Cybertruck är hård mot de hårda

Teslas Cybertruck ser ut att vara karvad ur ett stycke stål. Vi som har sett den i verkliga livet kan intyga att fotografier kan inte riktigt förmedla hur brutal den ser ut i verkliga livet. Som kärleksbarnet mellan en Stealth Fighter och en värdetransportbil.

Nu har volymleveranserna börjat i USA och Cybertruck har mött den tuffa världen utanför designstudion där den fötts. Och verkar klara sig bra.

Tjuven försökte först krossa rutorna – och sedan till och med klättrat upp på taket innan han gav upp:

Men hårdaste provet gjordes kanske av ägaren som hämtade ut sin Cybertruck och körde inte ens 75 mil med den innan någon körde in i honom bakifrån med en enorm RAM pick-up. Som blev totalförstörd:

Skadorna på Cybertruck?

De som tycker att Cybertruck är kanske lite för hård för att vara trafiksäker, bilar har ju krockzoner som ska deformeras vid krock har både lugnats och oroats av krocktestvideon Tesla släppt.

Ska man dock jämföra den mot andra krocktester ska man välja sådana där testet utförs mot en solid vägg, inte en barriär:

Cybertruck kommer inte komma till Europa. Inte på grund av några krocktester, utan för att den är för kantig. Enligt våra bestämmelser krävs det en böjradie på minst 3,2 mm på bilplåt för att få säljas i Europa. “Tyvärr är det omöjligt att göra en avrundning på 3,2 millimeter på en 1,4 millimeter tjock plåt av rostfritt stål” har Teslas vicepresident för fordonsteknik Lars Maravy sagt tidningen Top Gear.

Bookmark the permalink.