Tesla Roadsters batterier tappar endast 15% av sin kapacitet efter 16 000 mil. Det kom Plug In America fram till efter att ha undersökt 126 bilar.
Tesla själva trodde 2006 att batterierna skulle få uppemot 30% försämring efter endast 8 000 mil. Resultatet i verkliga livet blev alltså fyra gånger bättre.
Det lovar gott för Tesla Model S och Teslas andra framtida bilar. Kommer Model S uppvisa liknande siffror kommer 85kWh modellen komma 40 mil även efter många års användning!
Nu har vi fixat länken till Auto Motor & Sports prenumerationserbjudande vi försökte med i fredags.
Tesla Club Sweden har nämligen fått en exklusiv speciallänk från tidningen Auto Motor & Sports chefsredaktör, där våra medlemmar kan teckna en väldigt fördelaktig prenumeration av deras tidning!
Beställer du via länken kan du få 7 nummer av tidningen Auto Motor & Sport för endast 199 kronor! (Ordinarie lösnummerpris 489 kronor, ordinarie prenumerationspris 380 kronor.)
Allt du behöver göra för att ta del av erbjudandet är att helt gratis gå med i Tesla Club Sweden. Sedan kan du ta del av prenumerationserbjudandet genom att klicka på denna länk.
Strålande. Kan tänka mig att Teknikens Värld kommer att skriva att batterierna “nog kommer att degenera fort”;)
Pingback: Model S 60D nya favoriten? - Tesla Club Sweden