) så var 3 platser lediga under de 45min jag var där.lator skrev:Lägenhetsboende?
Ja, dom borde ge gratis laddbox till alla (inte bara utvalda hotell/restauranger) mot att man sätter den på en publikt tillgänglig plats där vilken Tesla som helst kan komma åt att ladda.LarsL skrev:Tesla bör angripa problemet med att folk saknar hemma laddning istället för att bygga fler dyra Superchargers.
....fast det är nog mer " medborgarnas" uppdrag...? Miljömedvetna, brukare av el-bilar, politiker samt bilfabrikanter inklusive Tesla.... Ett tag installerade man motorvärmaruttag. Man borde kunna fortsätta på den vägen. Det behövs påverkan på bred front. "Du och jag" alltså.LarsL skrev:Tesla bör angripa problemet med att folk saknar hemma laddning istället för att bygga fler dyra Superchargers.
Køge är en väldigt rimlig placering för en stor superladdare, då "alla" från Sverige och Norge på väg till kontinenten passerar där. Den är ju verkligen för långresor.mati skrev:Jag tycker det är konstigt att en av europas största SuC med 12 laddplatser står i Köpenhamn (Köge SuC), medan Stockholm med sin uppenbara kapacitetsbrist får nöja sig med hälften så många laddare. Samtidigt har jag aldrig råkat ut för kö i Köge (haha ordvits). Dags att bygga en SuC till i Stockholmsområdet kanske? Kapacitesbrist skall inte åtgärdas med förbud. Det är kontraproduktivt.