Det var ju ett tag sedan som Tibor defilerade hem med vinsten i SECC 2018 (Haparanda - Ystad) med en MS 100D. Och eftersom Corona nu ställer till bekymmer med semesterplaner utomlands, så har jag funderat på om det inte är läge för att testa denna stäckan på nytt. Det har ju kommit lite nya spelare på marknaden, som säkert kan utmana rekordet. Tänker främst på M3 LR. Det har ju också tillkommit lite fler laddare sedan dess, som gör att resan kan planeras och köras med flera alternativa stopp. Eftersom jag är skåning, så tänkte jag att då får jag börja i Ystad, köra till Haparanda, för att sedan köra tillbaka till Ystad igen.
Men jag vill ju inte göra detta ensam. Så tänkte därför kolla intresse om det är fler som vill deltaga?
Tänker att man kan ju vara med en av sträckorna, om man nu inte vill köra båda.
Hade varit kul om vi kunde få lite olika modeller och årskullar. Själv har jag en MS 90D från 2017, och det hade varit intressant att se hur den står sig mot nya MS LR, M3 LR, eller en jämngammal MS75D t.ex.
Andra elbils märken hade ju också varit intressant. Där har det ju också kommit nya bilar/modeller, och så har ju t.ex Ionity byggt ut hyfsat, i södra Sverige i alla fall.
Jag är öppen för en helg någon gång under juli eller augusti, eller någon vardag sista veckorna i augusti.
Så då behövs det bara fler deltagare. Vilka är intresserade?
Länk till Glympse
https://glympse.com/!SECC2020
Uppdaterad deltagarlista 2020-07-30:
Båda sträckorna (1-4/8):
generalbogge - MS 90D -2017
Lator - MS 90D -2016
Shven - MX LR
iAkita - Kia eNiro
Bara Ystad-Haparanda (1-2/8):
Lophornis - Hyundai Ioniq 28kWh
Bara Haparanda-Ystad (3-4/8):
Bozzman - MS -2014