Moderator: Redaktion
fth skrev:Eftersom du tänkte dig en tävling ToR så kan man ju också tänka sig valfri start/slutpunkt, då skulle fler kunna delta, och risken för kö på SuC minskar?
Det enda kravet är ju då att man passerar Haparanda och Ystad, det blir ju lite krångligare att hålla reda på hur man ligger till, men det går ju att lösa genom att hålla koll på tillryggalagd sträcka.
/fth
Svenssons skrev:Jag är intresserad men det kan krocka med andra engagemang. Hade velat köra Östersjön runt i år men den får vänta pga Corona. Jag lär nog ta jumboplatsen bland Teslor med min Model X P90D med 22"... Startar också i Ystad ifall jag kan.
Generalbogge skrev:fth skrev:Eftersom du tänkte dig en tävling ToR så kan man ju också tänka sig valfri start/slutpunkt, då skulle fler kunna delta, och risken för kö på SuC minskar?
Det enda kravet är ju då att man passerar Haparanda och Ystad, det blir ju lite krångligare att hålla reda på hur man ligger till, men det går ju att lösa genom att hålla koll på tillryggalagd sträcka.
/fth
Det var därför jag tänkte att då deltar man endast på en av sträckorna. Så om man kör ifrån t.ex Stockholm, så kan man välja att då köra ner till Ystad först och vara med på den norrgående "tävlingen", eller så kör man till Haparanda, och deltar i den södergående. Detta är nog det bästa alternativet för de flesta, som inte bor i direkt närhet till antingen Ystad eller Haparanda.
Användare som besöker denna kategori: Elbilisten, Lagerse, Legato, martinot, MWall, Turbo och 12 gäster