BMW iX3 Neue klasse

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

mikebike
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: BMW iX3 Neue klasse

Inlägg av mikebike »

BaronHellJug skrev: 10 sep 2026 11:41
mikebike skrev: 10 sep 2026 09:53
Nja, jag vill fortfarande att Android Auto är igång och är kopplad till telefonen, däremot vill jag inte att AA-fönstret täcker hela skärmen varje gång man startar.
Nu blir det två knapptryck varje gång, stänga av hastighetsvarningen och trycka på Huset för att få hemskärm.
Då verkar Android Auto vara implementerat annorlunda än CarPlay, för mig kopplar telefonen upp CarPlay i bakgrunden. Det är först när jag klickar på endera CarPlay symbolen nere till höger eller något annat som refererar till CarPlay, typ musikappen, som CarPlay UI:t syns

Har bara iOS enheter så kan inte testa AA på min bil utifall det skulle vara något med din just din bil, men jag gissar att det är AA vs CP som är skillnaden
Ja, det är troligen skillnad mellan systemen. Jag vill att det skall vara som du beskriver.
BMW iX3 50 2026
Volvo PV 544 Special 1963
Användarvisningsbild
Jossi
Teslaägare

Inlägg av Jossi »

mikebike skrev: 10 sep 2026 11:40
Jossi skrev: 10 sep 2026 10:53
Dinsdale skrev: 10 sep 2026 09:21
mikebike skrev: 10 sep 2026 09:13

Ja, eftersom bilen saknade nät så kunde den inte ta emot från telefonen och då testade jag AA.
Det hade möjligen fungerat med röststyrning, men den pratar ju bara engelska ännu.

Det är fortfarande irriterande att Android Auto startar varje gång man startar bilen. Dessutom verkar telefonen dra väldigt mycket ström p g.a. AA
Funkar detta? https://www.wikihow.com/Turn-Off-Android-Auto scrolla ner till "Turning Off Auto-Launch"
Nja, jag vill fortfarande att Android Auto är igång och är kopplad till telefonen, däremot vill jag inte att AA-fönstret täcker hela skärmen varje gång man startar.
Nu blir det två knapptryck varje gång, stänga av hastighetsvarningen och trycka på Huset för att få hemskärm.
Varför stänger du inte av hastighetsvarningen med en "routine"?
Du menar trycka på en annan knapp?
Jag hade hoppats att kunna lägga in "Home" under samma knapp, men det verkar inte vara möjligt?
Nej rutiner triggas vid avfärd, man behöver bara säga "Yes"
BMW IX3 2026
Model Y AWD 2023
mikebike
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

Jossi skrev: 10 sep 2026 11:53
mikebike skrev: 10 sep 2026 11:40
Jossi skrev: 10 sep 2026 10:53
Dinsdale skrev: 10 sep 2026 09:21

Funkar detta? https://www.wikihow.com/Turn-Off-Android-Auto scrolla ner till "Turning Off Auto-Launch"
Varför stänger du inte av hastighetsvarningen med en "routine"?
Du menar trycka på en annan knapp?
Jag hade hoppats att kunna lägga in "Home" under samma knapp, men det verkar inte vara möjligt?
Nej rutiner triggas vid avfärd, man behöver bara säga "Yes"
Ok, men eftersom jag ändå måste trycka på "huset" kan jag lika gärna klicka på hastighetsvarningen också när jag ändå är på skärmen och pillrar.

Än så länge är det rätt få funktioner som kan läggas in i routine, det var bara hastighetsvarningen som var aktuell för mig.
BMW iX3 50 2026
Volvo PV 544 Special 1963