Ja, det är troligen skillnad mellan systemen. Jag vill att det skall vara som du beskriver.BaronHellJug skrev: ↑10 sep 2026 11:41Då verkar Android Auto vara implementerat annorlunda än CarPlay, för mig kopplar telefonen upp CarPlay i bakgrunden. Det är först när jag klickar på endera CarPlay symbolen nere till höger eller något annat som refererar till CarPlay, typ musikappen, som CarPlay UI:t synsmikebike skrev: ↑10 sep 2026 09:53Nja, jag vill fortfarande att Android Auto är igång och är kopplad till telefonen, däremot vill jag inte att AA-fönstret täcker hela skärmen varje gång man startar.
Nu blir det två knapptryck varje gång, stänga av hastighetsvarningen och trycka på Huset för att få hemskärm.
Har bara iOS enheter så kan inte testa AA på min bil utifall det skulle vara något med din just din bil, men jag gissar att det är AA vs CP som är skillnaden
BMW iX3 Neue klasse
Moderator: Redaktion
-
mikebike
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: BMW iX3 Neue klasse
BMW iX3 50 2026
Volvo PV 544 Special 1963
Volvo PV 544 Special 1963
-
Jossi
- Teslaägare
Nej rutiner triggas vid avfärd, man behöver bara säga "Yes"mikebike skrev: ↑10 sep 2026 11:40Du menar trycka på en annan knapp?Jossi skrev: ↑10 sep 2026 10:53Varför stänger du inte av hastighetsvarningen med en "routine"?mikebike skrev: ↑10 sep 2026 09:53Nja, jag vill fortfarande att Android Auto är igång och är kopplad till telefonen, däremot vill jag inte att AA-fönstret täcker hela skärmen varje gång man startar.Dinsdale skrev: ↑10 sep 2026 09:21Funkar detta? https://www.wikihow.com/Turn-Off-Android-Auto scrolla ner till "Turning Off Auto-Launch"mikebike skrev: ↑10 sep 2026 09:13
Ja, eftersom bilen saknade nät så kunde den inte ta emot från telefonen och då testade jag AA.
Det hade möjligen fungerat med röststyrning, men den pratar ju bara engelska ännu.
Det är fortfarande irriterande att Android Auto startar varje gång man startar bilen. Dessutom verkar telefonen dra väldigt mycket ström p g.a. AA
Nu blir det två knapptryck varje gång, stänga av hastighetsvarningen och trycka på Huset för att få hemskärm.
Jag hade hoppats att kunna lägga in "Home" under samma knapp, men det verkar inte vara möjligt?
BMW IX3 2026
Model Y AWD 2023
Model Y AWD 2023
-
Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Nä jag tolkade det som att det bara var hittepå från din sida eftersom jag vet att det går utmärkt att navigera med Teslan utan uppkoppling. Däremot frågade jag om BMWn verkligen var så usel som du påstod, eftersom jag inte visste.mikebike skrev: ↑10 sep 2026 10:47Och du tolkade det som att Teslor inte kan navigera utan nät?Nicke Nyfiken skrev: ↑10 sep 2026 10:35Du skrev:mikebike skrev: ↑10 sep 2026 10:32Eller så har du helt missuppfattat vad jag skrev.Nicke Nyfiken skrev: ↑10 sep 2026 10:24Okej, så det var bara hittepå från din sida att varken Tesla eller BMW kan navigera utan nätuppkoppling.mikebike skrev: ↑10 sep 2026 07:43
Det gick inte att skicka destinationen till bilen och istället för att knappa in adressen så använde jag Android Auto (för första gången) och även med AA så kommer det upp anvisningar i HUD:n, det trodde jag inte skulle ske.
PS. Både Android Auto och HUD saknas som bekant hos Tesla, så de är nya erfarenheter för mig.
Uppfattat.![]()
Jag skrev ju att det kommer upp "Navigera utan nätanslutning" när Teslan saknar nät. Jag vet inte hur du kan tolka det som motsatsen?Hur kan man tolka det annat än: Det gick inte att navigera eftersom det saknades nät.![]()
Jag förklarade ju att jag menade att BMWn inte kunde ta emot destinationer från telefonen, men det missade du tydligen.
Man bör nog läsa hela konversationen innan man kommenterar...
Att du i senare inlägg försöker få din första lögn osagd är en annan sak.
Men nu vet vi. Det var bara hittepå/lögn från dig gällande båda bilarna.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015 - 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015 - 2015