Teslas verkstäder i USA har börjat dela ut Fast Pass biljetter som gör att kunder kan komma med bilen direkt till verkstaden utan att behöva boka tid. Det är dock inte pengar som köper biljetterna.
Har du någon gång råkat ut för att någonting knarrar i bilen, eller att bilen beter sig konstigt – men precis när du ska lämna in bilen på verkstad så är problemen som magiskt borta? När bilmekanikern provkör bilen så är allt som vanligt, de kan inte hitta något fel. Och så stängs ärendet utan åtgärd.
Tesla har nu infört en innovativ lösning på detta irriterande dilemma. Kan de inte hitta felet på bilen stängs inte ärendet utan kunden får en “Fast Pass” biljett. Nästa gång bilen börjar bete sig konstigt och felet uppstår igen kan kunden då köra raka vägen till verkstaden och få hjälp direkt. Utan att behöva boka tid och stå i kö.
För vissa fel uppstår bara när man har kört bilen på ett speciellt sätt. Kanske bara vid viss temperatur, luftfuktighet – eller när stjärnorna står rätt på himlen? Då kan det vara otroligt frustrerande att som kund få en tid två veckor fram, och tills dess har bilen förstås slutat bete sig konstigt.
När man bokar servicetid hos Tesla via mobilappen kan man bifoga bilder och video där man spelat in vad som händer. Teslas tekniker kan även kolla i bilens loggar om de kan se något avvikande (därför är det viktigt att anteckna datum och klockslag för när något man vill klaga på inträffat). Fast ibland kan det ändå vara svårt att diagnostisera ett udda fel som inträffar bara då och då.
Tack vare Teslas nya Fast Pass system kan kunder nu få en ny chans att snabbt komma in och visa upp felet direkt när det inträffar.
Glada, förvånade kunder i USA berättar att de har fått Fast Pass och hyllar Tesla för en innovativ lösning på problemet med irriterande fel som bara uppstår då och då – men naturligtvis aldrig när man ska lämna in bilen på verkstan. Nu får de en chans att skippa kön och kunna visa upp felet så snart det uppstår igen.
Hoppas vi får se dessa kort i Sverige också snart.